استفاده از یک اپل آیدی در دو گوشی

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل آیدی
آیا می‌توان از یک اپل آیدی روی دو گوشی آیفون استفاده کرد؟ با خواندن این مقاله، به پاسخ این پرسش خواهید رسید.
تبلیغات

اگر بیش از یک گوشی آیفون دارید یا می‌خواهید اپل آیدی خود را با شخص دیگری به‌اشتراک بگذارید، ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که آیا می‌توانید از همان اپل آیدی در دو گوشی استفاده کنید یا نه؟ پاسخ مثبت است؛ اما نکاتی وجود دارد که قبل از انجام این کار باید به آن‌ها توجه کنید. اگر قصد دارید اپل آیدی جدیدی بسازید، مقاله‌ی ساخت اپل آیدی را در زومیت می‌توانید مطالعه کنید.

اپل آیدی حسابی منحصربه‌فرد است که به شما امکان می‌دهد تا به سرویس‌های مختلف اپل مانند iCloud ،iTunes ،‌App Store ،Apple Music ،iMessage و FaceTime دسترسی داشته باشید. همچنین، از اپل آیدی خود برای همگام‌سازی داده‌های مختلف در دستگاه‌هایتان، دانلود برنامه‌ها و رسانه‌ها، پشتیبان‌گیری از عکس‌ها و مخاطبان و اشتراک‌گذاری خریدها و اشتراک‌ها با اعضای خانواده‌تان می‌توانید استفاده کنید.

چگونه از یک اپل آیدی در دو گوشی استفاده کنیم؟

دو روش برای استفاده از اپل آیدی یکسان در دو گوشی وجود دارد:

اشتراک‌گذاری خانوادگی: این روش برای اشتراک‌گذاری اپل آیدی خود با حداکثر پنج نفر دیگر توصیه می‌شود. اشتراک‌گذاری خانواده (Family Sharing) به شما امکان می‌دهد تا یک گروه خانوادگی ایجاد کنید و خریدها، اشتراک‌ها، فضای ذخیره‌سازی iCloud، مکان‌ها و... را با اعضای خانواده خود به‌اشتراک بگذارید. هر‌یک از اعضا می‌توانند اپل آیدی خود را داشته باشند و اطلاعات شخصی‌شان را جداگانه نگه‌داری کنند. برای راه‌اندازی اشتراک‌گذاری خانوادگی، به تنظیمات گوشی بروید و آن را در پروفایل اپل خود که معمولاً اولین گزینه‌ی تنظیمات است، پیدا کنید.

Apple family sharing

با همان اپل آیدی وارد شوید: این روش راه دیگری برای استفاده از اپل آیدی یکسان در دو گوشی است که به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌ها، موسیقی، کتاب‌ها و... را در هر دو دستگاه دانلود و همگام‌سازی کنید. بااین‌حال درصورت استفاده از همان اپل آیدی، پیام‌ها، عکس‌ها، گزارش تماس‌ها و سایر اطلاعات شخصی شما با تلفن دیگر به‌اشتراک گذاشته خواهد شد و اگر چنین اتفاقی موردپسندتان نیست، هنگام ورود به حسابتان در دستگاه جدید، از بارگذاری برخی اطلاعات خاص به‌راحتی می‌توانید جلوگیری کنید.

چگونه دو آیفون را در یک حساب iCloud جدا کنیم؟

اگر از یک اپل آیدی یکسان در دو گوشی استفاده می‌کنید و می‌خواهید آن‌ها را از هم جدا کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

دانلودهای خودکار را خاموش کنید: با این کار از بارگذاری برنامه‌های شما در دستگاه دیگر جلوگیری می‌شود. برای این کار به تنظیمات و سپس بخش iTunes & App Store بروید و دانلود خودکار برنامه‌ها را خاموش کنید.

همگام‌سازی مخاطبان را خاموش کنید: با این کار از اشتراک‌گذاری مخاطبان شما با دستگاه دیگر جلوگیری می‌شود. برای خاموش‌کردن این گزینه، آن را در تنظیمات iCloud خود می‌توانید پیدا کنید.

یک حساب iCloud متفاوت تنظیم کنید: با این کار یک اپل آیدی برای خریدها استفاده می‌کنید؛ اما از یک حساب iCloud متفاوت برای ایمیل‌ها، تقویم، مخاطبان، پشتیبان‌گیری و عکس‌های خود بهره می‌برید.

نسخه وب آی‌کلود

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید برخی از خدمات اپل آیدی خود را با شخص دیگری به‌اشتراک بگذارید، استفاده از یک اپل آیدی در دو گوشی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ با‌این‌حال، اگر نمی‌خواهید همه‌ی داده‌های خود را به‌اشتراک بگذارید، بهتر است از قابلیت Family Sharing استفاده کنید یا یک حساب کاربری iCloud متفاوتی راه‌اندازی کنید تا اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود را ایمن نگه دارید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر سؤال یا دیدگاهی دارید، در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید گوشی آیفون را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات