اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام ۲۵ درصد سریع‌تر از ۸۵۵ است

پنج‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
امروز کوالکام از تراشه‌ی پرچم‌دار جدید خود قابلیت 5G برای سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد و جزییات و مشخصاتی از این تراشه را اعلام کرده است.
تبلیغات

تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ امروز معرفی شد و در سال ۲۰۲۰ در گوشی‌های اندرویدی رده‌بالا ارائه خواهد شد. کوالکام در رابطه با این تراشه اعلام کرده است که تمرکز خود را روی افزایش سرعت متوسط تراشه‌هایی که سالانه ارائه می‌شوند گذاشته و CPU و GPU تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۵۵ تا ۲۵ درصد سریع‌تر بوده است.

تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ تراشه‌ای هشت هسته‌ای و ۷ نانومتری بوده است. همچنین در تراشه‌ی جدید امسال هسته‌های پردازشی بزرگتری نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ با پردازنده‌ی مرکزی ARM's Cortex A76 ارائه شده و باید گفت که عملکرد بالای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ به لطف پردازنده‌ی مرکزی Cortex A77 مبتنی بر ARM بوده است.

فرکانس‌ها در این تراشه‌ی جدید نسبت به سال گذشته تغییری نکرده‌اند و در این تراشه شاهد یک هسته‌ی پردازشی اصلی کورتکس A77 با فرکانس پایه ۲/۸۴ گیگاهرتزی، سه هسته‌ی پردازشی کورتکس A77 با فرکانس پایه ۲/۴ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی پردازشی A55 با قدرت پایین‌تر و مصرف کمتر با فرکانس پایه‌ی ۱/۸ گیگاهرتز خواهیم بود. در بخش پردازنده‌ی گرافیکی نیز شاهد آدرنو ۶۵۰ هستیم که سرعت بوست را با ۲۰ درصد بهبود نسبت به مدل‌های قبلی ارائه کرده است.

کوالکام پیشرفت چشمگیری در عملکرد دوربین ارائه کرده و در این بخش از پردازنده‌ی سیگنال تصویر جدیدی به‌نام Spectra 480 بهره برده است. این پردازنده‌ی دوربین اکنون دارای حداکثر پهنای باند پردازش ۲ گیگاپیکسل در ثانیه است و عملکرد خوبی برای عکاسی دوربین‌های حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسل، حالت‌های ضبط فیلم 8K با سرعت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه یا 4K با سرعت ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه خواهد داشت. از سوی دیگر امکان فیلم‌برداری با سرعت ۹۵۰ فریم‌بر‌ثانیه با کیفیت 720p وجود خواهد داشت و به‌طور کلی کوالکام امیدوار است که عملکردی با ۴۰ درصد بهبود را در بخش دوربین ارائه دهد.

اسنپدراگون

کوالکام در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ همچنین از تراشه‌ی Hexagon 698 و شتاب‌دهنده‌ی Tensor استفاده کرده است تا قدرت پردازش هوش مصنوعی را تا ۴ برابر بهتر و سریع‌تر از مدل‌های سال گذشته به ارمغان آورد.

باتوجه به اینکه محوریت این سری تراشه ها سیستم‌عامل اندروید بوده درنتیجه مزایایی برای این کاربران در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در نظر گرفته شده که می‌توان به به‌روزرسانی درایورهای گرافیکی Snapdragon 865 از طریق فروشگاه گوگل پلی اشاره کرد. درنتیجه کاربران به‌راحتی می‌توانند از طریق این فروشگاه درایورهای گرافیکی خود را به‌روزرسانی کنند.

کوالکام همچنین اعلام کرد که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ یکی از اولین تراشه‌هایی است که از گواهینامه‌ی درایورهای دیجیتال جدید گوگل پشتیبانی می‌کند. گوگل از اندروید ۸/۰ که اولین‌بار درایورهای گرافیکی به‌روزرسانی شده را فعال کرده، فروشندگان تراشه‌ها را به انجام این کار سوق داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات