مدیرعامل اینتل به همکاری با شرکت‌های دیگر برای ساخت تراشه اشاره کرد

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
باب سوان، مدیرعامل اینتل، در سخنان اخیرش به همکاری با شرکت‌های تولیدی دیگر به‌منظور ساخت تراشه اشاره کرده است.
تبلیغات

تحلیلگران می‌گویند اینتل هیچ‌گاه تا این حد شاهد رقابت جدی در بازار نبوده است. پردازنده‌های سری Ryzen ای ام دی به‌سرعت درخورتوجهی درحال افزایش سهم خود از بازار پردازنده‌ها هستند و در همین حین، سهم پردازنده‌های سری Core اینتل کاهش پیدا می‌کند. به‌علاوه پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری آرم به‌لطف محصولاتی همچون اپل M1 اکنون بیش‌ازپیش در کانون توجه قرار دارند. تمامی این عوامل زنگ خطر را برای اینتل به‌صدا درآورده‌اند.

با وجود پردازنده‌های باکیفیت سری رایزن و البته تراشه‌ی ام وان اپل، چرا تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی باید اجازه دهند مردم سراغ محصولات مجهز به پردازنده‌های اینتل بروند؟‌ باب سوان، مدیرعامل اینتل، جوابی ساده برای این سؤال دارد: تأمین پردازنده. براساس گزارش خبرگزاری PC World، باب سوان به‌تازگی گفته است اینتل هم‌اکنون کاملا آماده است تا تراشه‌های موردنیاز تولیدکنندگان، به‌خصوص تراشه‌های نسل‌یازدهمی سری تایگر لیک، رایانه‌های شخصی را برای آن‌ها تأمین کند.

سوان در مراسم CES 2021 به مزیت‌‌هایی اشاره کرد که اینتل ازطریق برند Evo ارائه می‌دهد. البته او به مشکلاتی اشاره‌ای نکرد که برای تأمین تراشه‌های اینتل در بخش اعظم سال ۲۰۱۹ و سال ۲۰۲۰ به‌وجود آمدند. اینتل در همان حین که چند نسل لیتوگرافی ۱۴ نانومتری خود را بهبود می‌بخشید، به‌شدت می‌کوشید هرچه سریع‌تر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را روی کار بیاورد؛اما با مشکلاتی جدی مواجه شد. باب سوان در همین زمینه به راهکاری خاص به‌منظور غلبه بر این مشکل اشاره کرد: اضافه‌کردن خطوط تولید شرکت‌های متفرقه به کارخانه‌های تولیدی اینتل. پیش‌تر بارها در گزارش‌هایی شنیده بودیم که تیم آبی قصد دارد تولید برخی از تراشه‌هایش را برون‌سپاری کند.

سوان به تلاش‌های اینتل در زمینه‌ی طراحی اشاره کرد که در قالب پروژه‌‌ی Athena و برند Evo گردآوری شده‌اند. در هر دو مورد، مهندسان اینتل همکاری با شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ تاپ را شروع کردند تا نتیجه‌ی همکاری‌شان به تولید رایانه‌هایی قدرتمند منتهی شود.

مدیرعامل اینتل بیشتر دوران کاری‌اش در این شرکت را به‌عنوان مدیر ارشد مالی گذرانده است و قطعا همواره به بخش مالی پروژه‌ها اهمیت زیادی می‌دهد؛ به‌همین‌دلیل پاسخی که سوان به یکی از پرسش‌ها داد، کمی متعجبمان کرد. وقتی از سوان پرسیده شد «ذخیره‌ی پول» یا «رهبری فنی بر بازار» برای موفقیت اینتل مهم‌تر هستند، سوان دومی را انتخاب کرد. البته سوان می‌گوید مباحث مالی و فنی را نمی‌توان کاملا از هم جدا کرد و اینتل هنگام استخدام نیروهای جدید همواره به‌دنبال پیداکردن افرادی است که دانش فنی زیادی داشته باشند.

اینتل شب گذشته در مراسم CES 2021 پردازنده‌های زیادی را معرفی کرد که جزئیات آ‌ن‌ها را می‌توانید در زومیت مطالعه کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات