تمام روش‌های شارژ سیمکارت اعتباری همراه اول (۴ روش)

دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
شارژ سیمکارت همراه اول
برای شارژ کردن سیمکارت اعتباری همراه اول چند راه مختلف وجود دارد. در این مطلب همه روش‌های این کار را که شاید از آن‌ها خبر ندارید، توضیح داده‌ایم.
تبلیغات

آیا می‌دانید روش‌های مختلف آنلاین و آفلاین برای شارژ کردن سیمکارت اعتباری همراه اول وجود دارد؟ در این مطلب با زومیت همراه باشید تا با تمام این روش‌ها آشنا شوید و به شما آموزش بدهیم از چه روش‌های متنوعی برای افزایش اعتبار سیمکارت همراه اول خود می‌توانید استفاده کنید.

نحوه شارژ همراه اول با کد دستوری #1*

یکی از روش‌ها برای شارژ کردن سیمکارت‌های اعتباری، که به اینترنت هم نیازی ندارد، خرید شارژ با شماره‌گیری کد دستوری #1* است. از این روش برای شارژ کردن سیمکارت اعتباری ایرانسل و رایتل هم می‌توانید استفاده کنید و ظرف مدت دو دقیقه سیمکارت خود را شارژ کنید.

برای این کار ابتدا در شماره‌گیر گوشی موبایل خود کد دستوری #1* را وارد کرده و تماس را برقرار کنید. با شماره‌گیری این کد پیام‌هایی دریافت می‌کنید که لازم است دستورات آن را مرحله‌به‌مرحله اجرا کنید. در این مرحله پس از وارد کردن کد باید عدد 1 (شارژ) را وارد کنید، در مرحله بعد اپراتور همراه اول (عدد 2) را وارد کنید و در مرحله سوم تصمیم بگیرید که می‌خواهید شارژ مستقیم داشته باشید یا شارژ فوق‌العاده.

شارژ کردن همراه اول
مرحله اول
شارژ سیمکارت همراه اول با #1*
مرحله دوم
افزایش اعتبار سیمکارت اعتباری همراه اول
مرحله سوم
افزایش اعتبار سیمکارت اعتباری همراه اول
مرحله چهارم

پس از این، لازم است شماره همراه اولی را که می‎‌خواهید برایش شارژ بخرید وارد کنید. در مرحله بعد باید مبلغ شارژ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

خرید شارژ با کد دستوری
افزایش اعتبار همراه اول

پس از انتخاب مبلغ شارژ، مراحل پرداخت آغاز می‌شود. یعنی باید شماره کارت و رمز دوم یا پویای کارت بانکی خود را وارد کرده و تراکنش خرید را انجام دهید تا سیمکارت اعتباری همراه اول شما با مبلغ مورد نظرتان شارژ شود.

نحوه شارژ همراه اول از طریق سایت

راه‌ آنلاین ساده و در دسترسی هم برای خرید شارژ سیمکارت اعتباری همراه اول وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم اگر به اینترنت دسترسی دارید از آن‌ها برای افزایش اعتبار سیمکارت خود استفاده کنید. یکی از این راه‌ها مراجعه به سایت همراه اول است.

برای این که از طریق وب‌سایت همراه اول شارژ بخرید نشانی www.mci.ir را در URL مرورگر خود وارد کنید. به این ترتیب به سایت همراه اول هدایت می‌شوید و در همان صفحه اصلی و در منوی بالا صفحه روی بخش «صورتحساب، شارژ» بزنید و در میان گزینه‌های گزینه‌های مختلف گزینه «خرید شارژ» را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که در این صفحه باید ابتدا شماره سیمکارت همراه اولی را که قصد خرید شارژ برای آن را دارید وارد کنید. در ادامه مبلغ شارژ مورد نظر خود را وارد یا انتخاب کنید.

در ادامه می‌توانید بین طرح‌های مختلف برای شارژ سیمکارت اعتباری همراه اول، طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید (در وب‌سایت همراه اول مزایای هر یک از این طرح‌های افزایش اعتبار توضیح داده شده است). در نهایت لازم است درگاه بانکی برای پرداخت را انتخاب و روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

صفحه اصلی سایت همراه اول
مرحله اول
بخش خرید شارژ همراه اول
مرحله دوم
خرید شارژ از سایت همراه اول
مرحله سوم
خرید شارژ اعتباری
مرحله چهارم

با انتخاب درگاه پرداخت به صفحه پرداخت اینترنتی وارد خواهید شد و مانند هر خرید اینترنتی دیگر لازم است شماره کارت، CVV، تاریخ انقضا و رمز پویای کارت خود را وارد کنید و پرداختتان را انجام دهید تا سیمکارت اعتباری همراه اول شما به مبلغی که انتخاب کرده‌اید به‌صورت مستقیم شارژ شود.

نحوه شارژ همراه اول از طریق اپلیکیشن همراه من

در کنار روش‌های آفلاین برای خرید شارژ و اعتبار روش‌های آنلاینی هم وجود دارند که محبوب‌تر از روش‌های آفلاین هستند و پشت سر گذاشتن مراحل آن‌ها سریع و آسان است. در میان روش‌های آنلاین استفاده از اپلیکیشن‌ها برای کاربرانی که همیشه گوشی موبایل دستشان است و به اینترنت دسترسی دارند، راه ساده‌تری است.

تمام اپراتورهای موبایل چند سالی است که برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) خود را راه‌اندازی کرده‌اند تا مشترکین با دانلود و نصب این برنامه‌ها بتوانند به‌راحتی به انواع و اقسام خدمات دسترسی داشته باشند. مثل اپراتور ایرانسل که اپلیکیشن ایرانسل من را برای کاربران و مشترکان خود تدارک دیده، اپراتور همراه اول هم اپلیکیشن همراه من را راه‌اندازی کرده تا کاربرانش بتوانند از خدمات مختلف آن به‌راحتی استفاده کنند.

یکی از خدمات این اپلیکیشن برای مشترکان سیمکارت‌های اعتباری همراه اول خرید شارژ برای افزایش اعتبار سیمکارت است. قدم اول برای استفاده از امکانات و خدمات مختلف این اپلیکیشن این است که آن را دانلود و نصب کنید. سپس، با شماره سیمکارت همراه اول خود وارد این برنامه شوید.

پس از ورود، در همان صفحه اول بخش «خرید شارژ» را انتخاب کنید و در ادامه مبلغ شارژ مورد نظر و شماره سیمکارتی را که می‌خواهید اعتبارش را افزایش دهید، وارد کنید. در مرحله بعد، نوع شارژ و درگاه پرداخت را انتخاب کنید و با پرداخت اینترنتی مبلغ مورد نظر سیمکارت همراه اول خود را شارژ کنید.

یکی از خدماتی که اپلیکیشن همراه من دارد «کیف پول» است. اگر از قبل کیف پول خود در این برنامه را شارژ کرده باشید، می‌توانید هزینه شارژ مورد نظرتان را از طریق همین کیف پول پرداخت کنید.

نحوه شارژ همراه اول با *140*

در کنار تمام راه‌هایی که برای خرید شارژ همراه اول دارید، یک روش قدیمی هم این است که از خودپرداز یا دستگاه POS رسید شارژ همراه اول را تهیه کنید و از کد ۱۵ رقمی روی آن استفاده کنید. البته این کد را باید با دستورالعمل خاصی وارد کنید تا افزایش اعتبار سیمکارت شما انجام شود.

برای این کار باید در قسمت شماره‌گیر گوشی موبایل خود کد موجود روی رسید یا کارت شارژ را به این ترتیب وارد کنید: #شماره خط اعتباری مورد نظر*شماره رمز ۱۵ رقمی*۱۴۰*. بعد از اینکه این کد را دقیقاً به همین ترتیب وارد کردید، روی دکمه برقراری تماس بزنید و چند لحظه منتظر بمانید تا دستور واردشده توسط اپراتور خوانده و افزایش اعتبار سیمکارت همراه اول شما انجام شود.

پس از وارد کردن این کد میزان اعتبار سیمکارت همراه اول شما ظرف چند ثانیه با همان مبلغ کارت شارژ افزایش پیدا می‌کند و این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سوالات متداول زومیت

  • کد دستوری شارژ همراه اول چیست؟

    برای شارژ کردن سیمکارت همراه اول با کد دستوری باید کد #1* را شماره‌گیری کرده و مراحل را طبق دستور پشت سر بگذارید.

  • کد دستوری شارژ فوق‌العاده همراه اول چیست؟

    برای اینکه شارژ فوق‌العاده همراه اول را دریافت کنید و سیمکارتتان با مبلغ بالاتری شارژ شود باید طبق این دستور #رمزشارژ15رقمی*142* شارژ را وارد کنید یا هنگام خرید آنلاین از سایت یا اپلیکیشن، گزینه شارژ فوق‌العاده را انتخاب کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات