نتایج اولیه عملکرد اسنپدراگون ۸۷۵ و ۷۷۵ در بنچمارک AnTuTu منتشر شد

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود کوالکام به‌زودی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ و ۷۷۵ را معرفی کند و نتایج بنچمارک AnTuTu‌ از قدرت بالای این دو پردازنده حکایت دارد.
تبلیغات

با شروع ماه‌ دسامبر (آذر) انتظار می‌رود کوالکام به‌زودی پردازنده‌ی اصلی و پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۷۵ را درکنار نسل بعدی پردازنده‌ی میان‌رده‌ی ۷۷۵G رونمایی کند. حال نتایج بنچمارک‌ AnTuTu‌، دیدی نسبی از دو پردازنده‌ی قدرتمند کوالکام ارائه می‌دهد. 

بر اساس نتایج اولیه‌ی بنچمارک AnTuTu، اسنپدراگون ۸۷۵ توانسته است امتیاز ۷۴۰ هزار کسب کند که در مقایسه ‌با گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس (با امتیاز ۶۰۰ هزار) افزایش تقریبا ۲۵ درصدی نشان می‌دهد. بااین‌حال امتیاز کسب‌شده عملکرد خام و کلی این پردازنده را نشان می‌دهد و هنوز عملکرد تک‌رشته‌ای آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

طبق شایعات گذشته، قلب تپنده‌ی تراشه‌ی پنج‌ نانومتری کوالکام را یک هسته‌ی بسیار قدرتمند Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز تشکیل داده است. یک پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۶۰ نیز سخت‌افزار یادشده را همراهی خواهد کرد.

متأسفانه تاکنون هیچ جزئیاتی از معماری و نوع هسته‌های اسنپدراگون 775G منتشر نشده است؛ اما امتیاز کسب‌شده‌ی آن در بنچمارک AnTuTu، نوید بهبود قابل‌توجه می‌دهد. اسنپدراگون 775G توانسته است در این بنچمارک امتیاز چشم‌گیر ۵۳۰ هزار کسب کند که پیشرفت ۶۵ درصدی آن در مقایسه با نسل گذشته را نشان می‌دهد. پیش‌تر اسنپدراگون 765G موفق به کسب امتیاز ۳۲۰ هزار در این بنچمارک شده بود. با این‌ اوصاف باید به این نکته اشاره کرد که امتیازهای کسب‌شده به آزمون‌های اولیه مربوط می‌شود و ممکن است در آزمون‌های نهایی امتیاز بیشتری کسب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات