اچ تی سی شایعه ساخت ساعت هوشمند را رد کرد

جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که انتظار می‌رفت اچ‌تی‌سی از ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ور در MWC 2017 رونمایی کند، کمپانی تایوانی خبر ساخت چنین محصولی را رد کرد.
تبلیغات

شایعات گذشته خبر از ساعتی هوشمند مبتنی بر اندروید ور ساخت اچ‌تی‌سی می‌دادند که از نمایشگر گرد با مشخصات نسبتا قابل قبولی بهره می‌برد. به‌تازگی تصاویری نیز منتشر شد که در آن می‌شد ساعت هوشمندی را مشاهده کرد که محصول مشترک اچ‌تی‌سی و Under Armour بود.

با این حال به نظر می‌رسد شایعات در مورد ساخت ساعت هوشمند توسط اچ‌تی‌سی صحت ندارد و این کمپانی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که قرار نیست ساعت هوشمند اندروید تولید کند.

از تابستان سال ۲۰۱۴ شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اچ‌تی‌سی در حال ساخت یک ساعت هوشمند اندروید است. حال پس از ۲ سال سکوت، تصاویری منتشر شد که گویا متعلق به نسخه آزمایشی به نام Halfbeak بودند و در آن می‌شد دستگاهی را مشاهده کرد که از لوگوی اچ‌تی‌سی و Under Armour بهره می‌برد.

این تصاویر باعث شد شایعات وجود یک ساعت هوشمند اندروید بار دیگر قوت بگیرد؛ اما درنهایت کمپانی تایوانی به شایعات واکنش نشان داد و وجود چنین محصولی را رد کرد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در بیانیه‌ی اچ‌تی‌سی به عدم ساخت ساعت هوشمند اندروید اشاره شده است و ممکن است محصولی بسازد که از سیستم‌عامل دیگری استفاده می‌کند یا شاید مشابه پروژه ساخت گوشی پیکسل برای گوگل، در حال ساخت ساعت هوشمند برای برندی دیگر باشد.

در هر صورت باید به این موضوع اشاره کرد که با کنار رفتن اچ‌تی‌سی، کمپانی قدرتمند دیگری نیز از جمع کمپانی‌هایی که می‌توانند محصولی مبتنی بر اندروید ور 2.0 عرضه کنند، خارج شد. این موضوع می‌تواند هشداری برای گوگل باشد زیرا برای بقای سیستم‌عامل اندروید ور 2.0 نیاز به تولید محصولات توسط کمپانی‌های مختلف و قدرتمندتر شدن بازار ساعت‌های هوشمند دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات