نتایج یک نظرسنجی: ۴۴ درصد از کاربران iOS قصد خرید آیفون ۱۳ دارند

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نظرسنجی جدید SellCell نشان می‌دهد که تقریبا ۴۴ درصد از کاربران آیفون قصد ارتقا به آیفون ۱۳ دارند و ظاهرا قابلیت نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایشگرها جذاب‌ترین ویژگی جدید است.
تبلیغات

شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل انتظار بالایی از فروش سری آیفون ۱۳ دارد و گمان می‌رود این گوشی‌ها در یک چرخه‌ی فروش بی‌سابقه قرار بگیرند. گفته می‌شود غول دنیای فناوری در مجموع تولید ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۲۰۲۱ را به شرکای تولیدی‌اش سفارش داده است. بر اساس یک نظرسنجی، برآوردهای اپل می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد؛ زیرا ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قصد خرید آیفون جدید دارند که رقم در خور توجهی محسوب می‌شود.

در نظرسنجی مذکور، از میان افرادی که قصد خرید آیفون ۱۳ دارند، ۳۸٫۲ درصد آیفون ۶٫۱ اینچی استاندارد را انتخاب کرده‌اند؛ درحالی‌که ۳۰٫۸ درصد به مدل ۶٫۷ اینچی پرو و ۲۴ درصد به خرید مدل ۶٫۱ اینچی پرو علاقه دارند. جالب است بدانید که تنها هفت درصد از شرکت‌کنندگان، آیفون ۱۳ مینی را به‌عنوان گوشی هوشمند بعدی‌شان انتخاب کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد چرا اپل قصد دارد سال آینده تولید و عرضه آیفون ۵٫۴ اینچی را به‌کلی متوقف کند.

به گفته ۲۲ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی، شایعات مرتبط با نمایشگر مجهز به قابلیت پروموشن ۱۲۰ هرتزی برای آن‌ها جذاب‌ترین ویژگی است. ۱۸٫۲ درصد از این افراد به تاچ آی‌دی زیر نمایشگر امیدوار هستند؛ اما با استناد به شایعات، ممکن است این ویژگی تا سال ۲۰۲۳ در آیفون به کار گرفته نشود. نمایشگر همیشه روشن با ۱۶ درصد آراء سومین ویژگی مورد انتظار است و ۱۰٫۹ درصد از شرکت‌کنندگان ناچ کوچک‌تر را به‌عنوان ویژگی ترغیب‌کننده برای خرید آیفون ۱۳ ذکر کرده‌اند.

پاسخ‌ها همچنین نشان می‌دهد که مشتریان کم‌ترین هیجان را برای گزینه‌های جدید رنگ، پردازنده سریع‌تر، شارژ بی‌سیم معکوس و اتصال Wi-Fi 6E دارند. در مجموع تنها پنج درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این موارد را به‌عنوان ویژگی مورد انتظار انتخاب کرده‌اند. برخی دیگر از محصولات آینده اپل نظیر اپل واچ سری ۷ و نسل سوم ایرپاد با استقبال کمی مواجه شده‌اند و در مقایسه با آیفون ۱۳، جذابیت کمتری برای خریداران دارند. برای مثال، ۷۲٫۷ درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار داشته‌اند که علاقه‌ای به خرید اپل واچ سری ۷ ندارند و این رقم برای ایرپاد ۳ به ۸۷٫۱ درصد می‌رسد!

البته باید به این نکته اشاره کرد که یافته‌های SellCell بر اساس نظرسنجی بیش از سه هزار نفر کاربر آیفون با سن ۱۸ سال به بالا، مستقر در ایالات متحده آمریکا و در بازه‌ی ۲۸ جولای تا ۶ آگوست است؛ بنابراین، کاملا طبیعی است که این نظرسنجی نشانگر دیدگاه کلی تمامی خریداران نباشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات