قابلیت Overflow در نواروظیفه‌ ویندوز 11، دسترسی آسان‌تر به برنامه‌های باز را فراهم می‌کند

پنج‌شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت قابلیت جدیدی به نام Overflow در نواروظیفه‌ی ویندوز ۱۱ ارائه کرده است که می‌تواند برای افرادی بسیار کاربردی باشد که همه‌ی برنامه‌های خودرا باز نگه می‌دارند.
تبلیغات

مایکروسافت قابلیت جدید موسوم به Overflow را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است. این ویژگی برای یافتن آسان‌تر برنامه‌های باز پس از پرشدن فضای نواروظیفه طراحی شده است. کاربرانی که می‌خواهند اپلیکیشن‌های خود را همیشه در حالت باز نگه دارند، می‌توانند از این ویژگی نهایت استفاده را ببرند. Overflow در نواروظیفه‌ی ویندوز ۱۱ منویی سه‌نقطه‌ای است که پس از پرشدن فضای نواروظیفه، ظاهر خواهد شد و سایر برنامه‌هایی که نمی‌توانند هم‌زمان در این بخش قرار گیرند، به‌خوبی پنهان می‌کند.

درحال‌حاضر، اگر تعداد زیادی برنامه را هم‌زمان در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ باز کنید، نواروظیفه ناحیه‌ای موسوم به Overflow ایجاد می‌کند که فقط آخرین اپلیکیشن‌های استفاده‌شده یا بازشده را نشان می‌دهد. این یعنی اگر شما تعداد زیادی برنامه را باهم باز می‌کنید و صفحه‌نمایشتان فضای کافی برای نمایش همه‌ی آن‌ها روی نواروظیفه نداشته باشد، جابه‌جایی میان آن‌ها در حالت عادی دشوار خواهد بود ولی با این قابلیت جدید می‌توانید با روشی آسان‌تر به همه‌ی برنامه‌های باز دسترسی داشته باشید.

قابلیت Overflow نوار وظیفه ویندوز ۱۱

منو Overflow جدید با طراحی ویندوز ۱۱ مطابقت دارد و همه‌ی ویژگی‌های استاندارد نواروظیفه را دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛ ازجمله امکان سنجاق‌کردن برنامه‌ها و فهرست‌ها. آماندا لانگوفسکی، رئیس بخش ویندوز اینسایدر مایکروسافت می‌گوید:

پس از فراخوانی Overflow، این منو به‌محض اینکه خارج از آن کلیک کنید یا وارد برنامه‌ای کاربری شوید، خود را مخفی خواهد کرد.

اضافه‌شدن قابلیت Overflow به نواروظیفه‌ی ویندوز ۱۱ چند روز پس از آن انجام می‌شود که این شرکت فاش کرده بود در حال آزمایش رابط کاربری جدیدی برای نواروظیفه‌ی جدیدترین سیستم‌عامل دسکتاپ خود است. این غول نرم‌افزاری در حال آزمایش نوار جست‌وجوی آشنا به‌سبک ویندوز ۱۰ و نشان‌های اعلان‌ها برای بخش ابزارک‌های ویندوز ۱۱ است.

آزمایش‌کنندگان ویندوز ۱۱ می‌توانند با دانلود و نصب جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل که در کانال توسعه‌‌دهندگان منتشر شده است، به قابلیت جدید Overflow دسترسی داشته باشند. به‌گزارش ورج، مایکروسافت مشغول آزمایش بهبودهایی در ویژگی AirDrop است. پنجره‌ی اشتراک‌گذاری این قابلیت اکنون از UDP برای یافتن دستگاه‌های نزدیک پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌توانید کامپیوترهای شخصی اطرف را به‌سرعت پیدا کنید و فایل‌های مدنظر را به‌راحتی با آن‌ها به‌اشتراک بگذارید.

اگر فایل‌های محلی را ازطریق رابط اشتراک‌گذاری ارسال می‌کنید، باید اشاره کنیم سرویس وان‌درایو نیز با این بخش ادغام شده است تا امکان آپلود و اشتراک‌گذاری آسان فایل‌ها را در فضای ابری فراهم کند. فروشگاه مایکروسافت نیز در هفته‌ی جاری به‌روزرسانی جدیدی دریافت خواهد کرد که دیدن قیمت بازی‌ها یا برنامه‌ها یا فیلم‌ها را آسان‌تر می‌کند. همچنین، اکنون مشاهده‌ی مختلف بازی‌ها راحت‌تر شده است؛ بنابراین، می‌توانید به‌سرعت قیمت نسخه‌های استاندارد و لوکس بازی‌ها را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات