لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود

شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو خاکستری لینکدین / LinkedIn روی شیشه در ساختمان این شرکت
لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.
تبلیغات

لینکدین، شبکه‌ی اجتماعی تحت‌مالکیت مایکروسافت، از ابتدا به‌عنوان پلتفرمی برای اهداف اجتماعی و شغلی و کسب دانش و استخدام افراد حرفه‌ای مشهور شد. هم‌اکنون، این پلتفرم بیش از ۹۰۰ میلیون نفر کاربر دارد.

لینکدین قصد دارد برای افزایش زمان استفاده‌ی کاربران، بازی‌ها را به پلتفرم خود راه دهد. بازی‌های ساده‌ای مانند Wordle توانستند میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کنند. لینکدین نیز قصد دارد بازی‌های مشابه با وُردل و باز‌ی‌های پازلی را به پلتفرم خود اضافه کند.

نیما اوجی، محقق حوزه‌ی اپلیکیشن،‌ با انتشار پستی در ایکس خبر داد که لینکدین در حال آزمایش ایده‌هایی مانند سازمان‌دهی امتیازهای بازیکنان براساس حوزه‌ی شغلی‌شان و رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس امتیازهایی است که کارکنانشان کسب می‌کنند.

یکی از سخن‌گویان لینکدین فعالیت روی بازی‌های درون‌برنامه‌ای را تأیید کرد؛ اما گفت که تاریخ دقیق راه‌اندازی این بازی‌ها هنوز مشخص نیست. او افزود که هدف از افزودن بازی‌های پازلی در لینکدین، ایجاد روابط عمیق‌تر و فرصت گفت‌وگوی بیشتر و افزودن سرگرمی به این پلتفرم است.

مایکروسافت، شرکت مادر لینکدین، با تولید کنسول ایکس باکس و تصاحب شرکت اکتیویژن بلیزارد و شرکت زنیمکس، اکنون غول عرصه‌ی بازی به‌حساب می‌آید. مایکروسافت توانست به‌کمک شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بازی و فروش کنسول ایکس باکس در سه‌ماهه‌ی گذشته حدود ۷٫۱ میلیارد دلار درآمد کسب کند. هنوز نقش مایکروسافت در تصمیم لینکدین مبنی‌بر افزودن بازی به این پلتفرم تأیید نشده است.

بازی‌ها همیشه در میان برنامه‌های پرطرفدار برای گوشی‌ها و کامپیوتر شخصی جای داشته‌اند و از بین آن‌ها نیز بازی‌های پازلی یکی از دسته‌بندی‌ها محبوب‌ در بین کاربران هستند.

پلتفرم‌های گوناگون از مدتی پیش برای افزایش کاربران خود از بازی استفاده کرده‌اند. نیویورک تایمز یکی از پلتفرم‌هایی است که توانست با افزودن بازی وُردل کاربران قدیمی را در‌کنار خود نگه‌ دارد و کاربران جدیدی را به خود جذب کند.

فیسبوک، بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان، از اپلیکیشن مستقل بازی خود بهره‌های فراوانی برد؛ اما در سال ۲۰۲۲ با‌توجه‌‌به کاهش کاربرانش، مجبور به شد این اپلیکیشن را تعطیل‌ کند. امروزه، فیسبوک توجه خود را بر فروش هدست واقعیت مجازی متا کوئست متمرکز کرده است.

لینکدین برای افزایش کاربران و بهبود نحوه‌ی استفاده از پلتفرم خود، قابلیت‌های جدیدی مانند آموزش آنلاین و توسعه‌ی حرفه‌ای و ایجاد ابزارهای ویدئویی بیشتر را رأس کار خود قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات