عرضه نوکیا 9.3 PureView 5G تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر افتاد

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رفت نوکیا 9 پیور ویو تا انتهای سال ۲۰۲۰ روانه بازار شود؛ اما HMD تصمیم گرفته است عرضه آن را به سال ۲۰۲۱ موکول کند.
تبلیغات

سال گذشته HMD گلوبال پرچم‌دار خود را با نام نوکیا ۹ پیور ویو روانه بازار کرد و انتظار می‌رفت در سال ۲۰۲۰ شاهد جانشین آن باشیم؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد. درواقع شایعات موجود در فضای مجازی نشان می‌دهند که پرچم‌دار جدید HMD گلوبال به ‌نام نوکیا ۹.۳ پیور ویو تا انتهای سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه نمی‌شود و عرضه آن به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

شرکت HMD گلوبال چندین بار رونمایی و عرضه نوکیا ۹.۳ پیور ویو را به‌صورت غیررسمی به تأخیر انداخته است که دلیل آن، خلل‌های ناشی از گسترش کرونا و درنتیجه تأثیر مستقیم روی تولید انبوه پرچم‌دار جدید برند نوکیا حدس زده می‌شود.

درصورتی‌که علاقه‌مند به داشتن جدیدترین پرچم‌دار شرکت HMD گلوبال هستید کمی بیشتر باید صبر کنید. در گزارش به تاریخ دقیق عرضه نوکیا ۹.۳ پیور ویو اشاره‌ای نمی‌شود و تنها ذکرشده است که پرچم‌دار جدید برند نوکیا در تاریخی نامعلوم در نیمه اول سال ۲۰۲۱ معرفی و سپس راهی بازارهای مختلف جهان خواهد شد.

تأخیر در عرضه نوکیا ۹.۳ پیور ویو طبیعتا به‌ معنی برخورداری آن از سخت‌افزار به‌روزتری خواهد بود و حتی گفته می‌شود شرکت سازنده در نظر دارد از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ استفاده کند؛ تراشه‌ای که بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته خواهد شد و توان محاسباتی قابل توجهی دراختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر آن، عقب افتادن تاریخ عرضه نوکیا ۹.۳ پیور ویو شرکت HMD گلوبال را مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی کرده است. 

درواقع اگر نوکیا ۹.۳ پیور ویو عرضه می‌شد از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کرد؛ تراشه‌ای که با عرضه اسنپدراگون ۸۷۵ مدلی از رده خارج محسوب خواهد شد و درنتیجه ضربه بدی به فروش پرچم‌دار جدید برند نوکیا می‌زند. عرضه نوکیا ۹.۳ پیور ویو در شرایط فعلی سبب می‌شد محصول  HMD گلوبال با سخت‌افزار قدیمی مجبور به رقابت با گوشی‌های هوشمندی شود که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ شده‌اند.

بااین‌حال امکان دارد شرکت سازنده دلایل دیگری برای به تأخیر انداختن عرضه نوکیا ۹.۳ پیور ویو داشته باشد که رسانه‌ها از آن بی‌خبر هستند. در هر صورت اگر از علاقه‌مندان محصولات برند نوکیا هستید، چند ماه دیگر باید صبر کنید تا امکان خرید جدیدترین پرچم‌دار HMD گلوبال را داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات