با iPadOS 16، آیپد از لوازم جانبی بیشتری ازجمله دستگاه‌های مجهز به تاندربولت و PCI پشتیبانی می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل iPadOS 16 را با امکانات جذاب و تغییرات گسترده معرفی کرد. یکی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل بهره‌گرفتن از DriverKit است. این قابلیت پشتیبانی از سخت‌افزار جدید ازجمله دستگاه‌های مجهز به USB و تاندربولت را در آیپدهای اپل گسترش خواهد داد.
تبلیغات

اپل در رویداد WWDC 2022 سیستم‌عامل‌های iOS 16 ،iPadOS 16 ،watchOS 9 و macOS 13 را رونمایی کرد. این سیستم‌عامل‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی دراختیار کاربران قرار می‌دهند؛ اما iPadOS 16 به‌روزرسانی‌های بسیار جذابی ارائه کرده است. iPadOS جدید به شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم جانبی اجازه می‌دهد درایورهایی برای آیپد ایجاد کنند و موج جدیدی از دستگاه‌هایی را بسازند که می‌توانند با تبلت‌های اپل سازگار باشند.

همان‌طور‌که XDA اشاره کرده است، DriverKit قبلاً به‌طور انحصاری در دستگاه‌های سری مک اپل استفاده می‌شد و اولین‌بار سال ۲۰۱۹ معرفی شد. DirverKit به‌منظور ارائه‌ی روشی مطمئن و ایمن برای ارائه‌ی درایورها به کاربران مک توسعه داده شد. با iPadOS 16، اپل همان قابلیت اطمینان و امنیت را در پلتفرمی متفاوت ارائه می‌دهد.

گفتنی است که اگر یک اخطار درباره سیستم وجود داشته باشد، این است که درحال‌حاضر فقط روی آیپدهایی ارائه می‌شود که از تراشه‌های سفارشی اپل بهره می‌برند. این یعنی فقط آیپد‌های مجهز به پردازنده‌ی M1 از قابلیت مذکور پشتیبانی می‌کنند.

آیپد پرو با کیبورد

در گذشته، توسعه‌دهندگان با استفاده از DriverKit درایورهایی برای مک ایجاد کرده‌اند که می‌توانند از همان درایورها در iPadOS 16 نیز بهره ببرند و این فرایند به تبدیل نیازی نخواهد داشت. علاوه‌براین، با استفاده از ویژگی‌ برنامه‌های چندپلتفرمی در Xcode 14، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ای ایجاد کنند که هم روی مک و هم روی آیپد دردسترس باشد. DriverKit امکان پشتیبانی از دستگاه‌های USB و صوتی و PCI را روی آيپد‌های اپل نیز فراهم می‌کند و این یعنی آیپدها از دستگاه‌های مجهز به درگاه تاندربولت پشتیبانی خواهند کرد.

اگر DriverKit در iPadOS 16 جذاب به‌نظر می‌رسد، می‌توانید آن را با نسخه‌ی آزمایشی توسعه‌دهندگان امتحان کنید؛ البته این نسخه برای دستگاهی که روزانه از آن استفاده می‌کنید، پیشنهاد نمی‌شود. نسخه‌ی پایدارتر این سیستم‌عامل ماه آینده در کانال بتای عمومی دردسترس قرار خواهد گرفت. پاییز امسال، اپل iPadOS 16 را به‌طور عمومی منتشر خواهد کرد. این سیستم‌عامل امکان تجربه‌ی حالت چندوظیفه‌ای جدید و پشتیبانی از نمایشگرهای اکسترنال را نیز دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات