فیت بیت درصدد تصاحب Pebble است

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیت بیت که خود در زمینه‌ی توسعه‌ی گجت‌های پوشیدنی فعالیت می‌کند، درصدد تصاحب Pebble، سازنده ساعت‌های هوشمند است.
تبلیغات

بر اساس گزارش The Information؛ فیت بیت به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان گجت‌های پوشیدنی، درصدد تصاحب Pebble است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک، به نظر می‌رسد فیت بیت مالکیت معنوی فناوری‌های توسعه‌یافته توسط پبل را در اختیار خواهد گرفت و برند پبل را کنار خواهد گذاشت. برای مثال می‌توان به سیستم عامل توسعه‌یافته برای ساعت‌های هوشمند این کمپانی اشاره کرد. هنوز مشخص نیست این خرید چه زمانی نهایی و به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

گزارش The Information به نقل از سه منبع آگاه، مدعی شده که مبلغ پیشنهادی برای تصاحب پبل توسط فیت بیت بسیار اندک است. فیت بیت پس از آن به سراغ خرید پبل رفت که این کمپانی برای مدتی به دنبال یک خریدار به‌منظور واگذاری کمپانی می‌گشت. اوایل سال جاری میلادی، پبل بیش از ۲۵ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد. با وجود اینکه پبل در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ سرمایه‌ای قریب به ۲۶ میلیون دلار جذب کرد، اما اریک میگوفسکی، مدیرعامل پبل اعلام کرده بود پبل از نظر مالی در محدودیت به سر می‌برد.

پبل از دل یکی از موفق‌ترین کمپین‌های کیک‌استارتر برای ساخت ساعت هوشمند پبل در سال ۲۰۱۲ بر خواسته است. پس از استقبال گسترده از ساعت هوشمند پبل در کیک‌استارتر، این کمپانی متولد شد. پس از سال ۲۰۱۲، پبل نسخه‌های جدیدی از ساعت هوشمند خود را همراه با قابلیت‌های جدید نظیر جی‌پی‌اس و امکانات در حوزه‌ی گجت‌های سلامتی راهی بازار کرده است. در سوی مقابل، فیت بیت نیز با وجود فروش خوب، در سال‌های اخیر با مشکلاتی از قبیل شکایت به دلیل اتهام زیر پا گذاشتن حق پتنت مواجه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات