سرویس‌های Google Chat و Google Meet در جیمیل ادغام شدند

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل برای ارتقای تجربه‌ی کاربران سازمانی GSuite، ادغام سرویس‌های Google Chat ،Google Meet و اپلیکیشن Google Docs در جیمیل را آغاز کرد.
تبلیغات

ماه گذشته، گوگل از ادغام سرویس‌های سرویس‌های Google Chat، Google Meet و Mail و اپلیکیشن Google Docs در جیمیل خبر داد و از هفته‌ی جاری ادغام آن‌ها آغاز شده است. پیام‌رسان‌های Chat و Meet، رقابتشان را با اپلیکیشن‌های Zoom و Slack آغاز کرده‌اند که گوگل مدتی آن‌ها را نادیده‌ گرفته بود؛ به‌عبارتی Google Meet رقیب اپلیکیشن کنفرانس ویدئویی Zoom و Google Chat رقیب Slack است. سیزدهم اوت امسال، گوگل اعلام کرد سرویس ادغام‌شده‌ برای کاربران سازمانی GSuite عرضه می‌شود.

نسخه‌ی جدید جیمیل در دسکتاپ، تمامی فرمان‌ها و ویژگی‌ها را در محل قبلی نشان می‌دهد و ابزارهای کنترل بیشتر را در قسمت‌های سایدبار و بالای اپلیکیشن ایمیل اضافه می‌کند. اکنون قسمت‌هایی از سایدبار به گفت‌وگو از Google Chat و امکان برنامه‌ریزی ملاقات از Google Meet اختصاص داده شده است.

ادغام سرویس‌های گوگل در جیمیل

همچنین، در قسمت پیام جیمیل، صفحه‌ی نمایش دونیمه‌ای اضافه شده است که بخش گفت‌وگوی Google Chat را نشان می‌دهد و کارهایی مانند بازکردن Google Doc از داخل جیمیل را می‌توان انجام داد.

در موبایل نیز نوار تب جدید در قسمت پایین اپلیکیشن جیمیل اضافه شده است که امکان جابجایی بین سرویس‌های Chat، Meet، Mail و Rooms را فراهم می‌کند.

اضافه شدن تب جدید به جیمیل

ناگفته نماند استفاده از قابلیت ادغام سرویس‌های یادشده اختیاری است و درصورتی تغییرات جدید در GSuite برای سازمان‌ها فعال می‌شود که امکان فعال‌سازی گزینه‌ی Chat preferred را داشته باشند.

با درنظرگرفتن استراتژی عرضه‌ی ادغام سرویس‌های گوگل می‌توان گفت این قابلیت به‌صورت هم‌زمان برای همه‌ی کاربران فعال نمی‌شود و در GSuite نیز از مدیران خواسته شده است که یکی از گزینه‌های زیر را برای حسابشان انتخاب کنند:

  • عرضه‌ی فوری: ویژگی‌های جدید پس از عرضه، در اولویت دراختیار کاربران قرار می‌گیرد و تا ۱۵ روز به تمام قابلیت‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند. عرضه‌ی ویژگی‌های جدید برای این دسته از کاربران از ۱۲ اوت سال جاری آغاز شده است.
  • عرضه‌ی برنامه‌ریزی‌شده: قابلیت‌های جدید حداقل یک‌هفته پس از دسترسی کاربران دسته‌ی اول دراختیار کاربران این دسته قرار می‌گیرد. پس سازمان‌ها فرصت خواهند داشت برای تغییرات جدید آماده شوند و تا ۱۵ روز به تمام قابلیت‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند. عرضه‌ی قابلیت‌های جدید برای این دسته‌ از کاربران از اول سپتامبر سال جاری آغاز می‌شود.

درحال‌حاضر، دسترسی به ادغام سرویس‌های گوگل برای سرویس وب و اپلیکیشن‌ اندرویدی جیمیل امکان‌پذیر شده است. به ‌گفته‌ی گوگل، به‌روزرسانی‌های جدید برای اپلیکیشن‌ آی‌اواس در سایت GSuite اعلام خواهد شد. همچنین، کاربران حساب‌های عادی گوگل نمی‌توانند تغییرات اخیر یادشده را در دسکتاپ مشاهده کنند و گوگل درباره‌ی زمان و چگونگی تجربه‌ی کاربری این مصرف‌کنندگان برنامه‌ریزی می‌کند.

ادغام google meet در جیمیل

قابلیت‌های افزوده‌شده‌‌ی Google Meet در جیمیل و  برای حساب‌های کاربری در موبایل مشاهده شده و اعمال تغییرات جدید از هفته‌ی جاری آغاز شده است و برای Google Meet بنر تبلیغاتی بزرگ نشان داده می‌شود. البته، این قابلیت اختیاری و به‌صورت پیش‌فرض اضافه شده است و می‌توان از تنظیمات در قسمت حساب کاربری ایمیل، تیک گزینه‌ی Show the Meet tab for video calling را حذف کرد. اگر چند حساب کاربری ایمیل دارید، این کار را برای هر حساب باید انجام دهید.

ادغام سرویس‌های گوگل در اپلیکیشن‌ موبایلی جیمیل

می‌توان گفت افزودن سرویس‌های Meet و Chat به جیمیل به نوعی استراتژی Google Buzz درباره‌ی انتقال خدمات جدید به جیمیل را احیا می‌کند. در آن زمان، گوگل رقبای اصلی خود را فیسبوک و توییتر می‌دانست و اکنون برای رقابت با Zoom و Slack این استراتژی را پیاده می‌کند. کاربران سازمانی زمان زیادی را در جیمیل صرف می‌کنند و گوگل با درنظرگرفتن ارتقای تجربه‌ی کاربری آن‌ها، چت و کنفرانس‌های ویدئویی کاری را در یک اپلیکیشن ادغام می‌کند و سعی دارد در رقابت با Zoom و Slack کاربران این پلتفرم‌ها را به سمت GSuite سوق دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات