زامارین برای کاربران ویژوال استودیوی مایکروسافت رایگان شد

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
این روزها مایکروسافت در حال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود است که با نام بیلد شناخته می‌شود. مایکروسافت در جریان نشست‌ها و کنفرانس‌های جانبی بیلد ۲۰۱۶ اعلام کرد که زامارین را برای تمام نسخه‌های ویژوال استودیو بصورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت همچون سنت همیشگی خود در اواسط فروردین ماه کنفرانس بیلد خود را برگزار کرد. این گردهمایی توسعه‌دهندگان که دیروز در زومیت به پوشش کنفرانس اصلی آن پرداختیم، با نشست‌ها و کنفرانس‌های دیگری نیز همراه است، از این‌رو شاهد انتشار اخبار بیشتری در این خصوص هستیم.

زامارین یکی از کمپانی‌هایی است که همکاری نزدیکی با مایکروسافت داشت تا اینکه ردموندی‌ها این کمپانی را مال خود کردند. شاید زامارین چندان برای عموم کاربران شناخته شده نباشد، اما اغلب توسعه دهندگان با پلتفرم‌ها و ابزار‌هایی که زامارین تولید کرده، آشنا هستند. با استفاده از زامارین، توسعه دهندگان قادرند تا اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌ها برای پلتفرم‌هایی نظیر اندروید، iOS و لینوکس را با استفاده از زبان #C یا #F توسعه دهند.

مایکروسافت همزمان با برگزاری کنفرانس خود اعلام کرد که از این پس توسعه دهندگان قادرند تا از قابلیت‌های زامارین بصورت رایگان در ویژوال استودیو استفاده کنند. زامارین روی تمام نسخه‌های ویژوال استودیو در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت که از جمله آن‌ می‌توان به نسخه‌ی Community این سیستم عامل اشاره کرد. این نسخه از ویژوال استودیو بصورت رایگان در اختیار توسعه دهندگان پروژه‌های متن باز، تحقیقات آکادمیک، آموزشی و تیم های حرفه‌ای کوچک قرار می‌گیرد.

برای توسعه دهندگانی که از سیستم عامل مک اپل استفاده می‌کنند، زامارین استودیو در قالب عضویت ویژوال استودیو نسخه‌ی Professional و Enterprise قابل استفاده خواهد بود. همچنین امکان استفاده از Xamarin Studio Community Edition نیز بصورت رایگان وجود دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات