با UFS 4.0 سامسونگ سرعت حافظه‌ ذخیره‌سازی گوشی‌ها به ۴۲۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ فناوری UFS 4.0 خود را معرفی کرد؛ فناوری جذابی که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی حافظه‌های ذخیره‌سازی گوشی‌ها را به‌ترتیب به ۴۲۰۰ و ۲۸۰۰ مگابایت‌برثانیه افزایش خواهد داد.
تبلیغات

سامسونگ به‌تازگی راهکار UFS 4.0 خود را معرفی کرده است که در طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های قابل‌حمل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سامسونگ اعلام کرده حافظه‌های پرسرعت UFS 4.0 در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی وارد مرحله‌ی تولید انبوه خواهند شد.

Sammobile اشاره می‌کند با معرفی UFS 4.0 سامسونگ، احتمالاً سری گلکسی اس ۲۳ سال آینده یا گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴، ازجمله اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که به حافظه‌های ذخیره‌سازی UFS 4.0 مجهز خواهند شد که البته این خبر هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است. به‌هرحال، نکته‌ی مهم این است که گوشی‌های اندروید مجهز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0 بسیار سریع خواهند بود.

حافظه UFS 4.0 سامسونگ

به گفته‌ی سامسونگ، حداکثر پهنای باند UFS 4.0 می‌تواند به ۲۳٫۲ گیگابیت‌برثانیه برسد که نسبت به UFS 3.1 دو برابر بیشتر است. بدین‌ترتیب این نوع حافظه‌ها برای گوشی‌های هوشمند 5G که حجم زیادی از داده‌ها را پردازش می‌کنند گزینه‌ای ایدئال خواهند بود. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات با فناوری نسل هفتم V-NAND جدید سامسونگ به‌ترتیب ۴۲۰۰ مگابایت‌برثانیه و ۲۸۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد که به‌میزان درخورتوجهی نسبت به آنچه UFS 3.1 ارائه می‌دهد بیشتر است.

سامسونگ می‌گوید بهره‌وری انرژی نیز در UFS 4.0 بهبود یافته، به‌طوری‌که دستگاه‌های مجهز به این نوع حافظه‌ می‌توانند در کنار پهنای‌ باند و سرعت نوشتن و خواندن بیشتر، عمر باتری بیشتری ارائه دهند. غول فناوری کره‌ی‌جنوبی ادعا می‌کند مصرف انرژی UFS 4.0 نسبت به UFS 3.x حدود ۴۶ درصد بهبود یافته است.

حافظه‌های ذخیره‌سازی UFS 4.0 تا ظرفیت یک ترابایتی عرضه خواهند شد که باعث می‌شود برای گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ که معمولاً در چند نسخه با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوت عرضه می‌شوند، مناسب باشد. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود این شرکت در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند تاشو یا سری گلکسی S23 خود از این نوع حافظه‌ها استفاده کند. این شرکت همچنین با تولیدکنندگان دیگر همکاری خواهد کرد تا UFS 4.0 در خودروهای هوشمند، دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی دردسترس قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات