سامسونگ شایعات را تکذیب کرد: تولید پردازنده‌های Exynos متوقف نمی‌شود

جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ رسماً اعلام کرده است که قصد ندارد تولید پردازنده‌های سری Exynos را به پایان برساند. شایعه‌ها می‌گویند Exynos در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در گوشی‌های سری گلکسی S استفاده نمی‌شود.
تبلیغات

در هفته‌‌های گذشته بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند که سامسونگ قصد دارد تولید پردازنده‌های سری اگزینوس را کنار بگذارد و با تشکیل تیمی جدید سراغ تولید پردازنده‌های متفاوتی برود. فرایند تولید پردازنده‌های جدید به زمان نیاز دارد و احتمالاً کره‌ای‌ها تا دو سال آینده در گوشی‌های رده‌بالای خود سراغ پردازنده‌های ساخت کوالکام می‌روند.

در همین حین که زمزمه‌هایی از توقف تولید پردازنده‌های اگزینوس به گوش می‌رسد، سامسونگ می‌گوید چنین شایعه‌هایی حقیقت ندارند. مدیران سامسونگ در جریان برگزاری جلسه‌ی توجیهی گزارش مالی فصل دوم اعلام کردند: «ما هم‌اکنون در حال سازماندهی مجدد مدل کسب‌و‌کار SoC خودمان هستیم و برنامه‌ای را دنبال می‌کنیم تا عملکرد رقابتی‌تری داشته باشیم.»

شایعه‌ها می‌گویند سامسونگ روی پردازنده‌ی کاملاً جدید و پرقدرتی برای سال ۲۰۲۵ کار می‌کند. چند ماه پیش اعلام شد که سامسونگ در مدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ گوشی‌های سری گلکسی S به‌طور کلی از پردازنده‌ی Exynos استفاده نمی‌کند. کره‌ای‌ها در آن زمان گفتند که فعلاً هیچ تصمیمی گرفته نشده است، اما براساس گزارش Android Authority روز گذشته مدیرعامل کوالکام سخنان تأمل‌برانگیزی در این زمینه مطرح کرد. کریستیانو آمون می‌گوید سهم پردازنده‌های کوالکام از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲، ۷۵ درصد بود و در گلکسی اس ۲۳ قرار است وضعیت برای کوالکام بهتر شود.

کوالکام روز گذشته از گسترش همکاری با سامسونگ خبر داد. این دو شرکت تا سال ۲۰۳۰ در زمینه‌های مختلف مثل پردازنده و فناوری‌های 5G و 6G با هم همکاری خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات