پوکو X4 پرو 5G و پوکو M4 پرو 4G با نمایشگر امولد معرفی شدند

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 7 دقیقه
شیائومی دو گوشی هوشمند جدید پوکو X4 پرو 5G و پوکو M4 پرو 4G را رونمایی کرد.
تبلیغات

شیائومی امروز مدل 4G پوکو M4 پرو و پوکو X4 پرو 5G را با صفحه‌نمایش امولد معرفی کرد.

پوکو X4 پرو 5G

پوکو X4 پرو 5g

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، پوکو X4 پرو 5G به‌عنوان میان‌رده‌ی برتر سری X اکنون به نمایشگر امولد مجهز شده است. این گوشی از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز، روشنایی استاندارد ۷۰۰ نیت و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت برخوردار است. این. صفحه‌نمایش با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس ۵ پوشانده شده است تا دربرابر خط‌وخش و ضربه مقاوم‌تر باشد.

پوکو X4 پرو 5g

پوکو X4 پرو 5G درواقع ارتقایی مستقیم از X3 پرو محسوب نمی‌شود و بیشتر روی نمایشگر و دوربین و باتری تمرکز دارد. این دستگاه به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز شده است؛ تراشه‌ای ۶ نانومتری که درواقع نسل بهبودیافته‌ی اسنپدراگون ۶۹۰ است که عملکرد آن در بخش پردازش مرکزی حدود ۱۵ درصد بهبود یافته است.

این پردازنده شامل ۲ هسته‌ی کورتکس A76 با فرکانس کاری ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کورتکس A55 با فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز است. علاوه‌براین، عملکرد گرافیکی این تراشه درمقایسه‌با اسنپدراگون ۶۹۰ حدود ۳۰ درصد بهبود یافته است. اگرچه این پردازنده تراشه‌ای کارآمد است، نمی‌توان عملکرد گرافیکی آن را با اسنپدراگون ۸۶۰ به‌کاررفته در پوکو X3 پرو مقایسه کرد.

پوکو X4 پرو 5g

پوکو X4 پرو 5G در دو مدل عرضه می‌شود: یکی نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و دیگری نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی. این گوشی از اسلات دوسیم‌کارته‌ی هیبریدی بهره می‌برد و این یعنی امکان استفاده‌ی از دو سیم‌کارت و کارت میکرو اس‌دی به‌طور هم‌زمان وجود ندارد.

گفتنی است نسخه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه به‌ترتیب از ۲ و ۳ گیگابایت رم مجازی پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به 5G، جک ۳٫۵ میل‌متری هدفون با پشتیبانی از گواهی‌نامه‌ی صوتی Hi-Res، بلوتوث ۵٫۲، حسگر مادون‌قرمز و NFC اشاره کرد.

پوکو X4 پرو 5g

پوکو X4 پرو 5G به دوربین اصلی ۱۰۹ مگاپیکسلی مجهز شده است که با‌‌توجه‌‌به گشودگی دیافراگم f/1.9 آن، برای عکاسی در نور کم نیز مناسب‌تر است. دوربین اصلی این گوشی را دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض با زاویه‌ی دید ۱۱۸ درجه و f/2.2 و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو همراهی می‌کند. دوریبن سلفی X4 پرو 5G نیز ۱۶ مگاپیکسلی (با f/2.4) است.

پوکو X4 پرو 5g

گوشی پوکو X4 پرو 5G از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات بهره می‌برد که با هربار شارژ کامل، می‌توان حداکثر ۱۵ ساعت با آن ویدئو پخش کرد. این دستگاه فقط در ۲۰ دقیقه حدود ۷۰ درصد و به‌گفته‌ی شیائومی، در ۴۱ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود.

ابعاد این گوشی درمقایسه‌با مدل سال گذشته کاهش یافته و ضخامت آن به ۸٫۱۲ میلی‌متر رسیده است. وزن این محصول نیز ۲۰۵ گرم است و از گواهی IP53 نیز پشتیبانی می‌کند و این یعنی تا حدودی دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. از دیگر قابلیت‌های X4 پرو 5G می‌توان به بلندگوهای دوگانه آن اشاره کرد. شیائومی اعلام کرده است پوکو X4 پرو 5G به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. این محصول در سه رنگ مشکی و آبی و زرد دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

پوکو M4 پرو 4G

پوکو M4 پرو 4G

پوکو M4 پرو 5G سال گذشته معرفی شد و اکنون شیائومی مدل 4G این گوشی را نیز معرفی کرده است. مدل جدید از تراشه‌ی متفاوتی بهره می‌برد؛ اما تفاوت این دو دستگاه به همین‌جا ختم نمی‌شود و به‌عنوان مثال پوکو M4 پرو 4G اکنون به نمایشگر امولد مجهز شده است.

مدل 4G پوکو M4 پرو به نمایشگر امولد ۶٫۴۳ اینچی مجهز شده است. در مقام مقایسه، باید اشاره کنیم مدل 5G این گوشی از نمایشگر IPS LCD با ابعاد ۶٫۶ اینچ بهره می‌برد. وضوح تصویر M4 پرو 4G معادل ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت تصویر آن ۲۰ به ۹، نرخ نوسازی‌اش ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن ۱۸۰ هرتز است. این صفحه‌نمایش با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس ۳ پوشانده شده و روشنایی این صفحه‌نمایش در حالت معمولی ۷۰۰ نیت است و حداکثرش به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد.

پوکو M4 پرو 4G

پوکو M4 پرو 4G به تراشه‌ی Helio G96 و مدل 5G آن به تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰ مجهز شده است. Helio G96 شامل دو هسته‌ی کورتکس A76 با فرکانس ۲٫۰۵ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف است. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه نیز Mali G57 MC2 است. مدل پایه‌‌ی این گوشی به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است.

گفتنی است شیائومی مدل مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم پوکو M4 پرو 4G را نیز عرضه خواهد کرد. علاوه‌براین خریداران می‌توانند با استفاده از درگاه کارت میکرو اس‌دی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی را ارتقا دهند. مدل ۲۵۶ گیگابایتی M4 پرو 4G از ۳ گیگابایت رم مجازی پشتیبانی می‌کند. این گوشی به‌طور پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 13 عرضه خواهد شد.

دوربین پوکو m4 پرو 4g

بخش دوربین مدل 4G پوکو M4 پرو نیز دستخوش تغییراتی شده است و اکنون به‌جای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به f/1.8 مجهز شده است که درحال‌حاضر بیشترین وضوح دوربین در گوشی‌های سری پوکو M است. این دستگاه از دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض با زاویه‌ی دید ۱۱۸ درجه و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

ظرفیت باتری پوکو M4 پرو 4G معادل ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات نیز پشتیبانی می‌کند. براساس اعلام شیائومی، این گوشی در مدت یک ساعت کاملاً شارژ خواهد شد و با هربار شارژ می‌توان دو روز از آن استفاده کرد.

پوکو M4 پرو 4G

مدل 4G پوکو M4 پرو مثل نسل قبلی خود به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مجهز شده است و از گواهینامه‌ی صوتی Hi-Res نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به بلندگوهای دوگانه و حسگر مادون‌قرمز و NFC اشاره کرد.

اگرچه این دستگاه به نمایشگر امولد مجهز شده است، حسگر اثرانگشت آن همچنان در لبه‌ی کناری دستگاه تعبیه شده است. این گوشی درمقایسه‌با مدل 5G نازک‌تر و سبک‌تر شده و ضخامت آن به ۸٫۰۹ میلی‌متر رسیده است. وزن این دستگاه ۱۷۹٫۵ گرم است و گواهی IP53 نیز بهره می‌برد. براساس اعلام شیائومی، پوکو M4 پرو 4G به‌زودی در رنگ‌های مشکی، آبی و زرد به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات