گوگل: پیکسل 3 در زمینه‌ی عکس‌برداری، قدرتمندتر از آیفون XS اپل است

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل مدعی شده است که پیکسل ۳ می‌تواند نسبت به آیفون XS اپل، تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت کند.
تبلیغات

گوگل ساعاتی پیش به‌هنگام رونمایی رسمی از پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال مدعی شد که این گوشی‌ها می‌‌توانند در زمینه‌ی ثبت تصاویر، عملکرد درخشان‌تری نسبت به Apple iPhone XS داشته باشند. این شرکت از دوربین پرچمداران جدیدش تحت عنوان «بهترین دوربین‌های موبایلی در دنیا» یاد کرده است.

Pixel 3 و Pixel 3 XL گوگل هر دو از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره‌مند هستند و قدرت تصویربرداری آن‌ها از تراشه‌ی پیکسل ویژوال کور نشأت می‌گیرد. از آنجایی که زمان زیادی از معرفی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال نگذشته، تاکنون هیچ‌کس نتوانسته است دوربین این گوشی‌ها را به‌طور دقیق بررسی کند؛ با این‌حال چیزی که می‌دانیم این است که گوگل مثل همیشه، اهمیت ویژه‌ای برای دوربین گوشی‌هایش قائل شده است.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های مربوط به دوربین پیکسل ۳، Night Sight است؛ به‌لطف این ویژگی، کاربر می‌تواند شاهد عملکرد کم‌نقصی از دوربین این گوشی در صحنه‌های کم‌نور باشد، تا حدی که «دیگر هیچ‌گاه به استفاده از فلش، نیازی پیدا نخواهید کرد». گوگل برای نمایش توانایی‌های Night Sight در زمینه‌ی ثبت عکس، تصویر زیر را به‌اشتراک گذاشته است:

(برای دیدن نسخه‌ی باکیفیت‌تر، روی عکس بالا کلیک کنید)

با نگاهی به تصویر بالا، متوجه خواهید شد که عکس سمت راست (ثبت‌شده با پیکسل ۳) بسیار چشم‌نوازتر است؛ در این عکس، رنگ‌ها شفافیت بیشتری دارند و نورپردازی نیز به‌طرز قابل‌توجهی بهتر از عکس ثبت‌شده با آیفون ۱۰ اس اپل است. با این‌همه فراموش نکنید که برای مقایسه‌ی دوربین این دو گوشی پرچمدار، نمی‌توان تنها به این تصویر اکتفا کرد و لازم است بررسی‌های دقیق‌تری در این زمینه صورت بگیرد.

پیکسل‌های جدید گوگل، برای ثبت تصاویر سلفی از دوربین دوگانه بهره می‌برند که این شرکت از آن‌ها به‌عنوان Group Selfie Cam یاد می‌کند؛ گوگل مدعی شده است که دوربین سلفی پیکسل ۳، می‌تواند ۱۸۴ درصد فضای بیشتری از صحنه را نسبت به دوربین سلفی آیفون ۱۰ اس، به‌تصویر بکشد. 

دو گوشی جدید Google از هم‌اکنون برای پیش‌خرید در دسترس قرار گرفته‌اند و در تاریخ ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر) عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات