با تحریم ایکس، درآمد تبلیغاتی لینکدین رشد کرد

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکن لینکدین
با تحریم ایکس از سوی آگهی‌دهندگان، درآمدهای تبلیغاتی شبکه‌ی اجتماعی لینکدین افزایش یافت.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی لینکدین رکورد جدیدی در بازار تبلیغات دیجیتال ثبت کرده است. گفته می‌شود با مهاجرت تبلیغ‌کنندگان از شبکه‌ی اجتماعی ایکس و افزایش تقاضا در لینکدین، درآمد تبلیغاتی این شبکه‌ی اجتماعی با افزایش نرخ تبلیغات رشد داشته است.

براساس برآوردهای گروه تحقیقاتی Insider Intelligence، درآمد سالانه‌ی تبلیغات در گروه تحت مالکیت مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۱۰٫۱ درصدی به نزدیک ۴ میلیارد دلار رسید. همچنین این گروه، رشد ۱۴٫۱ درصدی را در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کند.

مدیران بازاریابی و فعالان صنعت تبلیغات به فایننشال تایمز گفته‌اند که قیمت‌های آگهی‌های لینکدین که از طریق مزایده فروخته می‌شوند به دلیل افزایش علاقه‌ی آگهی‌دهندگان در حال بالا رفتن است. به گفته‌ی یکی از مدیران اجرایی، در برخی موارد قیمت‌ها نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

لیشا اندرسون، نایب رئیس بازاریابی دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی در یکی از آژانس‌های تبلیغاتی می‌گوید: «اکنون فصل لینکدین است. در طول چندهفته‌ی گذشته بیشتر مشتریان ما از ایکس خارج شده‌ بودند اما اکنون همه‌ی آن‌ها ایکس را ترک کرده‌اند.»

لینکدین با ایجاد تغییراتی در ساختار خود سعی می‌کند از الگوی قدیمی‌اش دور شود و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

با وجود افزایش درآمد تبلیغاتی لینکدین، سهم این شبکه‌ی اجتماعی در مقایسه با رقبای بزرگ‌تر همچنان ناچیز است و تنها ۱٫۵ درصد از هزینه های تبلیغات دیجیتال در آمریکا را شامل می‌شود. این عدد برای گوگل و متا به ترتیب ۲۷ و ۲۱ درصد است.

لینکدین درحال کار روی ویژگی‌های جدیدی برای تبلیغ‌کنندگان است که بتوانند از داده‌های موجود، تبلیغات خود را برای کاربران شخصی‌سازی کنند. به نظر می‌رسد با مهاجرت آگهی‌دهندگان از ایکس، شبکه‌های اجتماعی رقیب به خوبی از این فرصت استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات