اینتل برای برون‌سپاری تولید تراشه با TSMC و سامسونگ وارد مذاکره شده است

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
بلومبرگ می‌گوید اینتل با سامسونگ و TSMC بر سر برون‌سپاری تولید پردازنده وارد مذاکره شده است. براساس همین گزارش، اینتل هنوز تصمیمش را قطعی نکرده است.
تبلیغات

براساس گزارش وب‌سایت ZDNet به‌نقل از بلومبرگ، اینتل به‌تازگی مذاکراتی با دو شرکت TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پیمانی در دنیا و واحد نیمه‌هادی سامسونگ الکترونیکس کرده است. خبرگزاری بلومبرگ به‌نقل از منابعی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، می‌نویسد اینتل قصد دارد تولید شماری از پردازنده‌هایش را برعهده‌ی TSMC و سامسونگ بگذارد.

در ماه‌های گذشته، اینتل چندین‌بار به وال‌استریت ژورنال گفته است قصد دارد به‌دلیل پرشدن ظرفیت کارخانه‌های تولیدی‌‌اش، تولید تعدادی از پردازنده‌ها را برون‌سپاری کند. در سال‌های گذشته، اینتل بارها برای دستیابی به فناوری‌های مدرن لیتوگرافی با مشکل مواجه شد و همین موضوع این شرکت را ترغیب کرده است به‌فکر برون‌سپاری تولید شماری از تراشه‌ها بیفتد. 

گزارش‌های اخیر می‌گویند باب سوان، مدیرعامل اینتل، قصد دارد هنگام اعلام جدیدترین گزارش مالی فصلی اینتل در ۲۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۲ بهمن ۱۳۹۹) برنامه‌های شرکتش را برای برون‌سپاری تولید پردازنده تشریح کند. طبق ادعای گزارش بلومبرگ، اینتل هنوز تصمیمش را نهایی نکرده و همچنان امیدوار است در لحظات پایانی به بهبودهای بیشتری در توانایی‌های تولیدی‌اش برسد تا مجبور نباشد به شرکت‌های دیگر وابسته شود.

بلومبرگ می‌گوید TSMC پیشنهاد جدیدی به اینتل ارائه داده است و ظاهرا قصد دارد با استفاده از فرایندی ویژه، پردازنده‌های اینتل را برپایه‌ی لیتوگرافی چهارنانومتری (یا چهارمیلیاردم متر) تولید کند. احتمالا پردازنده‌های یادشده تا پایان سال جاری میلادی به‌عنوان نمونه‌هایی آزمایشی تولید خواهند شد و درصورت موافقت اینتل، در سال ۲۰۲۲ به‌ مرحله‌ی تولید انبوه خواهند رسید. 

به‌گفته‌ی بلومبرگ، مذاکرات اینتل با سامسونگ درمقایسه‌با مذاکرات با TSMC در مرحله‌ی مقدماتی‌تر قرار دارد. بلومبرگ با نمایندگان سامسونگ و TSMC ارتباط برقرار کرد؛ اما آن‌ها به صحبت درباره‌ی این موضوع تمایلی نشان ندادند. انتظار می‌رود درصورت عقد قرارداد بین TSMC و اینتل، شرکت تایوانی کارخانه‌ای که در تایوان مشغول ساختش بوده است، به تولید تراشه‌های تیم آبی اختصاص دهد. TSMC در ابتدا قصد داشت از کارخانه‌ی مذکور برای انجام کارهای تحقیق و توسعه استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات