رومینگ همراه اول: فعال‌سازی، تعرفه و غیرفعال‌سازی

شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آموزش رومینگ همراه اول
در این مقاله همه‌چیز درباره رومینگ همراه اول را توضیح می‌دهیم تا بتوانید در سفرهای خارجی، از ترکیه گرفته تا کانادا، از آن استفاده کنید.
تبلیغات

شاید در سفرهای خارجی بخواهید بدون اینکه سیم‌کارت خود را تعویض کنید، تماس بگیرید، پیامک بفرستید و از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده کنید. فعال کردن رومینگ این امکان را به شما می‌دهد.

سرویس رومینگ همراه اول از طریق ۲۲۲ اپراتور تلفن همراه در ۱۱۲ کشور قابل استفاده است. مشترکان اعتباری همراه اول هم می‌توانند در ۷۶ کشور از طریق ۱۴۶ اپراتور از این سرویس استفاده کنند.

فعال‌سازی رومینگ

دارندگان سیم‌کار‌ت‌های اعتباری و دائمی همراه اول می‌توانند به سادگی رومینگ را برای سیم‌کارت خود فعال کنند. برای اینکه از امکان تماس با خط همراه اول در کشورهای دیگر استفاده کنید، ابتدا باید سرویس رومینگ را فعال کنید. فعال‌سازی هم با کد دستوری و هم از طریق اپلیکیشن همراه من ممکن است.

برای فعال‌سازی رومینگ از طریق کد دستوری قبل از خروج از کشور کد دستوری #291*10* را شماره‌گیری کنید.

رومینگ همراه اول
رومینگ همراه اول

سپس در پیامی که مشاهده می‌کنید گزینه اول یعنی رومینگ را انتخاب کنید. سپس در پیام بعدی گزینه ۱ یعنی فعال‌سازی را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید از سیم‌کارت خودتان برای برقراری تماس و پیامک و اینترنت استفاده کنید.

حالا اگر می‌خواهید با یک شماره تلفن همراه در ایران تماس بگیرید پیش‌شماره ۰۰۹۸۹۱ را بگیرید و در صورتی که تماس شما با یک شماره ثابت در ایران باشد، پیش‌شماره شما ۰۰۹۸ است.

همچنین می‌توانید از طریق اپلیکیشن همراه من برای فعال کردن رومینگ اقدام کنید. در این برنامه وارد گزینه خدمات من و سپس گزینه رومینگ شوید. در اینجا سه گزینه پیش روی شما است: فعالسازی، بسته رومینگ و گزارش مصرف بسته رومینگ. گزینه فعال‌سازی را انتخاب کنید، در صفحه جدید می‌توانید رومینگ خود را به حالت فعال یا غیرفعال تغییر دهید.

رومینگ همراه اول

اگر این اپلیکیشن را ندارید می‌توانید از وب‌اپلیکیشن استفاده کنید. در این شیوه پس از وارد شدن به نسخه از طریق این آدرس، در بخش خدمات سیم‌کارت، گزینه رومینگ را مشاهده می‌کنید و به سادگی می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید.

در تمامی این مراحل توجه کنید که اگر قبلاً سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل را فعال کرده باشید باید ابتدا آن را غیرفعال کنید تا بتوانید از خدمات رومینگ استفاده کنید. برای غیرفعال کردن این سرویس باید کدهای دستوری #2*2922*10* و یا #2*8*800* را شماره‌گیری کنید.

شما همچنین می‌توانید برای استفاده از سرویس رومینگ، بسته‌های رومینگ خریداری کنید، در این صورت به طور خودکار رومینگ برای سیم‌کارت شما فعال می‌شود.

غیرفعال کردن سرویس رومینگ

غیرفعال کردن سرویس رومینگ با همان روش‌هایی انجام می‌شود که آن را فعال کرده‌اید و پیش از این به شما آموزش دادیم. با استفاده از هرکدام از آن کدهای دستوری یا اپلیکیشن همراه من می‌توانید وضعیت رومینگ را به غیرفعال تغییر دهید.

شرایط و هزینه‌های استفاده از رومینگ

بهتر است در روز خروج از کشور قبل از گیت خروج، بسته رومینگ خود را خریداری کنید تا بهتر هزینه‌ها را مدیریت کنید.

اگر رومینگ خود را فعال کنید، در کشور میزبان روشن کردن تلفن همراه یا دریافت پیامک برایتان رایگان خواهد بود. هزینه مکالمه در رومینگ بر مبنای دقیقه است. اگر هر دو تلفن همراه ایرانی باشد هزینه مکالمه بر عهده کسی است که تماس گرفته است.

اگر اعتبارتان به پایان برسد، همراه اول تلفن همراهتان را قطع می‌کند.

تعرفه‌های رومینگ فقط برای تماس با ایران و کشور میزبان است. اگر می‌خواهد با کشور دیگری تماس برقرار کنید هزینه‌ها برایتان مطابق با تعرفه بین‌الملل محاسبه می‌شود.

اگر بسته اینترنت همراه اول را به صورت عادی داشته باشید هنگام استفاده از رومینگ غیرفعال می‌شوند و هزینه اینترنت شما مطابق با تعرفه رومینگ است.

اگر خطوط دائمی همراه اول یکطرفه شوند رومینگ هم به طور خودکار قطع خواهد شد.

توجه کنید که پیش از خروج از کشور قبض خود را پرداخت کرده باشید و اعتبار کافی برای استفاده از سرویس رومینگ داشته باشید.

اگر نمی‌خواهید از اینترنت سیم‌کارتتان استفاده کنید، گزینه data roaming را در تنظیمات موبایل خود غیرفعال کنید.

تعرفه‌های رومینگ چقدر است

تعرفه‌های رومینگ بسته به کشور میزبان متفاوت است که در این صفحه می‌توانید با انتخاب کشور مورد نظرتان تعرفه‌ها را مشاهده کنید.

رومینگ همراه اول

برای تعدادی از مقاصد پربازدید بسته‌های رومینگ هم در نظر گرفته شده است که می‌توانید در بخش خرید بسته آن‌ها را مشاهده و در صورت تمایل خرید کنید. بسته‌های رومینگ حج، رومینگ عراق، امارات، ترکیه و قطر به‌طور جداگانه مشخص‌اند.

این بسته‌ها هم اینترنت و هم مکالمه و هم ترکیبی هستند تا بتوانید با توجه به نیازتان در سفر یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

همچنین بسته‌های اینترنت و مکالمه رومینگ دور دنیا هم برای کشورهای دیگر طراحی شده‌اند. می‌توانید در این آدرس لیست کشورهای طرف قرارداد این بسته‌ها را ببینید.

جلوگیری از رومینگ ناخواسته

کسانی که در نقاط مرزی کشور زندگی می‌کنند یا به آن مناطق سفر می‌کنند باید توجه کنند که هنگام برقراری تماس از آنتن شبکه اپراتور همراه اول استفاده کنند. در این مناطق به علت پوشش‌دهی آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه این احتمال وجود دارد که از طریق این شبکه‌ها مکالمه‌شان انجام شود. در این صورت برقراری مکالمه با رومینگ بین‌الملل و مطابق با تعرفه آن‌ها محاسبه می‌شود.

شهر

کشور

زابل

افغانستان

بازارچه مرزی تایباد

افغانستان

آستارا

آذربایجان

شهرهای مرزی آذربایجان غربی

ارمنستان و ترکیه

کردستان

عراق و ترکیه

منطقه فاو

عراق و کویت

شلمچه

عراق

جزایر خلیج فارس روی شناور

امارات

شهرهای مرزی‌ای که ممکن است تماسشان به‌صورت ناخواسته رومینگ محاسبه شود

پس اگر در این مناطق زندگی می‌کنید یا به آن‌ها سفر می‌کنید توجه کنید که آنتن اپراتوری همراه اول یعنی (IR – TCI) یا (IR – MCI) و یا (43211) را دارید. می‌توانید به صورت دستی هم از طریق بخش تنظیمات تلفن همراهتان آنتن را جست‌وجو کنید.

برای جست‌وجو و تنظیم دستی این مسیر را دنبال کنید:

Menu > Setting > Phone setting > network select > Manual > IR-TCI

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات