همزمان با نیم‌میلیاردی شدن کاربران اسپاتیفای، نسخه جدید این اپلیکیشن رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سه آیفون در حال نمایش نسخه جدید اسپاتیفای / Spotify / اسپاتی فای
جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن استریم موسیقی اسپاتیفای تمرکز ویژه‌ای بر پادکست، محتوای ویدیویی و الگوریتم مبتنی‌بر هوش مصنوعی دارد.
تبلیغات

اسپاتیفای، محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی در دنیا، صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن خود را بازطراحی کرده است تا کاربران بتوانند راحت‌تر از قبل موسیقی‌ها و پادکست‌های مدنظرشان را پیدا کنند. اسپاتیفای در نسخه‌ی جدید روی محتوای ویدیویی نیز تمرکز ویژه‌ای دارد.

درحالی‌که صفحه‌ی اصلی در نسخه‌ی قبلی اسپاتیفای شامل کاور آلبوم‌های مختلف بود، نسخه‌ی جدید به فید مشابه تیک تاک و اینستاگرام مجهز است تا بتوانید در بین محتواهای مختلف اسکرول کنید. با اسکرول به سمت پایین، محتواهای جدیدی به شما نمایش داده می‌شوند. ظاهرا اسپاتیفای در تلاش است از الگوریتم مشابه شبکه‌های اجتماعی برای افزایش زمانی که کاربران در سرویسش سپری می‌کنند، بهره بگیرد.

بر اساس گزارش ورج، اسپاتیفای در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی در حوزه‌ی پادکست، کتاب‌های صوتی و برنامه‌های زنده‌ی صوتی انجام داده است تا تعداد بیشتری از کاربران را به سرویس خود اضافه کند. اسپاتیفای می‌خواهد محفلی برای تولیدکنندگان محتوا نیز باشد. مدیرعامل این شرکت در سال ۲۰۲۱ گفته بود که امیدوار است تعداد تولیدکنندگان محتوای صوتی در اسپاتیفای مرز ۵۰ میلیون نفر را رد کند. اسپاتیفای همچنین به پادکست‌های ویدیویی توجه ویژه‌ای نشان داده است.

نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Spotify در تلاش است انواع محتواهای صوتی را از هم جدا کند تا کاربران راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشند. یکی از انتقادات به نسخه‌ی قبلی، سخت‌شدن دسترسی به موسیقی‌های جدید بود.

فید جدید در نسخه ۲۰۲۳ اسپاتیفای / Spotify / اسپاتی فای

ازاین‌پس هرگاه اسپاتیفای را باز کنید، در بخش بالایی صفحه فهرست آلبوم‌ها و پلی‌لیست‌ها را مشاهده خواهید کرد، اما ممکن است در پایین این بخش، یک پادکست ویدیویی را ببینید که به‌صورت خودکار پخش می‌شود. با یک ضربه روی پادکست، وارد آن می‌شوید.

اسپاتیفای می‌گوید گاهی اوقات در زیر پلی‌لیست‌ها، تصویری بزرگ مشابه اینستاگرام نشان داده می‌شود که جزئیات اضافه‌ای درباره‌ی پلی‌لیست‌هایی که کاربر ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشد، در خود دارد.

در بخش بالایی اپلیکیشن اسپاتیفای اگر روی گزینه‌ی Music یا Podcasts & Shows ضربه بزنید، وارد فید جدیدی می‌شوید که از اسکرول عمودی پشتیبانی می‌کند. این فید بیشتر از آنکه شبیه اسپاتیفای باشد، ما را یاد اینستاگرام و تیک تاک می‌اندازد. در فید موردبحث می‌توانید تعداد بی‌انتهایی از محتوای صوتی را ببینید و در صورت تمایل، آن‌ها را ذخیره کنید.

نسخه‌ی جدید اپلیکیشن اسپاتیفای بسیاری از محتواها را به‌صورت خودکار پخش می‌کند و در اکثر مواقع بدون ورود به صفحه‌ی هر موسیقی یا فایل ویدیویی، می‌توانید پیش‌نمایشی از آن را ببینید. سیستم اسکرول عمودی تمام‌صفحه در همه‌جای اسپاتیفای جدید به چشم می‌خورد.

پلی‌لیست‌ها همواره تنها جایی در اسپاتیفای بوده‌اند که از طریق آن‌ها می‌توانید موسیقی‌های جدید را کشف کنید، اما در نسخه‌ی جدید، روش‌های بیشتری برای کشف محتوای جدید وجود دارد. اسپاتیفای روی الگوریتم پیشنهاد محتوا تمرکز ویژه‌ای کرده است، خصوصا وقتی بحث به پادکست‌ها می‌رسد.

مورد دیگری که در نسخه‌ی جدید اسپاتیفای جلب‌توجه می‌کند، شخصی‌سازی بیشتر به‌لطف هوش مصنوعی است. قابلیت Smart Shuffle به‌طور موقت موسیقی‌های جدیدی به پلی‌لیست‌های فعلی اضافه می‌کند. این موسیقی‌ها را الگوریتم نرم‌افزاری بر اساس سلیقه‌ی شما انتخاب می‌کند.

در همین حین که نسخه‌ی جدید اسپاتیفای رونمایی شده است، رویترز از عبور کاربران ماهانه‌ی این سرویس از مرز نیم میلیارد نفر خبر می‌دهد. به گفته‌ی این خبرگزاری، تعداد هنرمندانی که درآمدشان از یک میلیون دلار رد شده در پنج سال اخیر دو برابر افزایش یافته است. این گفته برای هنرمندانی که بیش از ۱۰٬۰۰۰ دلار درآمد دارند نیز صدق می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات