ماهانه بیش‌ از نیم‌میلیارد نفر در اسپاتیفای موسیقی گوش می‌دهند!

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اسپاتیفای / Spotify / اسپاتی فای در موبایل در دست
اسپاتیفای در گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۳ می‌گوید که تعداد کاربران فعال ماهانه‌اش به ۵۵۱ میلیون نفر رسیده است.
تبلیغات

اسپاتیفای در گزارش مالی جدیدش می‌گوید که تعداد کاربران اشتراکی سرویس Spotify Premium به ۲۲۰ میلیون و تعداد کاربران فعال ماهانه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۹ تیر ۱۴۰۲)، به ۵۵۱ میلیون نفر رسیده است که درمقایسه‌با سال گذشته به‌ترتیب رشد ۲۷ و ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. عملکرد اسپاتیفای از پیش‌بینی‌های این شرکت بهتر بوده است.

با وجود افزایش تعداد کاربران اسپاتیفای، این شرکت به‌طور میانگین درآمد کمتری از آن‌ها کسب می‌کند. براساس گزارش ورج، میانگین درآمد اسپاتیفای به‌ازای هر کاربر به ۴٫۷۲ دلار می‌رسد که نشان‌دهنده‌ی افت ۶ درصدی درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ است. این پلتفرم بزرگ استریم موسیقی در فصل گذشته به‌طور میانگین ۴٫۷۹ دلار از هر کاربر درآمد کسب می‌کرد.

رشد سالانه اسپاتیفای / Spotify / اسپاتی فای
رشد کاربران فعال ماهانه‌ی اسپاتیفای از فصل دوم ۲۰۱۹ تا فصل دوم ۲۰۲۳

گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۳ اسپاتیفای در حالی منتشر می‌شود که این شرکت قیمت سرویس اشتراکی‌اش را در ایالات متحده و چند کشور دیگر افزایش داده است. در ماه‌های اخیر، قیمت سایر سرویس‌های استریم موسیقی نظیر اپل موزیک، آمازون موزیک، تایدل و یوتیوب موزیک پریمیوم نیز افزایش یافته است. آثار افزایش هزینه‌ی اشتراک اسپاتیفای را در گزارش مالی فصل سوم خواهیم دید.

مدیرعامل اسپاتیفای اوایل سال ۲۰۲۳ گفت که این شرکت روی «سرعت و بهره‌وری» کار می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، تصمیم گرفته است با برخی از نیروها خداحافظی کند. تعدیل نیروی اسپاتیفای بخشی از ترند گسترده‌تری در کل صنعت فناوری بود که باعث ازدست‌رفتن شغل ده‌هاهزار نفر شد. اسپاتیفای ۶ درصد از نیروی کار جهانی‌اش معادل تقریباً ۶۰۰ نفر را اخراج و سرویس اسپاتیفای لایو (رقیب کلاب‌هاوس) و Heardle (رقیب Wordle) را نیز تعطیل کرد.

در فصل دوم سال جاری میلادی، اسپاتیفای ضرر خالص ۳۳۳ میلیون دلاری را ثبت کرد؛ درحالی‌که ضرر خالص این شرکت در فصل دوم ۲۰۲۲ به ۱۳۸٫۵ میلیون دلار رسیده بود. برای شرکتی که معمولاً رشد را به سود فصلی ترجیح می‌دهد، این آمار چندان عجیب نیست.

آخرین آمارها نشان می‌دهند که اپل موزیک، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی اسپاتیفای، ۸۵ میلیون کاربر اشتراکی دارد؛ البته این آمار رسمی نیست. ناگفته نماند که اسپاتیفای خودش را محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی در دنیا می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات