گوشی‌های پیکسل احتمالاً به ابزار تولید تصویرزمینه با هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
طراحی جلویی گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل
دارندگان گوشی‌های سری گوگل پیکسل به‌زودی می‌توانند تصویرزمینه‌های جدیدی با هوش مصنوعی ایجاد کنند.
تبلیغات

ظاهراً اخراج‌های گروهی کارمندان گوگل، تأثیری روی کاهش سرعت ارائه‌ی قابلیت‌های جدید در محصولات این شرکت نگذاشته است. غول جست‌وجوی اینترنت باور دارد هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری مفید باشد؛ بنابراین، جای تعجب نیست که برخی ویژگی‌های جدید محصولاتش از این فناوری بهره می‌برند.

درحال‌حاضر، با پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌ی هوش مصنوعی، بحث‌های زیادی درباره‌ی خطرهای احتمالی ناشی از دسترسی بدخواهان به این فناوری مطرح شده است. در این مطلب، قصد داریم درباره‌ی ویژگی‌های سرگرم‌کننده‌ی هوش مصنوعی صحبت کنیم. گفته می‌شود دارندگان سری پیکسل ۷ و حتی پیکسل 7a به‌زودی می‌توانند از گوشی خود برای تولید تصویرزمینه‌های دلخواه با هوش مصنوعی استفاده کنند.

به‌گزارش فون‌آرنا، گوشی‌های پیکسل گوگل احتمالاً در آینده‌ی نزدیک به ابزار هوش مصنوعی تولیدکننده‌ی تصویر زمینه مجهز خواهند شد. گفته می‌شود این ویژگی در رویداد Goolge I/O ماه می سال جاری، درمعرض دید عموم قرار خواهد گرفت. درحال‌حاضر، نمی‌دانیم آیا ابزار هوش مصنوعی برای ساخت تصویر زمینه‌های جدید عکسی را به‌عنوان ورودی دریافت می‌کند یا تصاویری کاملاً جدید ایجاد خواهد کرد.

اکنون شاید فکر کنید گوگل از قبل اپلیکیشن Wallpapers را برای انتشار تصویر زمینه‌های جدید منتشر کرده است که مجموعه‌های بسیار باکیفیتی از عکس‌ها در موضوعات مختلف را شامل می‌شود. به‌هرحال، انتظار می‌رود این شرکت ابزار تولید تصویر با هوش مصنوعی را به‌عنوان برنامه‌ای مجزا دراختیار دارندگان گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل قرار دهد.

چرا گوشی‌های پیکسل گزینه‌ای عالی برای ارائه‌ی ابزار تولید تصویر زمینه با هوش مصنوعی هستند؟

اینکه گوگل بخواهد ابزار ساخت تصویر زمینه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به‌طور‌انحصاری برای گوشی‌های پیکسل ارائه دهد، کاملاً منطقی است. درحال‌حاضر، این محصولات برای اولین‌بار امکان استفاده از تصاویر زمینه‌ی انحصاری را دراختیار کاربران قرار می‌دهند که می‌توان ازطریق منو سفارشی‌سازی به آن‌ها دسترسی داشت.

علاوه‌براین، گوشی‌های پیکسل گوگل قابلیت‌های اختصاصی و جذاب دیگری دارند که همگی از هوش مصنوعی بهره می‌برند. به‌عنوان مثال، ویژگی Call Screening به دارندگان گوشی‌های پیکسل اجازه می‌دهد وقتی برای حضور در مکالمه‌ای آماده هستند، این دستگاه به درخواست تماس پاسخ‌ دهد یا درصورت لزوم مکالمه‌ی مدنظر را قطع کند. همچنین، این قابلیت می‌تواند به‌جای شما با مراکز خدماتی تماس بگیرد یا برایتان قرار ملاقات تنظیم کند.

دوربین گوشی‌های پیکسل از جادوی محاسباتی قدرتمندی بهره می‌برند که باعث شده است تصاویر ثبت‌شده با آن‌ها بسیار عالی و باکیفیت به‌نظر برسند. قابلیت Photo Blur جلوه‌ی زیبای بوکه را به عکس‌های شما می‌افزاید و Photo Unblur نیز سعی می‌کند با بهبود کیفیت تصاویر، وضوح آن‌ها را افزایش دهد.

اگرچه نقش تراشه‌ی سفارشی تنسور در گوشی‌های پیکسل گوگل انکارناپذیر است، هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های مهمی به‌شمار می‌آید که باعث شده است تا این شرکت بتواند چنین ویژگی‌هایی ارائه دهد. خوشبختانه مثل همیشه این احتمال وجود دارد که برخی از ویژگی‌های انحصاری گوشی‌های پیکسل، مدتی بعد دردسترس سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز قرار گیرد. در‌ادامه به برخی دیگر از قابلیت‌هایی اشاره می‌کنیم که انتظار می‌رود به‌زودی دراختیار گوشی‌های پیکسل قرار گیرد:

  • Shopping Try-on: این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد لباس و کفش را ازطریق قابلیتی که اساساً عملکردی شبیه فیلترهای پیشرفته‌ی اینستاگرام دارد، به‌طور‌مجازی امتحان کنند تا قبل‌ از خرید متوجه شوند با سبک پوشش آن‌ها مطابقت دارند یا خیر.
  • YouTube Green Screen: این ویژگی به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد حتی اگر به پس‌زمینه‌ی سبز رنگ دسترسی ندارند، زمینه‌ی ویدئوهای خود را به‌راحتی تغییر دهند.
  • Colab + Android Studio and PaLM-Coder 2: این دو ابزار برای توسعه‌دهندگان اندروید طراحی شده‌اند که در تجزیه‌وتحلیل و آماده‌سازی برنامه‌ها برای انتشار نهایی کمک می‌کنند.
  • MakerSuite: قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توان ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی‌بر وب را ایجاد کرد؛ البته این قابلیت فعلاً فقط برای شرکت‌ها دردسترس خواهد بود.

هوش مصنوعی قطعاً در آینده نقش بسیار پررنگی در زندگی مردم ایفا خواهد کرد؛ بنابراین، امیدواریم بسیاری از این ویژگی‌ها، بهترین امکانات و ابزارهایی که به آن‌ها نیاز داریم را دراختیارمان قرار دهند. رویداد Google I/O 2023 تا چند ماه دیگر برگزار خواهد شد و باید دید غول جست‌وجوی اینترنت چه فناوری‌های جذاب دیگری را در این مراسم به‌نمایش خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات