اپل، گوگل و آمازون مایل به خرید بخش چیپ حافظه توشیبا هستند

دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گروهی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی از جمله اپل، گوگل و آمازون مایل به خرید بخش چیپ‌ حافظه توشیبا هستند.
تبلیغات

شرکت توشیبا در چند سال اخیر با بحران‌ و رسوایی‌ مالی روبه‌رو بوده است. بر خلاف دیگر بخش‌های توشیبا، بخش‌ تولید چیپ‌ حافظه این شرکت توانسته است از این بحران‌ها بگذرد و سودآوری خود را حفظ کند. اما توشیبا مدت‌ها است که قصد فروش این بخش را دارد. حال گروهی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی از جمله اپل، گوگل و آمازون مایل به خرید بخش چیپ‌های حافظه توشیبا شده‌اند. شرکتی که موفق به خرید این بخش شود، به دومین تولیدکننده چیپ‌های حافظه برای گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها تبدیل خواهد شد. این بخش ۲۵ درصد از درآمد ۵۰ میلیارد دلاری توشیبا در سال گذشته مالی را تشکیل می‌دهد. انتظار می‌رود توشیبا در سال جاری مالی ضرر ۹ میلیارد دلاری به ثبت برساند. فروش بخش چیپ‌های حافظه می‌تواند پول نقد مورد نیاز توشیبا را تأمین کند.

بنا بر گزارش‌ها، توشیبا مرحله اول مزایده را به اتمام رسانده است. بر اساس گزارش روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون، شرکت تایوانی هون‌های با پیشنهاد ۱۸ میلیارد دلاری در این مزایده شرکت کرده است. هون‌های که بیشتر با نام فاکسکان شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان آیفون است. هون‌های در سال گذشته، شرکت ژاپنی شارپ را به قیمت ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرد.

سهام‌داران توشیبا روز پنج‌شنبه گذشته به این شرکت اجازه دادند بخش چیپ‌ حافظه را از این شرکت جدا کند و بدین ترتیب، راه برای فروش آن باز شد. علاوه بر اپل، آمازون و گوگل، شرکت‌های بزرگ دیگری همچون وسترن دیجیتال، میکرون تکنولوژیز و SK Hynix در این مزایده شرکت کرده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، آمازون و گوگل مایلند با خرید بخش چیپ‌ حافظه، از چیپ‌های ساخت این بخش در زیرساخت‌ سرویس‌های ابری خود استفاده کنند. توشیبا قصد دارد در ماه جاری میلادی با شرکت‌کنندگان در مزایده به‌صورت جداگانه دیدار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات