دستاورد غیرمنتظره سامسونگ؛ عملکرد اگزینوس ۲۴۰۰ از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پایدارتر است

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه اگزینوس سامسونگ
پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ در آزمون‌های مقدماتی توانست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در بخش پایداری عملکرد شکست دهد.
تبلیغات

در جدیدترین آزمون 3DMark، گلکسی S24 پلاس با اگزینوس ۲۴۰۰ موفق شد گلکسی S24 اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در پایداری عملکرد شکست دهد. تراشه‌ی پرچمدار سامسونگ توانست امتیاز بالاتری نسبت به بهترین پردازنده‌ موبایل حال حاضر کوالکام کسب کند.

نتایج تست‌ها نشان می‌دهند که اگزینوس ۲۴۰۰ توانسته است پایداری خود را تحت فشار بالا بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ حفظ کند. اگزینوس توانست ۶۴٫۶ درصد از قدرت خود را پس از داغ‌ شدن حفظ کند، در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در همین تست با افت عملکرد شدید مواجه شد و به ۴۸٫۳ درصد از قدرت کامل خود رسید.

نتایج بنچمارک 3DMark گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا

نکته‌ی قابل توجه این است که گلکسی S24 اولترا محفظه‌ی بخار ۱٫۹ برابر بزرگ‌تر از نمونه‌ی موجود در گلکسی S23 اولترا دارد. اگزینوس ۲۴۰۰ پیش از این در تست دیگری موفق به کسب امتیاز نزدیک‌ به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دو برابر بیشتر از اگزینوس ۲۲۰۰ شده بود و عملکرد آن با تراشه‌ی A17 پرو موجود در گوشی آیفون مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس برابری می‌کرد.

اگرچه راهکار خنک‌کنندگی گلکسی S24 پلاس برای کمک به کنترل دمای اگزینوس ۲۴۰۰ بسیار اهمیت دارد، احتمالاً استفاده‌ی سامسونگ از فناوری پکیجینگ FOWLP، مقاومت حرارتی تراشه‌ی جدید را بهبود بخشیده است.

مشخص نیست که قیمت پردازنده اسنپدراگون و اگزینوس چقدر روی قیمت گوشی گلکسی S24 پلاس و S24 اولترا و قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 اثر گذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات