آموزش فارسی کردن کیبورد آیفون

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کیبورد SwiftKey در آیفون
جستجو در اینترنت و ارسال پیام به زبان فارسی در گوشی آیفون با افزودن کیبورد فارسی امکان‌پذیر است که در این مقاله مراحل آن را آموزش می‌دهیم.
تبلیغات

در گذشته یکی از چالش‌های کاربران ایرانی آیفون نبود کیبورد فارسی در این گوشی بود که باعث می‌شد نیاز باشد مراحل پیچیده‌ای برای افزودن کیبورد فارسی به آیفون طی شود.

خوشبختانه، سال‌ها است که اپل پشتیبانی از زبان فارسی را به دستگاه‌های خود اضافه کرده است و کاربر برای به‌کارگیری زبان فارسی در جستجو و وب‌گردی یا ارسال پیام، فقط باید کیبورد فارسی را از درون تنظیمات، روی کیبورد اضافه کند. علاوه‌براین، درحال حاضر حتی امکان تایپ صوتی فارسی در آیفون نیز وجود دارد.

کیبورد پیش‌فرض آیفون مانند تمام برنامه‌های کیبورد ثالث امکان افزودن چندین زبان به‌صورت هم‌زمان را فراهم می‌کند.

بنابراین، می‌توان در کنار زبان انگلیسی پیش‌فرض کیبورد آیفون، زبان فارسی را نیز به آن اضافه کرد تا درصورت نیاز به آن با نگهداشتن یکی از کلیدها، زبان را تغییر داد و بین زبان‌های مختلف جابه‌جا شد.

فعال‌کردن کیبورد فارسی در آیفون

برای افزودن کیبورد فارسی به آیفون طبق مراحل زیر پیش بروید و از درون تنظیمات کیبورد فارسی را فعال کنید.

تنظیمات آیفون

مرحله اول: وارد تنظیمات شوید و سپس روی General بزنید.

مرحله دوم: در این بخش روی Keyboard بزنید.

مرحله سوم: در این قسمت می‌توانی به تنظیمات پیشرفته کیبورد دسترسی داشته باشید. اکنون، برای افزودن کیبورد فارسی در آیفون باید روی اولین گزینه، Keyboards، بزنید تا تامام کیبوردهای اضافه‌شده را مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید در این بخش برنامه‌های کیبورد ثالث نصب‌شده نظیر SwiftKey و GBoard را نیز مشاهده کنید.

مرحله چهارم: اکنون روی آخرین گزینه، یعنی Add New Keyboard بزنید تا فهرستی از زبان‌های موجود و قابل پشتیبانی در آیفون به‌نمایش درآید.

می‌توانید در نوار جستجو با وارد کردن «Persian» زبان فارسی را پیدا کنید و با انتخاب آن، روی کیبورد اضافه کنید.

اگر می‌خواهید زبان فارسی به صورت پیش‌فرض زبان اول کیبورد آیفون باشد کافی است بعد از افزودن فارسی به کیبورد آیفون، در آخرین صفحه، روی گزینه Edit در گوشه سمت چپ بالا بزنید و طبق نیاز و سلقیه خود اولویت زبان‌های کیبورد را مشخص کنید.

فرایند اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد ایفون تکمیل شده است و اکنون می‌توانید با نگهداشتن کلید ایموجی‌ها روی کیبورد، بین زبان‌های مختلف جابه‌جا شوید.

روش دیگر برای افزودن زبان فارسی به کیبورد آیفون نصب برنامه‌های ثالث است که بهترین آن‌ها SwiftKey مایکروسافت و GBoard گوگل خواهند بود.

این کیبوردها جدای از امکان پشتیبانی از زبان فارسی، ویژگی‌های فراوان دیگری نیز ارائه می‌کنند که قطعاً با نصب آن‌ها بهره‌وری شما در کار با گوشی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

برای مثال، کیبورد SwiftKey با توجه به ادغام با چت‌بات بینگ مایکروسافت مبتنی‌بر هوش مصنوعی ویژگی‌های جذاب و کاربردی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

بهترین کیبورد فارسی آیفون

کیبورد سوئیفت‌کی مایکروسافت یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کیبورد در بین کاربران آیفون است. این کیبورد در چند سال گذشته فرازونشیب‌های زیادی داشت و حتی در برهه‌ای از اپ‌استور حذف شد و دیگر به‌روزرسانی برای کاربران منتشر نمی‌شد.

اما، اندکی بعد، پس‌از معرفی هوش مصنوعی بینگ میاکروسافت، ورق برگشت و جانی تازه به این اپلیکیشن دمیده شد.

اکنون این برنامه به صورت یکپارچه با هوش مصنوعی بینگ دردسترس کاربران قرار دارد و دسترسی به هوش مصنوعی بینگ را بسیار سریع و آسان کرده است.

نکته مثبت درباره این برنامه، پشتیبانی از زبان فارسی است که می‌توانید به‌راحتی کیبورد فارسی را در آیفون ازطریق SwiftKey استفاده کنید.

برای افزودن کیبورد فارسی به SwiftKey در آیفون طبق مراحل زیر پیش بروید.

تنظیمات کیبورد SwiftKey

مرحله اول: ابتدا کیبورد Microsoft SwiftKey را از اپ‌استور دانلود و نصب کنید.

مرحله دوم: برنامه را اجرا کنید و از منوی اصلی آن روی گزینه Languages بزنید.

مرحله سوم: در این قسمت فهررست مفصلی از زبان‌های مختلف گرفته که حتی شامل گیلکی نیز می‌شود. می‌توانید هرکدام را که نیاز دارید دانلود کنید تا بعداً به کیبود اضافه کنید.

اما، در حال حاضر ما کیبورد فارسی را می‌خواهیم به آیفون اضافه کنیم. ابتدا از فهرست پایین زبان فارسی را دانلود کنید. سپس، در کارد بالا گزینه آن را فعال کنید.

نکته مهم در این بخش این است که کیبورد SwiftKey برخلاف کیبورد اصلی آیفون امکان پشتیبانی از دو زبان بیشتر را ندارد و درصورتی که نیاز باشد بیشتراز دو زبان را فعال کنید باید سراغ کیبورد اصلی آیفون بروید.

از قابلیت‌های این کیبورد می‌توان علاوه‌بر پشتیبانی از چت با چت‌بات بینگ، به امکان شخصی‌سازی ظاهری آن اشاره کرد.

همچنین، می‌توانید با افزودن حساب کاربری مایکروسافت خود روی برنامه، دیکشنری اختصاصی خود شامل پرکاربردترین کلمه‌ها را ذخیره کنید و بعداز نصب مجدد برنامه نیز همچنان با توجه به کلمات پراستفاده، کلمات پیشنهادی دریافت کنید.

کیبورد GBoard در آیفون

کیبورد دیگری که بین کاربران از محبوبیت بالایی برخودار است، GBoard نام دارد و توسط گوگل توسعه داده شده است.

کاربران می‌توانند در صورت نیاز به اضافه کردن فارسی به کیبورد آیفون از این برنامه ثالث استفاده کنند و از ویژگی‌های بی‌شمار آن به‌خصوص شخصی‌سازی ظاهر بهره‌مند شوند.

این کیبورد نیز مانند سوئیفت‌کی، امکان پیش‌بینی کلمات، ویرایش املاء کلمات، ارسال Gif را نیز دراختیار کاربر قرار خواهد داد. همچنین، امکان ترجمه نیز در هردوی این کیبوردها فراهم شده است.

برای افزودن کیبورد فارسی به GBoard درآیفون مراحل زیر را طی کنید.

تنظیمات کیبورد GBoard

مرحله اول: برنامه GBoard - The Google Keyboard را از اپ‌استور دانلود و نصب کنید. پس از اتمام نصب آن را اجرا کنید.

مرحله دوم: در صفحه اصلی برنامه روی گزینه Languages بزنید.

مرحله سوم: در این بخش روی گزینه Add language بزنید و از فهرست بلندبالای زبان‌های مختلف Persian را پیدا و انتخاب کنید.

اکنون، زبان فارسی به کیبورد GBoard در ایفون اضافه شده است و می‌توانید با تغییر زبان با لمس کلید کُره با زبان فارسی پیام ارسال کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین روش افزودن کیبورد فارسی به آیفون کدام است؟

    بهترین روش اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد آیفون، افزودن آن در کیبورد پیش‌فرض است. هرچند اگر تمایل دارید امکانات بیشتری دراختیار داشته باشید می‌توانید از برنامه‌های کیبورد ثالث استفاده کنید.

  • بهترین برنامه کیبورد فارسی برای آیفون چیست؟

    دو برنامه کیبورد ثالث SwiftKey از مایکروسافت و GBoard از گوگل با پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه‌ی امکانات کاربردی بهترین برنامه‌های کیبوردفارسی برای ایفون به‌حساب می‌آیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات