فیت بیت ۱۰ درصد از نیروهایش را از کار برکنار خواهد کرد

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مشکلات مادی و فروش نامناسب محصولات باعث شده است فیت بیت بخواهد برای خروج از شرایط بحرانی، دست به تعدیل ۱۰ درصد از نیروهایش بزند.
تبلیغات

فیت بیت که با محصولاتی مانند گجت‌های پوشیدنی و ورزشی معروف است، گویا این روزها شرایط خوبی پشت سر نمی‌گذارد. این کمپانی می‌خواهد در روز چهارشنبه گزارش مالی سه‌ماهه چهارم خود را منتشر کند که شامل اخبار بد برای طرفداران فیت بیت است.

طبق گزارش‌ها، کمپانی فیت بیت نه‌تنها نتوانسته است به اهداف مالی خود برسد، بلکه قصد دارد ۱۰ درصد از نیروی خود را نیز تعدیل کند. هنوز مشخص نیست کدام‌یک از بخش‌های این کمپانی بیشترین آمار تعدیل نیرو را خواهد داشت؛ اما طبق گفته‌ها قرار است بین ۸۰ الی ۱۶۰ نفر از کارشان برکنار شوند. البته این اقدام باعث می‌شود فیت بیت بتواند دویست میلیون دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

با در نظر گرفتن شرایط، می‌توان گفت علت اصلی تعدیل نیرو، بازار بد محصولات فیت بیت و فروش کم آن‌ها است. این کمپانی نیز از این موضوع آگاه است و سعی دارد به سرمایه‌گذاری بیشتر در دستبندهای سلامت و تناسب اندام خاتمه دهد و به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر برود. علاقه فیت بیت به خرید Jawbone و پبل نیز این گفته‌ها را تصدیق می‌کند.

طبق گفته‌های یک منبع که از اهداف فیت بیت آگاه است، گویا این کمپانی قصد دارد در آینده یک فروشگاه مجازی توسعه دهد تا توسعه‌دهندگان شخص ثالث بتوانند اپلیکیشن‌هایی را که برای محصولات فیت بیت ساخته‌اند، در این فروشگاه به معرض فروش قرار دهند. البته پبل نیز در احداث این فروشگاه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

اگر این گفته‌ها صحت داشته باشند، می‌توانیم مشاهده کنیم که فیت بیت چگونه برای آینده خود برنامه‌ریزی کرده است و قصد دارد از تولید محصولات سخت‌افزاری، پا را فراتر بگذارد و به یک کمپانی تبدیل شود که در تولید نرم‌افزارهای هدفمند نقش مهمی دارد. این کار باعث می‌شود که فیت بیت نه‌تنها بتواند سرمایه‌های ازدست‌رفته را باز یابد و به درآمد خوبی برسد، بلکه جایگاه فیت بیت در بازار را نیز احیا خواهد کرد.

جیمز پارک، مدیرعامل کمپانی فیت بیت، در مصاحبه‌ای گفته بود دستگاه‌های این کمپانی می‌توانند روزی جان کاربران را نجات دهند. این در حالی است که بعضی از کاربران چندان نسبت به استفاده از دستبندهای سلامت راغب نیستند؛ اما پارک معتقد است که می‌توان برای پیشگیری و حتی درمان بیماری‌ها از دستبند سلامت استفاده کرد.

پارک در رویداد Quartz گفته بود ایجاد همبستگی بهتر میان فعالیت‌های روزانه، تمرینات و میزان گلوکوز مصرفی، قدم بعدی است که فیت‌ بیت می‌خواهد آن‌ها را به کاربرانش ارائه دهد.به نظر می‌رسد فیت بیت می‌خواهد با ساخت یک اپ استور قدرتمند که توسط توسعه‌دهندگان سوم شخص پشتیبانی می‌شود، به این خواسته‌ها برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات