شیائومی می A3 و می A3 لایت با تراشه‌‌های ارتقایافته‌‌تری معرفی می‌شوند

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
احتمال دارد گوشی‌های هوشمند شیائومی می A3 و می A3 لایت با تراشه‌های ارتقایافته‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ و ۶۷۵ به بازار عرضه شوند.
تبلیغات

آخرین روز خرداد گفته شد گوشی‌های هوشمند سری CC شیائومی با زبان طراحی متفاوت عرضه می‌شوند و به‌ فاصله‌ی نه‌چندان زیادی، گوشی‌های هوشمند شیائومی می CC9 و می CC9e و می CC9 Meitu Edition معرفی شدند. 

براساس آخرین اخبار، به‌ نظر می‌رسد چینی‌ها قصد دارند گوشی‌های هوشمند می A3 و می A3 لایت را نیز با تراشه‌‌های ارتقایافته‌تری در مقایسه با رابط کاربری MIUI نصب‌شده روی آن‌ها معرفی کنند. 

اسنپدراگون 730

اواسط اردیبهشت‌ گفته شد شیائومی Mi A3 با تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ در بازار هند عرضه می‌شود. در مقایسه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ که در گوشی هوشمند می CC9 به کار گرفته شده است، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ از کورتکس A76 مبتنی بر Kryo 470 بهره می‌برد که ارتقایافته‌تر از کورتکس A75 مبتنی بر Kryo 470 است. تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۸ می‌تواند درحدود ۲۵ درصد سریع‌تر از مدل قبلی خود باشد. 

این تراشه با فرایند تولید تراشه‌ی ۸ نانومتری LPP سامسونگ تولید شده است؛ به‌ همین دلیل، ازنظر بهینه‌سازی مصرف برق بهبود یافته است. در نظر داشته باشید که اسنپدراگون ۷۱۰ نیز تراشه‌ی ۱۰ نانومتری است. 

تراشه 

CPU 

CPU 

GPU

فرایند تولید 

اسنپدراگون ۷۳۰ - می A3 ? 

2x Kryo 470 (A76) @ 2.2GHz

6x Kryo (A55) 

آدرنو ۶۱۸ - فرکانس ۷۰۰ مگاهرتزی

۸ نانومتری LPP 

اسنپدراگون ۷۱۰ - می CC9 

2x Kryo 360 (A75) @ 2.2GHz

6x Kryo (A55)

آدرنو ۶۱۶ 

۱۰ نانومتری LPP

اسنپدراگون ۶۷۵- می A3‌ لایت ؟

2x Kryo 460 (A76) @ 2.0GHz

6x Kryo (A55)

آدرنو ۶۱۲ 

۱۱ نانومتری LPP 

اسنپدراگون ۶۶۵- می CC9e

4x Kryo 250 (A73) @ 2.0GHz

4x Kryo (A53)

آدرنو ۶۱۰

۱۱ نانومتری LPP 

گفتنی است انتظار می‌رود گوشی هوشمند شیائومی می A3 لایت نیز با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ به بازار عرضه شود که تراشه‌ی ارتقایافته‌تری در مقایسه با اسنپدراگون ۶۶۵ در گوشی هوشمند شیائومی می CC9e است که از بهبود بهتری در تراشه‌ی دستگاه‌های جدید شیائومی خبر می‌‌دهد و از هسته‌های کورتکس A73 مبتنی بر Kryo 260 به هسته‌های کورتکس A76 مبتنی بر Kryo 460 ارتقا یافته است. تراشه‌ی مذکور ۱۱ نانومتری است؛ ولی در بنچمارک AnTuTu عملکرد درخورتوجهی به‌نمایش گذاشت. 

افزون‌براین، احتمالا گوشی هوشمند شیائومی می A3‌ لایت با صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل به‌جای رزولوشن ۷۲۰ پیسکسل معرفی شود. این در حالی است که گوشی هوشمند می A2 لایت از صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. هر دو گوشی هوشمند شیائومی می A3 و می A3 لایت با دوربین سه‌گانه در پنل پشتی و بهره‌مندی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مشابه گوشی‌های هوشمند سری CC9 به بازار عرضه خواهند شد. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات