مایکروسافت پس از سال‌ها از مدیاپلیر جدید ویندوز رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از سال‌ها، مایکروسافت جان دوباره‌ای به نرم‌افزار محبوب مدیاپلیر بخشیده است. این برنامه از زمان ویندوز ۷ به‌حال خود رها شده بود.
تبلیغات

کاربران قدیمی ویندوز احتمالا با ویندوز مدیاپلیر به خوبی آشنا هستند. «ویندوز مدیاپلیر» نرم‌افزار اختصاصی ویندوز برای پخش انواع فایل‌های چندرسانه‌ای اعم از موسیقی و ویدئو بود که امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌داد و یکی از پراستفاده‌ترین ابزار‌های ویندوز به‌شمار می‌آمد.

به‌گزارش پی‌سی ورلد، مدیاپلیر جدید با ظاهری امروزی و هماهنگ با زبان طراحی ویندوز ۱۱، پا به عرصه وجود نهاده و پیش‌نمایش آن دردسترس اعضای حلقه Dev ویندوز اینسایدر قرار گرفته است. ناگفته نماند که مدیاپلیر جدید درواقع جایگزین نسخه‌ی سنتی آن نمی‌شود بلکه در قالب آپدیتی برای اپلیکیشن Groove Music که پیش‌تر برای پخش موسیقی استفاده می‌شد منتشر و جایگزین آن می‌شود. این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که حذف تدریجی اپلیکیشن Groove Music را به نفع نسخه جدید ویندوز مدیاپلیر آغاز خواهد کرد.

این درحالی است که در ویندوز ۱۱ هم‌چنان می‌توان به مدیاپلیر کهنه‌کار از طریق پوشه‌ی Windows Tools دسترسی داشت. با این وجود نسخه‌ی کلاسیک مدیاپلیر برای همیشه بازنشسته شده است و با انتشار نسخه جدید احتمال می‌رود مایکروسافت آن‌را در آپدیت‌های آینده ویندوز حذف کند.

مایکروسافت می‌گوید که مدیاپلیر جدید با توانایی پخش فایل‌های صوتی و تصویری جایگزین Groove Music می‌شود و لیست‌های پخش و کتابخانه موسیقی کاربران حفظ شده، به نسخه جدید منتقل خواهد شد. این نسخه همچنین تصاویر‌ بندانگشتی یا همان آلبوم‌آرت‌های فایل‌های صوتی را حفظ خواهد کرد. این تصاویر در حالت تمام‌صفحه یا Mini Player به خوبی نمایش داده خواهند شد.

طراحی جدید ویندوز مدیا پلیر در ویندوز ۱۱

اگر به‌یاد داشته باشید، مدیاپلیر سنتی آلبوم‌آرت‌ها و اطلاعات ناشر موسیقی را در صورت ناقص‌بودن از اینترنت دریافت می‌کرد اما هنوز مشخص نیست که نسخه‌ی جدید نیز چنین سازوکاری خواهد داشت یا اینکه تنها به نمایش اطلاعات ذخیره‌شده به صورت محلی بسنده خواهد کرد.

انتظار می‌رود که نسخه‌ی جدید همچنان قابلیت استریم موسیقی از وان‌درایو را داشته باشد چراکه این امکان برای افرادی که نمی‌توانند ریمیکس قطعات موردعلاقه خود را در اسپاتیفای بیابند اما آن‌ها را از جایی دیگر ذخیره کرده و می‌خواهند در هردستگاهی به آن دسترسی داشته باشند، بسیار سودمند است. به‌نظر می‌رسد که چنین باشد چراکه مایکروسافت اظهار می‌کند که تمامی محتوای پوشه‌ موسیقی و ویدئوی کاربران در مدیاپلیر جدید ظاهر خواهد شد اما کاربران می‌توانند دسترسی اپلیکیشن به محتواهای بیشتر را از مکان‌‌های دیگر نیز تعریف کنند.

طراحی جدید ویندوز مدیا پلیر در ویندوز ۱۱

مایکروسافت در ادامه تأکید کرده که این نسخه درحال حاضر باگ‌هایی نیز دارد، به عنوان مثال مشکلی مانع پخش رسانه از محل شبکه می‌شود. همچنین ممکن است تحت شرایطی خاص هنگام ویرایش فراداده‌ی آلبوم‌ها و ترتیب‌بندی محتوا‌هایی که در نام آن‌ها نویسه‌های غیرمعمول به‌کار رفته است با مشکل یا خطا مواجه شوید. در هنگام تغییر زمینه به روشن یا تیره نیز ممکن است برخی المان‌های گرافیکی اپلیکیشن درهمان حالت قبلی بمانند.

این غول نرم‌افزاری بیان نکرده که مدیاپلیر جدید چه زمانی به‌دست کاربران حلقه‌ی پایدار ویندوز ۱۱ یا حتی ویندوز ۱۰ خواهد رسید. با این‌حال احتمال می‌رود همانند سایر اپلیکیشن‌های بازطراحی شده‌ی ویندوز ۱۱ که در حلقه‌های آزمایشی ویندوز اینسایدر معرفی شدند و مدتی بعد برای کاربران نسخه‌ی پایدار ویندوز ۱۱ انتشار یافتند، به‌زودی این اتفاق درمورد مدیاپلیر اتفاق بیفتد.

نظر شما درباره‌ی مدیاپلیر نونوار شده‌ی مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات