به‌روزرسانی اخیر ویندوز 10 باعث حذف اطلاعات می‌شود

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اخباری به گوش می‌رسد که به‌روزرسانی اخیر ویندوز 10 نه‌تنها اطلاعات را حذف می‌کند؛ بلکه باعث قطعی مکرر ارتباطات Wi-Fi و بلوتوث می‌شود.
تبلیغات

گویا به‌روزرسانی دیگری از ویندوز ۱۰ برای کاربران دردسر آفرین شده است. به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ با شماره سریال KB4549951 باعث شده است که ارتباطات بلوتوث و Wi-Fi برخی از کاربران به مشکل برخورده و با قطع و وصلی مکرر همراه شود.

برخی از کاربران نیز گزارش داده‌اند که پس از نصب ویندوز با کندی شدید سیستم‌عامل مواجه شده‌اند یا هنگام کار در محیط ویندوز ۱۰ با صفحه آبی مرگ برخورد می‌کنند. علاوه بر موارد فوق گزارش‌هایی نیز به مایکروسافت ارجاع‌شده که پس از نصب به‌روزرسانی جدید برخی از فایل‌ها از سیستم کاربران بدون اطلاع وی حذف می‌شود.

کاربران پس از مواجه شدن با مشکلات فوق به انجمن‌های مایکروسافت یا صفحات ردیت رفته و ایرادات موجود در به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰ را بیان کرده‌اند. یکی از کاربران در مورد مشکلات پدید آمده پس از نصب به‌روزرسانی اخیر گفته است:

در محل کارمان، کامپیوترها به‌صورت شبکه به یکدیگر متصل هستند. به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ با شماره سریال KB4549951 باعث شده است که سرعت شبکه بسیار کاهش یابد؛ برای مثال اوت‌لوک ۳۶۵ در حدود ۳ یا ۴ دقیقه طول می‌کشد تا بارگذاری شود و در بیشتر مواقع نیز فریز می‌کند. با این حال، تمامی مشکلات پس از حذف به‌روزرسانی برطرف شده‌اند.

بسیاری از کاربران نیز با ارسال ایمیلی به پشتیبانی ویندوز از قطع و وصل شدن پیاپی بلوتوث و Wi-Fi پس از نصب به‌روزرسانی جدید خبر داده‌اند و برخی نیز اشاره کرده‌اند که پس از انجام به‌روزرسانی، تعداد مواجه شدن با صفحه آبی مرگ افزایش یافته است.

با این حال، آنچه از هر گزارشی عجیب‌تر به‌نظر می‌رسد انتقادات کاربران به مایکروسافت در مورد حذف یا جابه‌جایی فایل‌هایشان پس از نصب به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ است. متاسفانه مایکروسافت هنوز نسبت به انتقادات و گزارش‌های کاربران واکنشی نشان نداده است.

باید در نظر داشت که بیش از ۱ میلیارد دستگاه در سراسر دنیا مجهز به ویندوز ۱۰ شده‌اند و احتمال پدید آمدن ایرادات و باگ‌ها در برخی از دستگاه‌ها امری طبیعی است. با این حال بروز چنین مشکلاتی برای کاربرانی که به‌صورت روزمره از کامپیوترشان استفاده می‌کنند، می‌تواند آزاردهنده باشد.

اگر شما نیز پس از نصب به‌روزرسانی به چنین مشکلاتی برخورد کرده‌اید، از روش زیر برای حذف به‌روزرسانی جدید استفاده کنید:

  • روی دکمه استارت کلیک کنید یا از بخش جست‌وجوی موجود در دسکتاپ Update History را سرچ کنید.
  • پس از باز شدن صفحه مرتبط با به‌روزرسانی‌ها، گزینه Uninstall Updates را کلیک کنید.
  • در صفحه بازشده به‌دنبال به‌روزرسانی‌ا‌ی با شماره سریال KB4549951 گشته و پس از انتخاب آن، گزینه Uninstall را بفشارید.
  • پس از حذف به‌روزرسانی، دستگاه را ری‌استارت کنید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات