پایان اینترنت اکسپلورر؛‌ مایکروسافت پس از ۲۷ سال به پشتیبانی از مرورگر پرحاشیه‌اش پایان داد

سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
پایان پشتیبانی مایکروسات از مرورگر اینترنت اکسپلورر
اینترنت اکسپلورر پس از ۲۷ سال سرانجام فردا (۲۵ خرداد ۱۴۰۱) برای همیشه به خاطره‌ها سپرده خواهد شد. این در حالی است که اکنون تقریباً ۵۰ درصد از کسب‌وکارها همچنان از این مرورگر وب استفاده می‌کنند.
تبلیغات

اگر جزو آن‌ دسته افرادی هستید که تجربه‌ی کار با ویندوز ۹۵ را دارید، شاید با شنیدین این خبر که مایکروسافت فردا پس از گذشت ۲۷ سال از معرفی اینترنت اکسپلورر قصد دارد به توسعه‌ی این مرورگر خاتمه دهد، غمی نوستالژیک احساس کنید. بااین‌حال، مثل بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر با پایان‌یافتن پشتیبانی مایکروسافت از اینترنت اکسپلورر، میلیون‌ها دستگاه همچنان از آن به‌عنوان مرورگر اصلی استفاده می‌کنند.

به‌گزارش TechSpot، مایکروسافت ماه می گذشته اعلام کرد که به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر خاتمه خواهد داد. اکنون، این نرم‌افزار پس از نزدیک‌ به سه دهه در شُرُف بازنشستگی است. نسخه‌ی دسکتاپ اینترنت اکسپلورر از فردا در ویندوز ۱۰ پشتیبانی نخواهد شد و در ویندوز ۱۱ نیز دردسترس نخواهد بود. مایکروسافت به‌زودی قصد دارد با انتشار به‌روزرسانی، این مرورگر را به‌طورکامل از همه‌ی کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ حذف و کاربران را به استفاده از مرورگر مدرن اج هدایت کند.

بااین‌حال، اینترنت اکسپلورر به‌طورکامل به تاریخ نمی‌پیوندد؛ چراکه امکان استفاده از این مرورگر در حالت اینترنت اکسپلورر روی مایکروسافت اج فعال خواهد بود. بنابراین، کاربران می‌توانند با انتخاب این گزینه، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت‌وب قدیمی مبتنی‌بر اینترنت اکسپلورر را به‌طور مستقیم ازطریق مرورگر جدید این شرکت مشاهده کنند. این حالت حداقل تا سال ۲۰۲۹ دردسترس خواهد بود. گفتنی است کاربران ویندوز ۸٫۱ و افرادی که به‌روزرسانی امنیتی ویژه‌ی ویندوز ۷ را دریافت کرده‌اند، تا ژانویه‌ی ۲۰۲۳ از حالت اینترنت اکسپلورر در مرورگر اج می‌توانند استفاده کنند.

برای فعال‌کردن حالت اینترنت اکسپلورر روی مرورگر اج، edge://settings/defaultbrowser را در نوار URL تایپ و گزینه‌ی Allow sites to be reloaded in Internet Explorer را فعال کنید. در این مرحله، باید مرورگر اج را دوباره راه‌اندازی کنید تا تنظیمات شما ثبت شود.

طبق گزارش‌ها، بسیاری از کسب‌وکارها حتی با پایان‌یافتن پشتیبانی مایکروسافت از اینترنت اکسپلورر، همچنان به این مرورگر متکی هستند. براساس آمار Lansweeper درحال‌حاضر ۴۷ درصد از ۹ میلیون دستگاه مجهز به ویندوز ۱۰ در ۳۳ هزار سازمان، همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند و ۷۹ درصد از این سیستم‌ها حتی مرورگر خود را به جدیدترین نسخه‌ی منتشرشده برای ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات