لینکدین آپدیت شد؛ با هوش مصنوعی شغل بعدی خود را پیدا کنید!

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رخنه به وبسایت لینکدین
چت‌بات جدید لینکدین با بررسی‌ پروفایل شما، مشخص می‌کند که آیا برای یک موقعیت شغلی مناسب هستید یا نه.
تبلیغات

لینکدین، بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه‌سازی حرفه‌ای آنلاین، به تازگی چت‌باتی مبتنی بر هوش‌ مصنوعی را معرفی کرده که قرار است به‌عنوان «مربی کارجویی»، به کاربران در یافتن موقعیت شغلی مناسب کمک کند. ارائه‌ی این ابزار با عبور تعداد کاربران لینکدین از مرز یک میلیارد نفر هم‌زمان شده است.

لینکدین که سال‌ها پیش توسط مایکروسافت تصاحب شد، برای ارائه‌ی چت‌بات از مدل GPT-4 شرکت OpenAI بهره می‌برد؛ شرکتی که پس از دریافت سرمایه‌ی سنگین از سوی مایکروسافت، حالا ۴۹ درصد سهامش در اختیار ردموندی‌ها است. تیم مهندسی لینکدین تلاش‌هایی برای کاهش تأخیر و بهبود پاسخگویی چت‌بات انجام داده‌اند.

به گزارش CNBC، کاربران می‌توانند چت‌بات مورد بحث را مستقیماً از صفحه‌ی یک آگهی شغلی اجرا کنند و سؤال‌هایی چون «آیا من برای این شغل مناسب هستم؟» یا «چگونه می‌توانم خودم را برای این شغل ارائه دهم؟» را از آن بپرسند.

سپس چت‌بات با تجزیه‌تحلیل پروفایل لینکدین شخص و پیشینه‌ی حرفه‌ای او، توصیه‌های مناسبی درباره‌ی مرتبط بودن موقعیت مورد‌ نظر ارائه می‌کند. برای مثال، ممکن است تجارب گسترده‌ی یک کاربر در بازاریابی و برنامه‌ریزی رویداد‌ها، به پیشنهاد شغل‌های مرتبط با آن منجر شود.

هوش مصنوعی لینکدین ایراد‌های احتمالی در رزومه‌ی کاربران که ممکن است روند درخواست شغلی آن‌ها را مختل کنند شناسایی و توصیه‌هایی برای بهبود آن‌ها ارائه می‌دهد. همچنین کاربران امکان پرس‌و‌جو کردن درباره‌ی پروفایل کارکنان فعلی یک شرکت و حتی رابطه‌های درجه‌ی دوم و سوم آن‌ها را دارند؛ با این کار می‌توانند از توانایی‌های مورد نیاز برای استخدام با خبر شوند و حتی از آن‌ها نظرخواهی کنند.

به گفته‌ی ارن برگر، معاون مهندسی محصولات لینکدین، برای پایان دادن به نگرانی‌ها درمورد سوگیری‌های احتمالی در فرآیند‌های استخدام مبتنی بر هوش‌ مصنوعی، تیم مهندسی این شرکت تلاش‌های اساسی برای دستیابی به استاندارد‌های مسئولانه و عادلانه انجام داده است. پیش‌ از این، ابزار استفاده شده توسط شرکت آمازون، رزومه‌هایی را که حاوی واژه‌ی «زنان» بود یا به همکاران زن اشاره می‌کرد در سطح پایین‌تری قرار می‌داد.

چت‌بات هوش‌ مصنوعی مورد بحث که درحال حاضر برای برخی از کاربران سرویس اشتراکی لینکدین در دسترس است، در کنار سایر تلاش‌های اخیر این شرکت برای بهبود تجربه‌ی کاربران قرار می‌گیرد. لینکدین پیش‌تر تلاش کرده بود از طریق سرویس‌هایی چون نوشتن توضیح موقعیت‌های شغلی و رزومه‌ی کاربران توسط هوش‌ مصنوعی، به پلتفرم بهتری تبدیل شود. لینکدین امیدوار است پس از هشت فصل متوالی رکود، درآمدش را افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات