توییتر در حال مذاکره برای فروش واین است

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروش کمپانی Vine دیگر تبدیل به موضوعی تکراری شده است. اما به نظر می‌رسد که این بار تصمیم توییتر جدی است.
تبلیغات

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، احتمالا Vine تحت نظارت یک مالک جدید، به حیات خود ادامه دهد. براساس گزارشی که در وب‌سایت تک‌کرانچ (TechCrunch) آمده است، توییتر هم‌اکنون در حال ارزیابی پیشنهادهای ارائه شده برای تصاحب سرویس واین است، این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که قصد تعطیل کردن سرویس یاد شده را دارد. برخی از این پیشنهادها کمتر از ده میلیون دلار بوده که گفته می‌شود کمتر از هزینه‌ای است که توییتر به صورت ماهانه برای اجرای سرویس یاد شده، صرف می‌کند. البته توییتر در این زمینه اظهاری نکرده است.

با این‌ وجود، فروش واین بدین معنا است که آرشیو عظیم فیلم‌های چندثانیه‌ای این سرویس، در مدتی که مالک کنونی آن (توییتر)، در حال تلاش برای کاهش هزینه‌ها است، از بین نمی‌روند. همچنین این موضوع به واین اجازه می‌دهد تا بعد از مدت‌ها سکون، در مسیر تکامل حرکت کند. بر طبق گزارش تک‌کرانچ، این پیشنهادها بعد از ابراز ناراحتی و نارضایتی تعداد زیادی از کاربران از تعطیل شدن واین، شدت گرفته است.

توییتر امیدوار بود که کاربران از واین برای به اشتراک‌گذاری فیلم‌های چندثانیه‌ای خود استفاده کنند. در عوض این سرویس تبدیل به یک شبکه‌ی سرگرمی محبوب اما بی‌استفاده‌ی شرکتی شد که هیچ‌وقت استراتژی منسجمی در زمینه‌ی ویدیو نداشته است.

هرکسی که واین را تصاحب کند با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد. تعداد کاربران واین در طی سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است و مشخص نیست که مالک جدید این سرویس چگونه می‌تواند این روند را تغییر دهد. این کمپانی هزینه‌های ثابت زیادی دارد و راه روشنی برای کسب درآمد از آن وجود ندارد و این یکی از دلایل اصلی تصمیم توییتر مبنی بر تعطیل کردن این سرویس است.

با این‌ وجود، ویدئوهای واین جذاب هستند. بنابراین امیدوار هستیم تا مالک جدید این سرویس از تعطیل شدن آن جلوگیری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات