قیمت گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی پرچم‌دار مدیاتک و کوالکام افزایش خواهد یافت

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌ نظر می‌رسد افزایش قیمت گو‌شی‌های پرچم‌دار در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. پرچم‌داران سال آینده، امکانات بیشتری ارائه خواهند داد و باید بیشتر برای خرید این محصولات پرداخت کرد.
تبلیغات

قیمت گو‌شی‌های پرچم‌دار سال‌به‌سال در حال افزایش است. دلایل زیادی برای این افزایش قیمت وجود دارد؛ زیرا هر نسل جدید از گوشی‌های پرچم‌دار به تراشه‌های سریع‌تر و قوی‌تر، پردازنده‌های گرافیکی بهتر، نمایشگرهای باکیفیت‌تر، ظرفیت باتری بیشتر، سرعت شارژ سریع‌تر و البته حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر مجهز می‌شوند.

به گزارش گیزچاینا، ارائه‌ی ویژگی‌های جدید در گوشی‌های پرچم‌دار یکی از مهم‌ترین دلایل اجتناب‌ناپذیر برای افزایش قیمت این محصولات است. ارائه‌ی ویژگی‌های جدید نیاز به استفاده از سخت‌افزار جدیدتر دارد. گوشی‌های هوشمند پرچم‌داری که به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۲۰۰۰ مجهز خواهند شد، قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی این محصولات خواهند داشت.

پردازنده‌های یادشده از فناوری ۴ نانومتری بهره می‌برند که باعث می‌شود نسبت به مدل‌های قبلی این تراشه‌ها از نظر مصرف انرژی و قدرت پردازشی عملکرد بهتری داشته باشند؛ به همین دلیل قیمت پرچم‌داران ۲۰۲۲ احتمالا زیر ۷۷۵ دلار نخواهد بود.

بدین ترتیب افرادی که قصد خرید یکی از پرچم‌داران ۲۰۲۲ را دارند، باید این نکته را در نظر داشته باشند که به احتمال زیاد قیمت این محصولات نسبت به پرچم‌داران امسال و سال‌های قبل افزایش خواهد یافت.

کمبود جهانی پردازنده

ترند‌فورس اخیرا وضعیت سازندگان تراشه‌‌ی بدون‌ِ کارخانه را در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری تجزیه و تحلیل کرده است. نتایج تحقیقات ترندفورس نشان می‌دهد این بخش از صنعت نیمه‌هادی، رشد سریعی داشته است و به دلیل افزایش تقاضا برای پردازنده‌، با کمبود عرضه‌ در این بخش مواجه شده‌ایم.

بر اساس گزارش‌های اخیر، مجموع درآمد ۱۰ سازندگان اصلی تراشه‌های موبایل که کارخانه‌ای اختصاصی برای ساخت پردازنده‌های خود ندارند به ۲۹٫۹ میلیارد دلار رسیده است. این یعنی درآمد این سازندگان نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ که درآمد این بخش ۱۸٫۶ میلیارد دلار بود، حدود ۶۰٫۸ درصد افزایش یافته است.

کوالکام با درآمد ۶٫۴۷ میلیارد دلار، در رتبه‌ی نخست سازندگان پردازنده‌ که تراشه‌های آن توسط شرکت‌های دیگر تولید می‌شود، جای گرفته است. درآمد این شرکت به دلیل تقاضای بالا برای سخت‌افزارهای 5G حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

انویدیا در جایگاه دومین شرکت برتر سازندگان تراشه‌ قرار گرفته است. درآمد فصلی این شرکت ۶۸٫۸ درصد افزایش یافته و به ۵٫۸۴ میلیارد دلار رسیده است. بخش شتاب‌دهنده‌های گرافیکیِ مخصوص بازی این شرکت در بازه‌ی زمانی یادشده رشد ۹۱٫۱ درصدی داشته است.

برودکام با درآمد ۴٫۹۵ میلیارد دلاری در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱، رشد ۱۹٫۲ درصدی تجربه کرد؛ زیرا تقاضای برای کنترلرهای شبکه‌ی و تراشه‌های وای‌فای 6E این شرکت بسیار زیاد بوده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت در مورد روند افزایش قیمت پرچم‌داران چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات