Task Manager در ویندوز 11 سرانجام ظاهر جدیدی به خود می‌گیرد

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
طراحی آینده‌ی رابط کاربری تسک منیجر در آخرین نسخه‌ی اینسایدر ویندوز ۱۱ توسط یکی از کاربران فاش شد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد تغییراتی جدید دربطن آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل مایکروسافت درحال رخ‌دادن است که نوید یک تحول ظاهری چشم‌گیر در یکی از بخش‌های اساسی ویندوز را می‌دهد که کاربران مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند. مایکروسافت دیروز نسخه‌ی بتای جدیدی برای اعضای اینسایدر ویندوز ۱۱ منتشر کرد که اگر به لیست تغییرات آن نگاهی بیاندازیم، مانند اکثر اوقات به رفع مشکلات شناخته شده و بهبودهای ظاهری جزئی اشاره شده است؛ اما می‌دانیم که تغییرات دیگری وجود دارند که در سطح کدهای داخلی نهفته هستند و درنهایت پس از تکمیل‌شدن روند توسعه درنسخه‌های آینده به‌صورت عمومی نمایان می‌شوند.

حال یکی از کاربران با نام مستعار FireCube متوجه یکی از نکات مخفی در بیلد ۲۲۵۳۸ ویندوز ۱۱ شده است و پرده از آن برمی‌دارد که طراحی بخش Task Manager به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم ویندوز در آینده تغییر خواهد کرد. این کاربر با استفاده از ابزار vivetool که به کاربران اجازه می‌دهد بخش‌های مختلف و تنظیمات مخفی ویندوز را دستکاری کنند، متوجه این تغییر شد و توانست آن را فعال کند.

تسک منیجر جدید ویندوز 11 با تم دارک مود

هرچند این یک نمونه‌ی آزمایشی اولیه است که در آن نقص‌های گرافیکی زیادی دیده می‌شود بلکه به‌طور رسمی درمعرض دید قرار نگرفته است. بااین‌وجود در نگاه اول مشاهده می‌کنیم که المان‌های گرافیکی WinUI نمود پیدا کرده‌اند، تب‌های قدیمی جای خود را به منوی همبرگری داده‌اند و درنهایت، اثری از نوار ابزار دیده نمی‌شود. همچنین جلوه‌ی گرافیکی Mica و از همه مهم‌تر تم تیره به آن افزوده شده‌اند.

از سوی دیگر مشخص است که این بخش هنوز در دست توسعه است؛ چراکه اطلاعات درون هر یک از منوها که شامل فرایندهای درحال اجرا، استفاده از منابع و سرویس‌های درحال اجرا می‌شود، دقیقاً با همان شمایل قدیمی نمایش داده می‌شوند و هنوز تغییری نکرده‌اند. بااین‌حال حداقل تم تیره روی این بخش اعمال شده است.

تسک منیجر از جمله بخش‌هایی از ویندوز بود که برای سال‌ها دست نخورده باقی‌مانده و همواره با انتقادات کاربران به‌دلیل هماهنگ نبودن ظاهر آن و فقدان تم تیره مواجه بود. اکنون تسک منیجر به جمع برنامه‌هایی چون Paint، Notepad و مدیاپلیر می‌پیوندد که پس از سال‌ها انتشار نسخه‌های مختلف ویندوز بلاخره دستخوش تغییرات ظاهری شده‌اند.

در بیلد آزمایشی که هفته‌ی گذشته منتشر شد نیز شاهد تغییر گرافیکی نشانگر بلندی صدا و روشنایی بودیم. انتظار می‌رود سایر بخش‌های ناهماهنگ با زبان طراحی ویندوز ۱۱ رفته‌رفته جای خود را به نسخه‌های بازطراحی شده بدهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات