پاوربیتس پرو معرفی شد؛ با مهم‌ترین محصول بیتس طی چند سال اخیر آشنا شوید

پنج‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
پاوربیتس پرو نخستین هدفون واقعا بی‌سیم بیتس (از شرکت‌های تحت‌مالکیت اپل) است که ظاهری جذاب و ویژگی‌هایی کاربردی دارد و به‌تازگی معرفی شده است.
تبلیغات

تنها چند هفته پس از آغاز عرضه‌ی نسل دوم ایرپاد اپل، یکی از زیرشاخه‌های این شرکت به‌نام بیتس (که قطعا برای شمار زیادی از کاربران نامی آشنا است)، بالاخره مهر تاییدی بر شایعات اخیر زده و به تولید هدفون‌های واقعا بی‌سیم روی آورده است. پاوربیتس پرو، جدیدترین مدل هدفون‌های سری پاوربیتس، نخستین هدفون واقعا بی‌سیم شرکت بیتس به‌شمار می‌آید که اخیرا شایعات متعددی را در مورد آن شنیده بودیم.

پاوربیتس پرو، ایرفونی ۲۵۰ دلاری است که در ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت - خرداد ۱۳۹۸) روانه‌ی بازار خواهد شد و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات بیتس طی چند سال اخیر یاد کرد. بنابه‌گفته‌ی کارشناسانی که شانس کار با این محصول را پیدا کرده‌اند، تهیه‌ی پاوربیتس پرو حتی می‌تواند نسبت به تهیه‌ی ایرپاد نسل دوم منطقی‌تر باشد. 

پاوربیتس پرو در مقایسه با نسل دوم ایرپاد عمر باتری طولانی‌تری دارد، به‌خوبی در گوش جای می‌گیرد و از نویز خارجی جلوگیری می‌کند، از همان تراشه‌ی پرسرو‌صدای H1 ایرپاد (برای پشتیبانی از فرمان صوتی هی سیری) بهره می‌گیرد و در حالت کلی کیفیت صدای بسیار خوبی دارد.

اپل بیتس پاوربیتس پرو / Apple Beats PowerBeats Pro

پاوربیتس پرو مجهز به تراشه‌ی H1 اپل است

بیتس می‌گوید که ایرفون‌های سری پاوربیتس، محبوب‌ترین ایرفون‌های ورزشی دنیا هستند؛ مدل پرو این سری که ظاهر جذابی دارد، دیگر از آن سیم کوتاه بین دو هدفون بهره نمی‌گیرد و این یعنی در دسته‌ی هدفون‌های واقعا بی‌سیم جای می‌گیرد. بااین‌حال تغییرات اعمال‌شده در پاوربیتس پرو، تنها به از بین رفتن این سیم مزاحم مربوط نمی‌شود؛ بیتس محصولش را تا حد بسیار زیادی بازطراحی کرده تا این‌بار پاوربیتس جذاب‌تر از همیشه باشد و بیشتر شبیه هدفون‌های واقعا بی‌سیم به‌نظر برسد.

پاوربیتس پرو به‌میزان ۲۳ درصد کوچک‌تر و همچنین ۱۷ درصد سبک‌وزن‌تر از سایر هدفون‌های سری پاوربیتس است (به‌طور هدفون‌های سری پاوربیتس، در دسته‌ی هدفون‌های دورگردنی یا همان نک‌باد‌ها جای می‌گیرند، اما این داستان در مورد مدل پرو صدق نمی‌کند). درضمن، تنوع رنگ‌بندی بیشتر، باعث بالا رفتن محبوبیت این هدفون نیز خواهد شد. براساس اعلام رسمی، اولین هدفون واقعا بی‌سیم بیتس قرار است در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز تیره و آبی اقیانوسی عرضه شود.

نقاط قوت بیتس پاوربیتس پرو

عمر باتری: بیتس می‌‌گوید هدفون پاوربیتس پرو می‌تواند به‌طور مداوم تا ۹ ساعت موسیقی پخش کند؛ گرچه این میزان در حد و اندازه‌ی بهترین هدفون‌های بی‌سیم بلوتوثی بازار نیست و حتی به پای بعضی از محصولات خود بیتس نظیر سولو 3s و استودیو 3 وایرلس نمی‌رسد، اما اگر این میزان واقعا همان ۹ ساعت باشد، باید به بیتس تبریک گفت؛ چرا که چنین زمانی برای هدفون‌های واقعا بی‌سیم، دستاوردی استثنایی به‌شمار می‌آید. 

۹ ساعت پخش مداوم موسیقی، پاوربیتس پرو را بالاتر از ایرپاد، گلکسی باد، جبرا الیت 65t و سایر رقبای این هدفون قرار می‌دهد. درضمن کیس شارژ این محصول، می‌تواند توانایی پاوربیتس پرو برای پخش موسیقی را طولانی‌تر از ۹ ساعت کند و این فوق‌العاده است. براساس ادعای بیتس، هدفون پاوربیتس پرو به‌همراه کیس شارژ، می‌تواند تا ۲۴ ساعت موسیقی پخش کند.

تراشه‌ی H1 اپل: تراشه‌ی اچ وان، نخستین‌بار با رونمایی ایرپاد نسل دوم معرفی شد و اپل مانور نسبتا زیادی روی آن داد. هدفون پاوربیتس پرو دقیقا همچون جدیدترین هدفون واقعا بی‌سیم اپل، به این تراشه مجهز شده است. اگر مایلید بدانید که وجود این تراشه چه مزیت‌هایی به‌دنبال دارد، حتما به ‌مطالعه‌ی این مقاله در زومیت اقدام کنید.

اپل بیتس پاوربیتس پرو / Apple Beats PowerBeats Pro

پاوربیتس پرو عمر باتری ۹ ساعته دارد

قرارگیری در گوش: بیتس از همان ابتدا با هدفون‌های سری پاوربیتس به‌دنبال تولید محصولاتی بود که به‌خوبی در گوش کاربران جای بگیرند تا آن‌ها بتواند بدون نگرانی، به ورزش‌کردن بپردازند. خبر خوب اینجا است که این هدف مهم در پاوربیتس پرو به‌بهترین شکل ممکن به‌بار نشسته است. پاوربیتس پرو هدفونی واقعا خوش‌اندازه است که به‌خوبیِ‌هرچه‌تمام‌تر در گوش جای می‌گیرد.

بسیاری از کاربران مدل‌های قبلی سری پاوربیتس، از اینکه مجبور بودند یک سیم کوتاه را دور سر خود بپیچند، احساس خوبی نداشتند و از همین‌رو به بیتس انتقاد می‌کردند؛ درضمن استفاده از نک‌باد‌های بیتس برای افراد عینکی، به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نبود. این‌بار پاوربیتس پرو با طراحی واقعا بی‌سیم، از شر آن سیم مزاحم خلاص شده است. این هدفون وقتی در گوش جای بگیرد، محال است به‌راحتی در بیاید و روی زمین بیافتد.

بیتس می‌گوید برای رسیدن به شکل نهایی پاوربیتس پرو، بیش از ۲۰ طرح مختلف به‌صورت الکترونیکی مدل‌سازی شدند و سپس به‌صورت فیزیکی مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند. نتیجه اما محصولی عالی است؛ این‌بار با هدفونی طرف هستیم که هم طراحی دلربایی دارد و هم شدیدا ارگونومیک است. درضمن چهار سَری مختلف با این هدفون عرضه می‌شود تا کاربر بتواند به‌راحتی یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

کلیدهای فیزیکی: وقتی صحبت به پاوربیتس پرو می‌رسد، لازم نیست نگران مواردی مثل ژست‌های حرکتی یا کنترل‌های مبتنی بر ژست‌های لمسی باشید. هر دوی این هدفون‌ها دارای کلیدهای مشابهی برای تغییر میزان صدا و موارد دیگری هستند. وقتی کاربر در حال ورزش‌کردن است، می‌تواند به‌راحتی با کلیدها، این هدفون را کنترل کند و دیگر لازم نیست دقایقی طولانی در حال تنظیم‌کردن آن باشد؛ درواقع همه‌چیز به‌سرعت انجام می‌پذیرد.

هیچ‌گونه کلید پاوری روی پاوربیتس پرو وجود ندارد، اما این ایرباد مجهز به حسگرهای حرکتی مخصوصی است که به‌واسطه‌ی آن‌ها، اگر برای مدتی مشخص از هدفون استفاده نکنید، این محصول به‌صورت خودکار خاموش می‌شود.

اپل بیتس پاوربیتس پرو / Apple Beats PowerBeats Pro

پاوربیتس پرو رنگ‌بندی متنوعی دارد

توقف و ادامه‌ی پخش موسیقی به‌صورت خودکار: پاوربیتس پرو همچون ایرپاد و بسیاری دیگری از هدفون‌های واقعا بی‌سیم بازار، از قابلیت توقف و ادامه‌ی پخش موسیقی به‌صورت خودکار پشتیبانی می‌کند و این یعنی اگر یکی از هدفون‌ها با هردوی آن‌ها را از گوش در بیاورید، پخش موسیقی به‌صورت خودکار متوقف می‌شود. طبیعتا با برگرداندن هدفون به گوش، موسیقی دوباره شروع‌به‌پخش می‌کند.

هر کدام از هدفون‌ها به‌طور مستقل به دستگاه متصل می‌شوند: در پاوربیتس پرو همچون ایرپاد، هرکدام از هدفون‌ها به‌صورت مستقل به دستگاه مقصد متصل می‌شوند. بسیاری از هدفون‌های واقعا بی‌سیم بازار، از نوعی سیستم ارتباطی استفاده می‌کنند که تنها در یکی از هدفون‌ها قرار گرفته است؛ این یعنی تنها یکی از آن‌ها به دستگاه مقصد متصل می‌شود و با استفاده از فرستنده‌اش، موسیقی را به هدفون دوم ارسال می‌کند. این کار باعث می‌شود که نتوانید از هردوی آن‌ها برای جواب دادن به تماس‌ها استفاده کنید؛ این موضوع محدودیت‌های دیگری نیز به‌دنبال دارد. بااین‌حال مشکل یادشده در مورد پاوربیتس پرو صدق نمی‌کند.

نقاط ضعف بیتس پاوربیتس پرو

کیس شارژ بزرگ: هدف بیتس از طراحی کیس شارژ پاوربیتس پرو کاملا مشخص است؛ این شرکت انتظار دارد کاربرانش این کیس را در داخل کیف‌شان جای دهند. کیس شارژ هدفون واقعا بی‌سیم بیتس، تا حد زیادی بزرگ‌تر رقبا است و این موضوع نمی‌تواند نکته‌ی مثبتی باشد. البته می‌توان این کیس را در داخل جیب هم جای داد، اما قطعا اندازه‌ی بزرگ آن به‌مذاق عده‌ی زیادی، خوش نخواهد آمد.

نبود شارژ بی‌سیم: اگر تنها یک دلیل برای برتری ایرپاد اپل نسبت به پاوربیتس پرو ذکر کنیم، قطعا این دلیل همان نبود شارژ بی‌سیم در هدفون بیتس است. متاسفانه کیس شارژ پاوربیتس پرو، از استاندارد شی (Qi) برای شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

اپل بیتس پاوربیتس پرو / Apple Beats PowerBeats Pro

۴.۵ ساعت پخش موسیقی با تنها ۱۵ دقیقه شارژ

نبود چراغ LED برای نشان دادن میزان شارژ: ایرپاد اپل هم از نبود چنین چراغی رنج می‌برد. برخی از هدفون‌های واقعا بی‌سیم، دارای نوعی چراغ LED کوچک هستند که میزان شارژ آن‌ها را نشان می‌دهد. بااین‌حال در مورد پاوربیتس پرو، ماجرا به این صورت است که یک چراغ LED کوچک روی کیس آن دیده می‌شود و میزان شارژ کیس را نشان می‌دهد. درواقع برای فهمیدن درصد شارژ باقی‌مانده‌ی خود هدفون، باید آن را داخل کیس قرار دهید و در نزدیکی آیفون خود، در کیس را باز کنید. در این حالت یک منو به‌صورت شناور روی نمایشگر گوشی ظاهر خواهد شد و درصد شارژ کیس و خود هدفون را نشان خواهد داد. 

مشخص‌نبودن استاندارد دقیق ضدآب: بیتس اعلام کرده است که پاوربیتس پرو، توانایی مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار را دارد؛ اما این شرکت به‌طور مشخص به استاندارد IPX این محصول اشاره‌ای نکرده است. بااین‌حال طبق ادعای بیتس، هدفون پاوربیتس پرو می‌تواند دربرابر نفوذ عرق، کاملا مقاوم باشد. بااین‌حال فراموش نکنید که کیس شارژ این محصول، ضدآب نیست. 

کیفیت صدای این هدفون چگونه است؟

کارشناس وب‌سایت ورج که توانایی کار با این هدفون را پیدا کرده، بارها و بارها در بررسی خود از کیفیت صدای آن تعریف می‌کند. او می‌گوید گرچه نتوانسته برای مدت بسیار طولانی با پاوربیتس پرو به موسیقی گوش دهد، اما این هدفون در همان زمان به‌نسبت کوتاه هم توانسته به‌خوبی توجه او را جلب کند و از موسیقی‌گوش‌دادن لذت ببرد. به‌گفته‌ی او، گوش‌دادن موسیقی‌های گروه راک The Hold Steady با پاوربیتس پرو، شدیدا هیجان‌انگیز است.

پاوربیتس پرو گستره‌ی داینامیکی فوق‌العاده‌ای دارد و صدای فراگیری را ارائه می‌دهد و البته همچون گذشته، تأکید زیادی روی بیس (Bass) دارد. در حالت کلی، هدفون‌های بیتس به‌خاطر بیس قدرتمندشان معروفند و این موضوع در مورد پاوربیتس پرو هم به‌خوبی صدق می‌کند. 

نکات مهم دیگری که در مورد این هدفون باید بدانید، این است که کیس شارژ پاوربیتس پرو با درگاه لایتنینگ شارژ می‌شود، نه USB-C؛ البته این نخستین‌باری نیست که شاهد این اتفاق هستیم. بیتس پیش‌تر در هدفون بیتس‌ایکس (BeatsX) نیز از درگاه لایتنینگ استفاده کرده بود. مورد مهم دیگر، به شارژ سریع مربوط می‌شود. طبق ادعای بیتس، هدفون پاوربیتس پرو می‌تواند با ۵ دقیقه شارژ، تا یک ساعت و نیم موسیقی پخش کند؛ درضمن اگر این هدفون را ۱۵ دقیقه شارژ کنید، این میزان به چهار ساعت‌ونیم می‌رسد. درضمن بد نیست بدانید که این هدفون‌ها با دستگاه‌های اندرویدی هم به‌خوبی کار می‌کنند؛ همان میزان ۹ ساعت پخش موسیقی با یک‌بار شارژ، در مورد استفاده از این محصول با دستگاه‌های اندرویدی نیز صدق می‌کند.

اپل بیتس پاوربیتس پرو / Apple Beats PowerBeats Pro

پاوربیتس پرو یا ایرپاد؛ کدام‌یک بهتر است؟

بیتس و به‌طور دقیق‌تر اپل، از پاوربیتس پرو به‌عنوان مکمل ایرپاد یاد می‌کنند؛ نه رقیب مستقیم آن. البته این امر تا حد زیادی هم منطقی است؛ پاوربیتس پرو و ایرپاد قیمت یکسانی ندارد (اولی ۲۵۰ و دومی ۱۵۹ یا ۲۰۰ دلار)؛ درضمن هردوی آن‌ها تبحر خاصی در زمینه‌ی ایزوله‌کردن صدا دارند (قابلیتی که شمار زیادی از کاربران آن را دوست دارند، اما برخی آن را نمی‌پسندند).

اگر معمولا در بیرون از خانه و در خیابان‌های شلوغ به دویدن مشغول می‌شوید و دوست ندارید که صدا ایزوله باشد (تا حواس‌تان به‌اطراف باشد)، تهیه‌ی ایرپاد یا پاوربتیس پرو احتمالا کار مناسبی نیست.

از طرفی اگر ایرپاد به‌راحتی در گوش شما جای نمی‌گیرد یا اینکه دوست دارید صدای محیط اطراف را به‌طور کامل حذف کنید، پاوربیتس پرو قطعا انتخاب فوق‌العاده‌ای است. داشتن عمر باتری ۹ ساعته، دستاوردی عالی در حوزه‌ی هدفون‌های واقعا بی‌سیم به‌شمار می‌آید. درضمن، پاوربیتس پرو به‌خوبی در گوش جای می‌گیرد و محکم می‌ایستد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این‌باره چیست؟ تجربه‌ی استفاده از هدفون‌های بیتس را دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات