پردازنده‌های اگزینوس وارد تعداد بیشتری از گوشی‌های سامسونگ می‌شوند

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
مطالعه 1 دقیقه
تراشه اگزینوس سامسونگ
سامسونگ در راستای کاهش وابستگی به کوالکام و مدیاتک، گوشی‌های بیشتری با پردازنده‌ی اگزینوس عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ با معرفی سری گلکسی S24 و میان‌رده‌های جدید گلکسی A55 و گلکسی A35 نشان داد که قصد دارد پس از یک دوره افزایش وابستگی به کوالکام، استفاده از پردازنده‌های اختصاصی را در گوشی‌هایش بیشتر کند.

تأمین پردازنده‌های موبایل بخش بزرگی از هزینه‌های سامسونگ را تشکیل می‌دهد و با توجه به افزایش قیمت CPU،‌ سامسونگ می‌خواهد برای کاهش هزینه‌ها تعداد بیشتری از گوشی‌های خود را به پردازنده‌ی اگزینوس مجهز کند.

به گزارش پالس‌نیوز، تنها ۱۳ میلیون گوشی سامسونگ در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ با تراشه‌ی اگزینوس عرضه شدند که ۴۸ درصد کمتر از سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ بود.

درآمد سامسونگ از بخش پردازنده‌های موبایل در مدت مشابه ۴۴ درصد کمتر بوده است. این کاهش تا حد زیادی به دلیل خرید پردازنده‌های بیشتر از کوالکام و مدیاتک برای گوشی‌های پرچمدار و گوشی‌های اقتصادی بوده است.

سامسونگ سال ۲۰۲۳ حدود ۸٫۸۷ میلیارد دلار برای خرید پردازنده‌های موبایل هزینه کرد که ۳٫۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود؛ درحالی که قیمت پردازنده‌های موبایل حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

سامسونگ می‌خواهد با سرمایه‌گذاری ببیشتر روی پردازنده‌های اگزینوس نگرانی کاربران در خصوص عملکرد و بهره‌وری این پردازنده‌ها را برطرف کند. باید دید استفاده از پردازنده‌ی اختصاصی چه تأثیری بر قیمت گوشی خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات