گوگل میت اکنون بالابردن دست را در تماس‌های ویدئویی تشخیص می‌دهد

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
۹ مرد و زن در حال لبخند در گوگل میت / Google Meet
گوگل از فناوری تشخیص حرکت خودکار برای فعال‌کردن گزینه‌ی بالابردن دست در گوگل میت استفاده می‌کند.
تبلیغات

درحال‌حاضر، امکان بالا‌‌بردن دست در گوگل میت برای گفت‌وگو یا سؤال‌کردن، با کلیک‌کردن روی آیکون مرتبط (Raise Hand) در نوار ابزار پایین صفحه امکان‌پذیر است. این امکان به‌ویژه در جلسه‌های پرسش‌وپاسخ و گرداندن دیگر جلسه‌ها و مناظره‌ها بسیار کارآمد است.

براساس بیانیه‌ی جدید گوگل، اکنون گوگل میت در جلسه‌های ویدئویی تحت‌وب، از فناوری تشخیص حرکت استفاده می‌کند تا هنگامی‌که دست خود را جلو دوربین بلند می‌کنید، نشانگر مرتبط به‌طور خودکار فعال شود. توصیه می‌شود که برای تشخیص حرکت دقیق‌تر، دستتان را دور از صورت و بدن خود نگه دارید.

چند زن و مرد درحال برگزاری جلسه‌ای در گوگل میت و تشخیص حرکت بالابردن دست

اگر مشغول صحبت‌کردن و اجرای جلسه باشید، گوگل میت این موضوع را تشخیص می‌دهد. بدین‌ترتیب، اگر دست خود را هنگام صحبت‌کردن بالا ببرید، گزینه‌ی Raise Hand فعال نخواهد شد. به‌محض اینکه صحبت شما تمام شود، قابلیت تشخیص ژست حرکتی مجدداً فعال خواهد شد.

این امکان به‌طور پیش‌فرض خاموش است و برای فعال‌کردن آن می‌توان با رفتن به قسمت «واکنش‌ها» در بخش «گزینه‌های بیشتر»، «حرکت بالابردن دست» را انتخاب کرد. قابلیت جدید گوگل میت مشابه ویژگی سری‌‌های پیکسل گوشی گوگل است که هنگام بالا‌بردن کف دست، تایمر سلفی را فعال می‌کند.

درحال‌حاضر، قابلیت تشخیص حرکت گوگل میت فقط برای حساب‌های تجاری در‌دسترس است؛ اما خبرها حاکی از آن است که گوگل در هفته‌های آینده این امکان را به‌طور عمومی ارائه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات