آیفون ۱۳ احتمالا در انتهای شهریور رونمایی خواهد شد

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته تحلیلگران ودبوش، اپل با بازگشت به بازه‌ی سنتی رونمایی از نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش، احتمالا از سری آیفون ۱۳ در هفته‌ی سوم سپتامبر رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

اپل معمولاً در اواسط شهریور هر سال رویدادی برای رونمایی از آخرین دستاوردهایش در حوزه گوشی‌ هوشمند برگزار و جدیدترین نسل آیفون‌ را رونمایی می‌کند. اگر به‌ خاطر داشته باشید، سال گذشته غول دنیای فناوری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، سری آیفون ۱۲ را با تأخیر یک‌ماهه رونمایی و در دو مرحله روانه‌ی بازار کرد؛ اما گفته می‌شود اپل با توجه به بهبود اوضاع و کاهش محدودیت‌های کرونایی به بازه‌ی رونمایی سُنتی آیفون‌ در ماه سپتامبر بازخواهد گشت و تحلیلگران ودبوش نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند.

تحلیلگران ودبوش در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران به بررسی زنجیره تأمین آسیا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ پرداخته‌اند و داده‌های آن‌ها نشان می‌دهد که در این بازه تولید آیفون بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون دستگاه بوده است. ودبوش تخمین می‌زند که سهم محموله‌های آیفون ۱۳ بین ۳۵ تا ۴۵ درصد از تولیدات سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی خواهد بود. تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری یادشده می‌گویند:

از نظر زمان‌بندی، ما معتقدیم عرضه فعلی آیفون ۱۳ برای سومین هفته در ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده است. در رابطه با زنجیره تأمین، سطح فعلی تولید برای خانواده آیفون ۱۳ در محدوده ۹۰ میلیون دستگاه است که در مقایسه با بررسی‌های اولیه قبل از همه‌گیری ویروس کرونا برای سری آیفون ۱۲، تقریباً ۱۰ درصد افزایش یافته است. پیشرفت ۱۰ درصدی سالانه نشان‌دهنده افزایش اطمینان کوک و شرکت است که این چرخه محصول 5G تا سال ۲۰۲۲ گسترش می‌یابد.

علاوه بر ودبوش، منابع مختلفی از عرضه خانواده آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر خبر داده‌اند؛ بنابراین احتمال برگزاری رویداد بعدی اپل در بازه‌ی شهریور تا مهر بسیار بالا است. ودبوش معتقد است که اپل گزینه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت را در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ ارائه خواهد داد که دو برابر حداکثر حافظه ذخیره‌سازی مدل‌های پرو آیفون ۱۲ است. ادعا می‌شود حسگر لایدار به جای محدود شدن به مدل‌های پرو، در نسخه‌های استاندارد نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تمامی ماکت‌های سری آیفون ۱۳، مدل‌های استاندارد را بدون حسگر لایدار نشان می‌دهند و شواهد از آن حکایت دارند که هیچ‌کدام از این مدل‌ها به حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی مجهز نخواهد شد.

ودبوش همچنین اطمینان دارد که اپل شاهد چرخه فروش قوی با تقاضای بالا خواهد بود. علاوه بر این، تخمین زده می‌شود که حدود ۲۵۰ میلیون از ۹۷۵ میلیون آیفون مورد استفاده، ۳٫۵ ساله یا قدیمی‌تر هستند که می‌تواند به منزله‌ی لزوم به‌روزرسانی آن‌ها در سال جاری میلادی و تهیه مدل‌های آیفون ۱۳ باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات