اولین بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل یک منتشر شد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام در اواسط آذر ۱۴۰۰ پردازنده‌ی پرچم‌دار سال آینده خود را با عنوان اسنپدراگون 8 نسل یک معرفی کرد. در‌ادامه، نتایج اولین بنچمارک این پردازنده و مقایسه‌ی آن با اسنپدراگون 888 و A15 Bionic اپل را مشاهده می‌کنیم.
تبلیغات

اسنپدراگون 8 نسل یک، پردازنده‌ی پرچم‌دار کوالکام در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱)، قرار است به‌زودی در خط‌تولید انواع گوشی‌های هوشمند استفاده شود. حالا به‌گزارش phonearena، نتایج اولین بنچمارک این پردازنده به‌کمک Geekbench 5 روی پلتفرم مرجعی که برای تست در رویداد کوالکام قرار داشته، منتشر شده است.

 snapdragon-8-gen-1-benchmarks

Geekbench 5 نسخه‌ی پنجم ابزار بنچمارک‌گیری کراس پلتفرم (چندسکویی)‌ معروف Geekbench است که فقط از پردازنده‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند و عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای پردازنده‌ را ارزیابی می‌کند.

بنچمارک عملکرد پردازنده‌ی اسنپدراگون 8 نسل یک

در هر بار اجرای این تست، امتیازات به‌دست‌آمده تقریبا ثابت بود و تفاوت بسیار ناچیزی باهم داشتند؛ بنابراین، فقط یکی از این نتایج برای نمایش انتخاب شده‌اند. در جدول زیر، می‌توانید عملکرد تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای اسنپدراگون 8 نسل یک و مقایسه‌ی آن با اسنپدراگون 888، A15 Bionic اپل و تنسور گوگل را مشاهده کنید:

پردازنده

Geekbench 5

Single-core

Geekbench 5

Multi-core

Snapdgragon 8 Gen 1

1,235

3,837

Snapdragon 888

1,100

3,500

Apple A15 Bionic

1,730

4,700

Apple A14 Bionic

1,600

4,300

Apple A13 Bionic

1,330

3,440

Google Tensor

1,040

2,830

کوالکام ادعا کرده بود که عملکرد پردازنده‌ی اسنپدراگون 8 نسل یک درمقایسه‌با پردازنده‌ی نسل قبل ۲۰ درصد بهبود پیدا خواهد کرد؛ اما با‌‌‌توجه‌‌به اعداد به‌‌‌دست‌‌‌آمده از بنچمارک Geekbench 5، این پردازنده در‌‌مقایسه‌‌با اسنپدراگون 888 در تست تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای تنها ۱۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. این پردازنده در‌‌مقایسه‌با A15 Bionic عملکردی ضعیف‌تر نشان داده است؛ چراکه در تست تک‌هسته‌ای به‌پای پردازنده A13 اپل دو سال پیش نمی‌رسد و به‌سختی در تست چند‌هسته‌ای این پردازنده را شکست می‌دهد.

به‌راحتی می‌توان نتیجه گرفت که در‌حال‌‌حاضر کوالکام از‌نظر عملکرد پردازنده به‌‌مراتب از اپل عقب‌تر است؛ اما همین بهبود ۱۰ درصدی عملکرد نیز می‌تواند در‌‌کنار قابلیت‌های جدید ارائه‌‌شده در پردازنده‌‌ی اسنپدراگون 8 نسل یک پذیرفتنی باشد. نباید فراموش کرد که امتیازات این بنچمارک از پلتفرم مرجع کوالکام به‌دست آمده‌اند و ممکن است روی گوشی‌هایی موجود در بازار متفاوت باشند و کوالکام نیز اضافه کرده است که این پردازنده‌ی پرچم‌دار برای اندازه‌گیری با معیارهای عملکرد‌ پیاپی بهینه‌سازی نشده و برای تست در عملکرد پایدار مناسب‌تر است.

عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل یک در گیمینگ

با اینکه در تست آف‌اسکرین (بدون در‌‌نظر‌‌گرفتن وضوح نمایشگر) عملکرد پردازنده‌ی اسنپدراگون 8 نسل یک نتایج چندان چشمگیری مشاهده نکردیم، عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه آن‌چنان قدرتمند است که به‌راحتی گیمرها را راضی خواهد کرد. اسنپدراگون 8 نسل یک در تست GFXBench 5، امتیاز ۴۵ فریم‌‌بر‌‌ثانیه را به‌‌دست آورد که این عدد در‌‌‌مقایسه‌‌‌با امتیاز ۳۶ فریم‌‌‌بر‌‌‌ثانیه آیفون 13 پرومکس و امتیاز ۱۹ فریم‌‌‌بر‌‌‌‌ثانیه گلکسی S21 اولترا به‌وضوح بیشتر است.

شما کاربران زومیت نتایج این بنچمارک را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا پیش‌بینی می‌کردید که عملکرد پردازنده‌ی پرچم‌دار کوالکام از A15 Bionic اپل ضعیف‌تر باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات