کوالکام روی تراشه Snapdragon Wear 429 برای ساعت‌های هوشمند کار می‌کند

پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از آن است که کوالکام مشغول آزمایش پردازنده‌هایی جدید برای ساعت‌های هوشمند است که در مقایسه با نسل‌های پیشین، از توان پردازشی درخورتوجه و مصرف بهینه‌ی انرژی برخوردار هستند.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی‌ که سیستم‌عامل Wear OS گوگل با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، سخت‌افزاری است که روی آن اجرا می‌شود. به‌طور کلی از زمان معرفی این سیستم‌عامل در سال ۲۰۱۴، تمامی ساعت‌های هوشمند از سخت‌افزاری قدیمی بهره‌ برده‌اند. حتی تراشه‌ی اسنپدراگون Wear 3100 نیز که سال پیش معرفی شد، طراحی هسته‌‌اش مشابه هسته‌ی تراشه‌ای بود که سال ۲۰۱۳ عرضه شده بود. اگرچه به‌ نظر می‌رسد کوالکام در‌حال‌حاضر، کواکام مشغول کار روی تراشه‌ای جدید از سری Wear با نام احتمالی اسنپدراگون ۴۲۹ برای آینده‌ی سخت‌افزاری Wear OS است.

سایت WinFuture در گزارش امروز خود، به آزمایش‌های کوالکام درزمینه‌ی پلتفرم گجت‌های پوشیدنی اشاره کرده است. به‌ نظر می‌رسد پلتفرم‌های WTP429W و WTP2700 که هنوز در مراحل اولیه‌ی آزمایش‌های تأیید تجهیزات قرار دارند و احتمالا به‌ترتیب اسنپدراگون Wear 429 و اسنپدراگون Wear 2700 نام خواهند گرفت، نسخه‌های اصلاح‌ و سازگار‌ شده برای دستگاه‌های پوشیدنی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۲۹ باشند که در دستگاه‌هایی مانند نوکیا 3.2 به کار رفته‌اند.

کوالکام اسنپدراگون / Snapdragon

این تراشه‌ی جدید در مقایسه با پلتفرم فعلی تراشه‌های اسنپدراگون ساخته‌شده برای گجت‌های پوشیدنی، بهبود‌های درخورتوجهی ازجمله بهره‌مندی از چهار هسته‌ی پردازشی کورتکس A53 با قابلیت پشتیبانی از نسخه‌ی ۶۴ بیتی و نرخ کلاک بالقوه‌ی بیشتر  پیدا کرده‌ است. اسنپدراگون ۴۲۹ در گوشی‌های هوشمند این قابلیت را دارد که فرکانس پردازشی خود را تا ۲ گیگا‌هرتز افزایش دهد. این دو پلتفرم که در مرحله‌ی آزمایش قرار دارند، قابلیت سازگاری با هشت گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و یک گیگابایت حافظه‌ی رم را دارد که دوبرابر بیشتر از مشخصات ساعت‌های فعلی با سیستم‌عامل Wear است.

از همه مهم‌تر، با توجه به لیتوگرافی ۲۸ نانومتری تراشه‌ی اسنپدراگون Wear 3100، تراشه‌ی جدید Wear 429 با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری قاعدتا بهره‌وری چشمگیری درزمینه‌ی مصرف انرژی خواهد‌ داشت. البته، پشتیبانی از فناوری LTE و بلوتوث نسخه‌ی ۵ نیز در افزایش این بهره‌وری مؤثر خواهند‌ بود. همان‌‌طورکه قبلا اشاره شد، بیشتر ساعت‌های هوشمند با سیستم‌عامل Wear در بطن خود از تراشه‌های کوالکام به‌ویژه اسنپدراگون Wear 2100 استفاده می‌کنند. در حالی‌ که نسخه‌ی 3100 پیشرفت خیلی کمتری در مقایسه با تراشه‌ی نسل قبلش کرده است، به‌ نظر می‌رسد اسنپدراگون Wear 429 می‌تواند قدمی بزرگ در مسیری درست باشد.

درصورت صحت خبر، زمان عرضه‌ی این تراشه مشخص نیست؛ اما WinFuture معتقد است احتمال عرضه‌ی آن تا سال آینده وجود ندارد. خوشبختانه تا موعد عرضه‌ی پیکسل واچ (Pixel Watch) گوگل، سخت‌افزار این ساعت قرار نیست به‌ این زودی‌ها منقضی و ازکار‌افتاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات