طراحی گوگل پیکسل 4 ایکس ال فاش شد

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
تصویری منتسب به طراحی اولیه‌ی گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ ایکس ال پیش از تاریخ رونمایی رسمی، فاش شد.
تبلیغات

انتظار می‌رود گوشی هوشمند میان‌رده‌ی گوگل در آینده‌ی نزدیک معرفی شود. با این وجود، اولین تصویر فاش‌شده از جانشین پیکسل ۳ ایکس ال به‌اشتراک گذاشته شده است.

تصویر فاش‌شده از سوی SlashLeaks، طراحی دوبعدی پیکسل ۴ ایکس ال را نشان می‌دهد. مهرماه ۱۳۹۷، پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال با نمایشگر بزرگتر، بهبود دوربین و شارژ بی‌سیم معرفی شدند. پیکسل ۳ ایکس ال از بریدگی بالای نمایشگر بزرگی بهره می‌برد. با وجودی که خیلی زود است بخواهیم در مورد صحت و سقم طراحی گوشی‌ هوشمند بعدی پیکسل۳ ایکس ال اظهارنظر قطعی کنیم، اما شاهد فاش شدن تصاویر این گوشی هستیم.

پیکسل 4 ایکس ال گوگل

با نگاهی دقیق‌تر به رندر تهیه‌شده، به‌نظر می‌رسد پنل جلویی این گوشی هوشمند شباهت زیادی با گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ داشته باشد. گوگل پیکسل ۴ ایکس ال از دوربین دوگانه‌ی سلفی بهره می‌برد که احتمالا از نوع دوربین‌های واید و استاندارد همانند دوربین پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال خواهد بود. رندر طراحی‌شده، پیکسل ۴ ایکس ال را با طراحی بدون حاشیه به‌تصویر کشیده و همچنین به‌نظر می‌رسد این گوشی هوشمند از دریچه‌ی اسپیکر، یکی در قسمت بالایی و یکی در قسمت پایینی دستگاه بهره ببرد.

در تمام گوشی‌های بدون حاشیه‌ای که در سال گذشته‌ی میلادی معرفی شدند، معمولا شاهد بریدگی بالای نمایشگر یا حاشیه‌‌ای در قسمت پایینی دستگاه هستیم. اما طراحی پیکسل ۴ ایکس ال نشان می‌دهد باید منتظر دستگاهی با حاشیه‌ی یکسان در هر چهار طرف نمایشگر باشیم. چنین طراحی مشابه طراحی نسل جدید آیفون اپل است که البته فاقد بریدگی بالای نمایشگر هم هست. 

باوجودی که در طراحی به‌نمایش گذاشته‌شده، این موضوع مشخص نیست، اما طراحان این رندر معتقد هستند گوشی بعدی گوگل با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی خواهد شد. تعجب آور است اگر گوگل بخواهد چنین سناریویی را دنبال کند، حتی ممکن است پیکسل ۴ ایکس ال با حسگر اثر انگشت جانبی رونمایی شود.

پیکسل 4 ایکس ال گوگل

در پنل پشتی دستگاه نیز دوربین دوگانه دیده می‌شود. این در حالی است که بازار گوشی‌های هوشمند به سمت طراحی دوربین سه‌گانه در پنل پشتی حرکت می‌کند، ظاهرا گوگل قصد دارد دستگاه جدید خود را با دوربین دوگانه معرفی کند. پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال نیز با دوربین تکی معرفی شدند. اگر گوگل تصمیم گرفته باشد که دستگاه بعدی خود را با دوربین دوگانه معرفی کند، باید ببینیم آیا ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه خواهد کرد یا قرار است همان دوربین‌های استاندارد و واید مورد استفاده قرار گیرند. 

انتظار می‌رود گوگل پیکسل ۴ در آینده‌ی نزدیک و در رویداد رونمایی ماه اکتبر گوگل معرفی شود. باید منتظر باشیم تا ببینیم در عمل گوگل چه تصمیمی برای گوشی هوشمند خود خواهد گرفت و آن را با چه مشخصاتی رونمایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات