مقایسه دوربین گلکسی s23 اولترا با آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی s22 اولترا

گلکسی S23 اولترا یا آیفون ۱۴ پرو مکس؛ پادشاه عکاسی و فیلم‌برداری موبایل کدام است؟

سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 52 دقیقه
نبرد بهترین‌ها در میدان دوربین موبایل
آیفون ۱۴ پرو مکس یا گلکسی S23 اولترا؛ کدام‌ گوشی بهترین تجربه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری را در میان پرچم‌داران ۲۰۲۳ دارند؟
تبلیغات

گلکسی S23 اولترا؟ آیفون ۱۴ پرو مکس؟ یا حتی گلکسی S22 اولترا؟ کدام‌یک از این گوشی‌ها می‌توانند لقب بهترین گوشی برای عکاسی و فیلم‌برداری را در بازار ایران مال خود کنند؟ برای پی‌بردن به پاسخ، در ادامه با مقایسه‌ی دوربین بهترین پرچم‌داران ۲۰۲۳ همراه زومیت باشید.

فهرست مطالب

ویدیوی مقایسه‌ی دوربین بهترین پرچم‌داران ۲۰۲۳

تماشا در یوتیوب

برای آنکه عیار هریک از پرچم‌داران ۲۰۲۳ در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری را بسنجیم، بیش‌از ۱۰۰ عکس را در سناریوهای مختلف با هریک از آن‌ها ثبت کرده و با هم مقایسه کردیم؛ اما پیش‌از آنکه نتایج به‌دست‌آمده را با شما به‌اشتراک بگذاریم، از شما دعوت می‌کنیم تا نگاهی گذرا به مشخصات فنی دوربین‌های هریک از سه گوشی بیندازید.

مشخصات دوربین‌ها

دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی HP2 سامسونگ با پیکسل‌های ۰٫۶ میکرومتری و ابعاد 1/1.3 اینچ استفاده می‌کند. هر ۱۶ پیکسل مجاور، رنگ یکسانی را ثبت می‌کنند و تصویری با پیکسل‌های ۲٫۴ میکرومتری و ابعاد ۱۲٫۵ مگاپیکسل را تشکیل می‌دهند. HP2 در کنار فوکوس خودکار لیزری از تمام ۲۰۰ میلیون پیکسلش در فرآیند تشخیص فاز بهره می‌گیرد و در پسِ لنز معادلِ ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم f/1.7 قرار دارد.

عکاسی با گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ

دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.28 اینچی و پیکسل‌های ۱٫۲۲ میکرومتری بهره می‌گیرد؛ روی سطح حسگر دوربین اصلی فیلتر Quad-Bayer قرار دارد؛ بدین‌مفهوم که هرچهار پیکسل مجاور، رنگ یکسانی را می‌بینند و درنتیجه عکس نهایی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شود. دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو از نسل دوم سیستم لرزش‌گیر Sensor-shift استفاده می‌کند، از لنزی با دیافراگم تنگ‌ترِ f/1.8 به‌جای f/1.5 بهره می‌گیرد و برای فوکوس خودکار نیز به فناوری تشخیص فاز Dual-Pixel اتکا دارد.

بررسی گلکسی S23 اولترا؛ استاندارد پرچم‌داران ۲۰۲۳ با الفبای سامسونگ
بررسی گلکسی S23 اولترا؛ استاندارد پرچم‌داران ۲۰۲۳ با الفبای سامسونگ
مطالعه '48

دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا از حسگر 1/1.33 اینچی HM3 خود سامسونگ با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری استفاده می‌کند. این حسگر در پسِ لنز عریض‌تر (۲۳ دربرابر ۲۴ میلی‌متر) با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد و از ترکیب فوکوس لیزری (فواصل نزدیک) و تشخیص فاز (فواصل دور) بهره می‌گیرد. روی حسگر، فیلتر Nonacell وجود دارد؛ بنابراین بر اثر ترکیب هر ۹ پیکسل مجاور، به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌شود.

عکاسی با آیفون ۱۴ پرو اپل
عکاس: کیوان هندی / زومیت

دوربین‌های تله‌فوتوی ۳ و ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی IMX754 سونی با ابعاد 1/3.52 اینچی و پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری بهره می‌برند. مقابل دوربین‌های تله‌فوتوی ۳ و ۱۰ برابری اس ۲۳ اولترا به‌ترتیب لنزهای ۶۹ و ۲۳۰ میلی‌متری با دیافراگم‌های f/2.4 و f/4.9 قرار دارد. هر دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس تشخیص فاز Dual Pixel بهره می‌برند.

بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل [به‌همراه بررسی ویدیویی]
بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل [به‌همراه بررسی ویدیویی]
مطالعه '28

دوربین تله‌فوتو آیفون ۱۴ پرو مکس از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با ابعاد 1/3.5 اینچی و پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری به‌همراه لنزی با دیافراگم f/2.8، بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری نسبت به تصویر دوربین اصلی، لرزش‌گیر اپتیکال OIS و فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند.

دوربین‌های تله‌فوتوی ۳ و ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی IMX754 ساخت سونی بهره می‌برند. این حسگر ابعاد کوچک‌تری (1/3.52 دربرابر 1/3.24 اینچ) نسبت به نسل گذشته دارد و از پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری بهره می‌برد. مقابل دوربین‌های تله‌فوتوی ۳ و ۱۰ برابری اس ۲۲ اولترا به‌ترتیب لنزهای ۷۰ و ۲۳۰ میلی‌متری با دیافراگم‌های f/2.4 و f/4.9 قرار دارد. هر دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس تشخیص فاز Dual Pixel بهره می‌برند.

عکاسی سلفی با گلکسی S22 اولترا

دوربین اولتراواید گلکسی اس ۲۳ اولترا از ماژول IMX564 سونی با ابعاد 1/2.55 اینچ و پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری استفاده می‌کند. این حسگر در برابر لنزی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید عریض ۱۲۰ درجه‌ای قرار دارد. مجموعه‌ی دوربین اولتراواید از فوکوس خودکار برای ثبت عکس‌های ماکرو نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]
بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]
مطالعه '30

دوربین اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۲ مگاپیکسلی است و از حسگر 1/2.55 اینچی با پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری استفاده می‌کند. این حسگر دربرابر لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار دارد و با بهره‌گیری از فوکوس خودکار Dual-Pixel امکان عکاسی ماکرو از فواصل بسیار نزدیک را نیز فراهم می‌آورد.

دوربین اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX563 سونی به‌کاررفته در نسل قبل بهره می‌برد. این حسگر ابعادی 1/2.55 اینچی دارد و در پس لنزی ۱۳ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای قرار گرفته است. مطابق‌انتظار گلکسی S22 اولترا روی دوربین فوق‌عریض خود از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel نیز بهره می‌برد و قابلیت عکاسی ماکرو از فواصل بسیار نزدیک را با آن دارد.

عکاسی در نور ایده‌آل

معمولا عموم عکس‌های موبایل در طول روز ثبت می‌شوند، از همین‌رو سعی کردیم تا تمرکز بیشتری بر این زمینه داشته باشیم.

برای مشاهده‌ی عکس‌ها در ابعاد واقعی و امکان مقایسه‌ی ساده‌تر، حتما روی آن‌ها کلیک کنید.

دوربین واید

در سناریوی پیش‌رو، عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا خوشایندترین رنگ‌ها و آیفون ۱۴ پرو مکس بی‌روح‌ترین رنگ‌ها را دارند؛ اما واقعیت، چیزی بین این دو عکس است. ما رنگ‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا را در مورد پیش‌رو طبیعی‌تر می‌دانیم.

عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس ۱
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا ۱
گلکسی اس ۲۲ اولترا
کراپ عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ ‍۱
برش عکس اس ۲۳ اولترا
کراپ عکس دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس ‍۱
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
کراپ عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ ‍۱
برش عکس اس ۲۲ اولترا

اگر به جزئیات شاخ‌وبرگ گیاه و انعکاس موجود روی سطح خیس شیروانی‌ها دقت کنید، متوجه خواهید شد که گلکسی اس ۲۳ اولترا جزئیات بیشتری را ثبت کرده است.

در سناریوی زیر، گلکسی اس ۲۲ اولترا رنگ نمای ساختمان را بیش‌از حد اشباع کرده؛ وضعیت رنگ‌ها در عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا کم‌وبیش بهتر به‌نظر می‌رسد؛ اما آیفون ۱۴ پرو مکس بیش‌از دو گوشی دیگر، رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت ثبت کرده است.

عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا ۲
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس ۲
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا ۲
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا ۲
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس ۲
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس اس ۲۲ اولترا ۲
برش عکس اس ۲۲ اولترا

اگر به برش ایجادشده توجه کنید، متوجه خواهید شد که عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا نویز زیادی دارد و جزئیات آیفون ۱۴ پرو مکس از دو عکس دیگر بیشتر است؛ گلکسی اس ۲۳ اولترا، در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

در عکس خودروی کلاسیک زیر، گلکسی اس ۲۲ اولترا رنگ‌ها را بسیار اشباع نشان می‌دهد و رنگ‌های آیفون ۱۴ پرو مکس اندکی بی‌روح هستند؛ ما رنگ‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا را بیش‌از دو گوشی دیگر می‌پسندیم.

عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا ۳
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس ۳
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا ۳
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا ۳
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس ۳
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس اس ۲۲ اولترا ۳
برش عکس اس ۲۲ اولترا

اگر توریِ جلوی خودرو دقت کنید، متوجه خواهید شد که گلکسی اس ۲۲ اولترا کمترین جزئیات را به نمایش گذاشته و گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز با فاصله‌ی اندکی، دست بالاتر را نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس دارد.

دوربین اولتراواید

در نگاه نخست رنگ‌های جذاب گلکسی‌ها چنین القا می‌کند که این دو گوشی بهترین عکس‌های اولتراواید را گرفته‌اند و تفاوتی نیز با همدیگر ندارند؛ اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه خواهید شد که واقعیت کمی با تصوراتمان متفاوت است.

عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس ۱
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا ۱
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۲ اولترا

گلکسی اس ۲۳ اولترا روشن‌ترین عکس را ثبت کرده؛ اما با توجه به نمای ساختمان سمت چپ، گلکسی اس ۲۲ اولترا جزئیات بیشتری را نسبت به دو گوشی دیگر ثبت کرده است، از طرف دیگر آیفون ۱۴ پرو مکس در زمینه‌ی حذف اعوجاج گوشه‌های عکس اولتراواید عملکرد بهتری دارد؛ چرا که ساختمان سمت راست در عکس آیفون اندکی جزئیات بیشتری دارد.

در عکس اولتراواید خودروی کلاسیک، باز هم شاهد رنگ‌های اشباع‌ترِ گلکسی اس ۲۲ اولترا و رنگ‌های بی‌روح‌ترِ آیفون ۱۴ پرو مکس هستیم؛ عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا خوشایندتر به‌نظر می‌رسد.

عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۳ اولترا ۲
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس ۲
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا ۲
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۳ اولترا ۲
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو ۲
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا ۲
برش عکس اس ۲۲ اولترا

در نگاه دقیق‌تر به توریِ جلوی خودرو، مشخص می‌شود که عکس آیفون جزئیات کمتری در مقایسه با دو گوشی دیگر دارد.

دوربین تله‌فوتو ۳ برابری

در عکس‌های زیر که با دوربین تله‌فوتوی ۳ برابری گوشی‌ها ثبت شده‌اند، رنگ‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا بیش‌از حد اشباع هستند، از بین عکس‌های دو گوشی دیگر نیز، رنگ‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا خوشایندتر به‌نظر می‌رسد.

عکس تله‌فوتوی گلکسی اس ۲۳ اولترا
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس تله‌فوتوی آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس تله‌فوتوی گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس تله‌فوتوی گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس تله‌فوتوی آیفون ۱۴ پرو مکس ۱
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس تله‌فوتوی گلکسی اس ۲۲ اولترا ۱
برش عکس اس ۲۲ اولترا

در برش ایجادشده از عکس‌های ۳ برابری به‌نظر می‌رسد که گوشی‌ها از نظر جزئیات برتری فاحشی بر دیگری ندارند، بخش‌هایی از عکس مانند شیروانی و گلدان‌ها در عکس آیفون جزئيات بیشتری دارند؛ اما در شاخ‌وبرگ گیاه‌ها، گلکسی اس ۲۳ اولترا عملکرد بهتری دارد؛ آیفون در زمینه‌ی کنترل نویز نیز عملکرد بهتری را به‌نمایش گذشته است.

گستره‌ی دینامیکی (HDR)

گوشی‌های سامسونگ معمولا در زمینه‌ی گستره‌ی دینامیکی عملکرد تهاجمی‌تری نسبت به گوشی‌های اپل دارند و در عکس زیر نیز می‌توان به این موضوع پی برد.

عکس درختی در خیابان جردن تهران ۱
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس درختی در خیابان جردن تهران ۳
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس درختی در خیابان جردن تهران ۲
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اچ دی آر گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس اچ دی آر آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس اچ دی آر گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۲ اولترا

در برش ایجادشده از عکس‌‌ها می‌توان مشاهده کرد که گلکسی اس ۲۳ اولترا گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تری دارد و جزئيات بیشتری را از دل سایه‌ها بیرون کشیده است.

جزئیات چهره و محدوده‌ی فوکوس

در مرحله‌ی بعدی سعی کردیم تا با ایجاد عمق در سوژه، محدوده‌ی فوکوس گوشی‌ها را با هم مقایسه کنیم.

عکس مهرداد عیسی لو و محمدحسین معیدفر ۱
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس مهرداد عیسی لو و محمدحسین معیدفر ۳
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس مهرداد عیسی لو و محمدحسین معیدفر ۲
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش محدوده فوکوس گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش محدوده فوکوس آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش محدوده فوکوس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۲ اولترا

اگر به جزئیات چهره‌ی محمدمحسین معیدفر در سمت راست تصویر دقت کنید، متوجه خواهید شد عکس‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا تقریبا در یک‌سطح و بالاتر از جزئیات آیفون ۱۴ پرو مکس هستند؛ ضمن اینکه اس ۲۳ اولترا توانسته رنگ پوست را واقعی‌تر از نسل گذشته به تصویر بکشد.

عکاسی با وضوح بومی

هر سه گوشی قابلیت عکاسی با وضوح بومی حسگرهای دوربین اصلی خود را نیز دارند؛ آیفون ۱۴ پرو مکس با وضوح ۴۸ مگاپیکسل، گلکسی اس ۲۲ اولترا با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسل و گلکسی اس ۲۳ اولترا با وضوح ۲۰۰ مگاپیکسل عکاسی می‌کنند؛ البته پرچم‌دار جدید سامسونگ، یک حالت بینابین ۵۰ مگاپیکسلی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

توجه داشته باشید که برای آنکه قادر به نمایش عکس‌ها باشیم، آن‌ها را به ابعاد ۱۲ مگاپیکسل DownScale کرده‌ایم.

عکس ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقیاس ۱۲ مگاپیکسل
عکس 200MP اس ۲۳ اولترا
عکس ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو مکس در مقیاس ۱۲ مگاپیکسل
عکس 48MP آیفون ۱۴ پرو
عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۲ اولترا در مقیاس ۱۲ مگاپیکسل
عکس 108MP اس ۲۲ اولترا
برش عکس ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۲ اولترا

گلکسی اس ۲۳ اولترا پیشرفت چشم‌گیری را در مقایسه‌با نسل گذشته تجربه می‌کند و جزئیات بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد؛ اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آیفون ۱۴ پرو مکس در بازیابی جزئیات از شاخ‌وبرگ پیچیده‌ی درخت، عملکرد بهتری را با نمایش گذاشته است.

عکاسی در تاریکی

عکاسی در تاریکی همواره جزو چالش‌برانگیزترین سناریوها برای دوربین‌های موبایل بوده است؛ امسال هم اپل، هم سامسونگ پیرامون پیشرفت عملکرد دوربین گوشی‌هایشان در نور کم مانور زیادی می‌دهند.

همان‌طور که در ادامه نیز متوجه خواهید شد، گلکسی اس ۲۳ اولترا در پاره‌ای از عکس‌هایی که در تاریکی ثبت کرده‌ایم، رفتار عجیبی داشته است.

دوربین واید

در سناریوی زیر، گلکسی اس ۲۳ اولترا و اس ۲۲ اولترا عکس‌های روش‌تری را ثبت کرده‌اند و کنترل بهتری نیز روی منابع مصنوعی نور دارند؛ برهمین اساس رنگ‌های این دو گوشی خوشایندتر به‌نظر می‌رسند.

عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی ۱
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۱
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۱
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۲ اولترا

آیفون ۱۴ پرو مکس در زمینه‌ی حذف نویز رفتار تهاجمی ندارد و به‌همین دلیل جزئیات ریز سوژه را در مسیر حذف نویز از دست نمی‌دهد؛ همان‌طور که مشاهده می‌کنید، جزئیات نمای ساختمان در عکس آیفون بیشتر از دو گوشی دیگر است و اس ۲۳ اولترا نیز در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

در نگاه نخست به سناریوی زیر، تفاوت چندانی را نمی‌توان بین عکس‌های سه گوشی یافت.

عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی ۲
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۲
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۲
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی ۲
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۲
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۲
برش عکس اس ۲۲ اولترا

در برش ایجادشده از عکس‌ها می‌توان مشاهده کرد که عکس آیفون کنتراست بیشتری دارد و باز هم به‌دلیل کنترل محافظه‌کارانه‌ی نویز، جزئیات تنه‌ی درخت و نمای ساختمان در عکس آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر از دو گوشی دیگر است.

در سناریوی زیر، گلکسی اس ۲۳ اولترا رنگ‌ها را طبیعی‌تر از دو گوشی دیگر تولید کرده است.

عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی ۳
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۳
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۳
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۲ اولترا

با بزرگ‌نمایی ایجادشده در عکس‌ها، مشاهده می‌کنیم که گلکسی اس ۲۳ اولترا با شدت بیشتری نسبت به دو گوشی دیگر، نویز را کاهش داده است و همین باعث شده تا جزئیات ریز عکس آن کمتر از دو گوشی دیگر، به‌ویژه آیفون باشد.

دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید گلکسی‌ها نیز عکس‌ها را روشن‌تر و با رنگ‌های خوشایندتری ثبت کرده‌اند.

عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۲ اولترا

با بزرگ‌نمایی عکس‌ها می‌توان متوجه شد که جزئیات عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا بالاتر از دو گوشی دیگر است.

دوربین تله‌فوتو ۳ برابری

گلکسی اس ۲۳ اولترا در عکس زیر که با دوربین تله‌فوتوی ۳ برابری ثبت کرده‌ایم، رفتار عجیبی را بروز داد؛ لکه‌های سیاهی که در آسمان مشاهده می‌کنید، به باگ نرم‌افزاری الگوریتم پردازش تصویر این گوشی بازمی‌گردد؛ هرچند که این گوشی رنگ کلی آسمان را واقعی‌تر از دو گوشی به تصویر کشیده است.

عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی ۱
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۱
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۱
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی ۱
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۱
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۱
برش عکس اس ۲۲ اولترا

گذشته از رفتار عجیب نرم‌افزار دوربین اس ۲۳ اولترا، جزئیات عکس ۳ برابری آن بیشتر از دو گوشی دیگر است.

در عکس‌های زیر از دفتر زومیت نیز بار دیگر شاهد باگ نرم‌افزاری دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا هستیم.

عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی ۲
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۲
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۲
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۲
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۲
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۲
برش عکس اس ۲۲ اولترا

اگر به برش عکس‌ها دقت کنید، متوجهِ هاله‌ی سفیدی خواهید شد که دورتادور مانیتورها ایجاد شده است؛ درحالی‌که عکس‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ اولترا چنین نیستند.

در سناریوی زیر، رنگ‌های آیفون ۱۴ پرو مکس طبیعی‌تر از دو گوشی دیگر هستند؛ در این عکس‌ها، اس ۲۳ و اس ۲۲ اولترا هاله‌ی سبزرنگی روی دیوار خاکستری دفتر زومیت ایجاد کرده‌اند.

عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی ۳
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۳
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۳
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی ۳
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی ۳
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی ۳
برش عکس اس ۲۲ اولترا

در برش ایجادشده، می‌توان مشاهده کرد که عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا جزئیات بیشتری را نسبت به دو گوشی دیگر ثبت کرده است.

میدان دید و بزرگ‌نمایی

گلکسی اس ۲۳ اولترا و اس ۲۲ اولترا به‌لطف دوربین چهارگانه‌شان گستره‌ی وسیع‌تری از میدان‌های دید را در اختیارتان می‌گذارند: از ۰٫۶ برابر تا ۱۰۰ برابر. این گوشی‌ها در شرایط نوری ایده‌آل بزرگ‌نمایی کمتر از ۳ برابر را با کراپ دیجیتال روی تصویر دوربین اصلی، از ۳ برابر تا کمتر از ۱۰ برابر با دوربین تله‌فوتوی 3x و از ۱۰ برابر تا ۱۰۰ برابر را با دوربین 10x انجام می‌دهند.

عکس ۰٫۶ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا
گلکسی اس ۲۳ اولترا 0.6x
عکس یک برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا
گلکسی اس ۲۳ اولترا 1x
عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا
گلکسی اس ۲۳ اولترا 3x
عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا
گلکسی اس ۲۳ اولترا 10x
عکس ۰٫۵ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس 0.5x
عکس یک برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس 1x
عکس ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس 3x
عکس ۱۰ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس 10x
عکس ۰٫۶ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا 0.6x
عکس یک برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا 1x
عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا 3x
عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا 10x

در سوی دیگر میدان، آیفون ۱۴ پرو مکس میدان دید ۰٫۵ برابر تا ۱۵ برابر را ارائه می‌دهد؛ بزرگ‌نمایی زیر ۳ برابر با دوربین اصلی صورت می‌گیرد و بزرگ‌نمایی از ۳ برابر تا ۱۵ برابر با دوربین تله‌فوتوی 3x انجام می‌شود.

جزئیات بزرگ‌نمایی ۳ برابری

برش زوم ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش زوم ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش زوم ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۲ اولترا

در بزرگ‌نمایی ۳ برابری که به‌صورت اپتیکال و با دوربین‌های تله‌فوتوی گوشی‌ها انجام شده است، گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقایسه با نسل گذشته پیشرفت داشته؛ اما سطح جزئیات عکس آیفون ۱۴ پرو مکس اندکی بالاتر از دو گوشی دیگر به‌نظر می‌رسد.

جزئیات بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری

برش عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس ۱۰ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۲ اولترا

در بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری، گوشی‌های گلکسی از دوربین تله‌فوتوی 10x استفاده کرده‌اند؛ اما آیفون از راهکار کراپ دیجیتال کمک گرفته است. سطح جزئیات عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا بیشتر از دو گوشی دیگر به‌نظر می‌رسد.

عکاسی پرتره

هر سه گوشی برای عکاسی پرتره هم می‌توانند از دوربین اصلی و با بزرگ‌نمایی 1x استفاده کنند، هم این کار را با دوربین تله‌فوتوی 3x و بزرگ‌نمایی ۳ برابری انجام می‌دهند. طبیعتا دوربین تله‌فوتو برای عکاسی پرتره فُرم چهره را بهتر و طبیعی‌تر ثبت می‌کند.

پرتره 1x در نور ایده‌آل

در عکس یک برابری زیر، هیچ‌یک از سه گوشی رنگ پوست را نزدیک به واقعیت ثبت نکرده‌ است؛ اما به‌طور حدودی می‌توانیم بگوییم که رنگ پوست بینابین گلکسی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس قرار دارد.

عکس پرتره مهرداد عیسی لو
پرتره 1x گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس پرتره مهرداد عیسی لو ۵
پرتره 1x آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس پرتره مهرداد عیسی لو ۳
پرتره 1x گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس پرتره یک برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس پرتره یک برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس پرتره یک برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۲ اولترا

با بزرگ‌نمایی روی چهره، می‌توانیم مشاهده کنیم که آیفون ۱۴ پرو مکس بیشترین جزئیات را دارد و پس از آن، گلکسی اس ۲۳ اولترا در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

پرتره 3x در نور ایده‌آل

عکس‌های پرتره‌ی ۳ برابری، آیفون ۱۴ پرو رنگ‌ها را بسیار بی‌روح ثبت کرده؛ اما رنگ‌های اس ۲۳ اولترا بسیار به واقعیت نزدیک است.

عکس پرتره مهرداد عیسی لو ۲
پرتره 3x گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس پرتره مهرداد عیسی لو ۶
پرتره 3x آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس پرتره مهرداد عیسی لو ۴
پرتره 3x گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس پرتره ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس پرتره ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس پرتره ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۲ اولترا

هر سه گوشی جزئیات بسیار زیادی را از چهره ثبت کرده‌اند؛ اما گلکسی اس ۲۳ اولترا با فاصله‌ی اندکی بالاتر از دو گوشی دیگر قرار می‌گیرد. پرچم‌دار سامسونگ حتی تارهای موی سر را نیز هنگام جداسازی سوژه از پس‌زمینه تشخیص داده است.

پرتره 1x در تاریکی

در عکس پرتره‌ی یک برابری زیر، هر سه گوشی در بازتولید طبیعی رنگ پوست هادی غنی‌زادگان ناموفق بوده‌اند.

عکس پرتره یک برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
پرتره 1x گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس پرتره یک برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
پرتره 1x آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس پرتره یک برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
پرتره 1x گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس پرتره یک برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس پرتره یک برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس پرتره یک برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۲ اولترا

با نگاهی به برش‌های ایجادشده، متوجه خواهید شد که جزئيات چهره در عکس آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر از دو گوشی دیگر است.

پرتره 3x در تاریکی

هر سه گوشی برای ثبت عکس پرتره‌ی ۳ برابری زیر در تاریکی از دوربین‌های تله‌فوتوی 3x خود کمک گرفته‌اند. باز هم شاهد ناتوانی گوشی‌ها در تولید طبیعی رنگ پوست هستیم.

عکس پرتره ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
پرتره 3x گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس پرتره ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
پرتره 3x آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس پرتره ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
پرتره 3x گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس پرتره ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس پرتره ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس پرتره ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۲ اولترا

عکس آیفون ۱۴ پرو مکس نویز زیادی دارد و گلکسی‌ها نیز در ثبت جزئیات چهره، عملکرد درخشانی را به نمایش نگذاشته‌اند.

عکاسی سلفی

دوربین‌های سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا، آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌ترتیب ۱۲، ۱۲ و ۴۰ مگاپیکسلی هستند. پرچم‌دار جدید سامسونگ از حسگر کوچک‌تری نسبت به نسل قبل بهره می‌برد؛ ضمن اینکه دوربین سلفی گلکسی و آیفون از فوکوس خودکار نیز استفاده می‌کنند.

سلفی در نور ایده‌آل

در عکس سلفی زیر، رنگ پوست و سایه‌های ایجادشده روی چهره‌ها در عکس گلکسی اس ۲۳ اولترا طبیعی‌تر از سه گوشی دیگر به‌نظر می‌رسد.

عکس سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس سلفی آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس سلفی گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس سلفی آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس سلفی گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اس ۲۲ اولترا

با بزرگ‌نمایی روی چهره، می‌توان متوجه شد که گلکسی اس ۲۳ اولترا در زمینه‌ی جزئیات نیز دست بالاتر را در مقایسه با دو گوشی دیگر دارد.

سلفی در تاریکی

گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی نیز موفق شده است تا رنگ پوست افراد را طبیعی‌تر از دو گوشی دیگر ثبت کند.

عکس سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس سلفی آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس سلفی گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۳ اولترا
برش عکس سلفی آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
برش عکس آیفون ۱۴ پرو
برش عکس سلفی گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
برش عکس اس ۲۲ اولترا

با نگاهی به سطح جزئیات چهره نیز می‌توان به برتری گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقایسه با دو گوشی دیگر پی برد.

ماکرو

در عکس‌های ماکروی زیر که هر سه گوشی با دوربین اولتراوایدشان ثبت کرده‌اند، رنگ‌ها از نظر نزدیکی به واقعیت، بین گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس قرار می‌گیرند.

عکس ماکرو گلکسی اس ۲۳ اولترا
گلکسی اس ۲۳ اولترا
عکس ماکرو آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس
عکس ماکرو گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا

هر سه گوشی عملکرد بسیار خوبی را در ثبت جزئیات دارند؛ اما جزئیات ریز گلکسی اس ۲۳ اولترا کمی بالاتر از دو گوشی دیگر است.

فیلم‌برداری

در سال‌های اخیر آیفون همواره در بحث فیلم‌برداری با اختلاف چشمگیری دست بالاتر را نسبت به پرچم‌داران دیگر داشته؛ اما امسال سامسونگ پیرامون عملکرد فیلم‌برداری پرچم‌دار جدیدش مانور زیادی می‌دهد.

هر سه گوشی قابلیت فیلم‌برداری 4K30 و 4K60 با تمام دوربین‌هایشان را دارند؛ درحالی‌که گلکسی‌ها به‌لطف دوربین غول‌پیکرشان، امکان فیلم‌برداری 8K را نیز دارند که البته فیلم‌برداری 8K در گلکسی اس ۲۳ اولترا از نرخ ۲۴ به ۳۰ فریم‌برثانیه ارتقا یافته است.

برای تماشای ویدیوها، روی دکمه‌های موجود در زیر تصاویر کلیک کنید تا به یوتیوب زومیت هدایت شوید.

ویدیوی 4K30 در روشنایی روز

فریمی از ویدیوی گلکسی اس ۲۳ اولترا
گلکسی اس ۲۳ اولترا
فریمی از ویدیوی آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس
فریمی از ویدیوی گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش ویدیوی گلکسی اس ۲۳ اولترا
برش ویدیوی اس ۲۳ اولترا
برش ویدیوی آیفون ۱۴ پرو مکس
برش ویدیوی آیفون ۱۴ پرو
برش ویدیوی گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش ویدیوی اس ۲۲ اولترا

در ویدیوی 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه‌ای که دوربین‌های اصلی هر سه گوشی در روشنایی روز ثبت کرده‌اند، مشاهده می‌کنیم که اس ۲۳ اولترا پیشرفت خیره‌کننده‌ای نسبت به نسل گذشته داشته و اکنون جزئیات بسیار بیشتری را در ویدیوها به‌نمایش می‌گذارد؛ اما با نگاهی دقیق‌تر روی برش تصاویر، می‌توان مشاهده کرد که هنوز هم آیفون با اختلاف اندکی، جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند.

ویدیوی 4K در تاریکی

فریمی از ویدیوی گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی
گلکسی اس ۲۳ اولترا
فریمی از ویدیوی آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریکی
آیفون ۱۴ پرو مکس
فریمی از ویدیوی گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
گلکسی اس ۲۲ اولترا

در ویدیویی که با وضوح 4K30 در تاریکی ثبت کرده‌ایم، باز هم شاهد ارتقای عملکرد اس ۲۳ اولترا نسبت به نسل گذشته هستیم؛ با این تفاوت که اکنون در تاریکی، رقابت تنگاتنگی را بین گلکسی و آیفون شاهد هستیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، جزئیات ویدیوی اس ۲۳ اولترا اندکی بالاتر است.

جمع‌بندی

گلکسی S23 اولترا درمقایسه با نسل پیشین خود بهبودهای وسیعی را تجربه کرده است و حالا عملکرد بهتری را در تمامی زمینه‌ها ارائه می‌کند؛ البته وجود تعدادی باگ‌های نرم‌افزاری در الگوریتم پردازش تصویر سبب می‌شود تا در برخی سناریوها کیفیت عکس‌های خروجی پایین‌تر از حد انتظار باشد.

در جدال میان گلکسی S23 اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس نمی‌توان با قاطعیت مدلی را به‌عنوان برنده‌ی نهایی انتخاب کرد؛ به‌عنوان نمونه در عکاسی در نور کم یا فیلم‌برداری نماینده اپل برتری خود را ثابت می‌کند درصورتی که گلکسی S23 اولترا بیشتر در عکاسی سلفی و بزرگ‌نمایی خودی نشان می‌دهد و موفق به عبور از رقیب خود می‌شود.

عکاسی در نور ایده‌آل نیز نتایج متفاوتی را به‌همراه دارد؛ گاهی نماینده‌ی اهالی کوپرتینو و گاهی نماینده کره‌ای‌ها عکس باکیفیت‌تری را ثبت می‌کند؛ بنابراین حتی در این بخش نیز نمی‌توان برنده‌ای قطعی را تعیین کرد.

باید درنظر داشته باشیم که پرچمدار تمام‌عیار سامسونگ هم‌اکنون در ابتدای عرضه‌ی خود به‌سر می‌برد؛ درصورتی که ماه‌ها از زمان عرضه آیفون ۱۴ پرو مکس می‌گذرد. ازاین‌رو همچنان جای بهبود عملکرد دوربین ازطریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات