خیزش مدیاتک برای تسخیر بازار؛ ادغام پردازنده‌ گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا با تراشه‌های موبایلی

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
تراشه مدیاتک با پردازنده گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا
ظاهراً مدیاتک قصد دارد از پردازنده‌های گرافیکی مبتنی‌بر هوش مصنوعی انویدیا در تراشه‌های پرچمدار بعدی خود استفاده کند.
تبلیغات

براساس اعلام دیجی‌تایمز، پردازنده‌های گرافیکی مبتنی‌بر هوش مصنوعی انویدیا احتمالاً به‌زودی در تراشه‌های پرچم‌دار مدیاتک مورداستفاده قرار خواهند گرفت. این اقدام گامی مهم برای انویدیا محسوب می‌شود زیرا نشان می‌دهد معماری‌های پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ این شرکت با سیستم-روی-چیپ‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند نیز سازگاری دارند. هدف استراتژی جدید انویدیا، افزایش قدرت محاسباتی هوش مصنوعی و کمک به این شرکت در بهبود مشکلات مالی ۲۰۲۲ است. ادغام پردازنده‌های گرافیکی تیم سبز با تراشه‌های مدیاتک باعث بهبود عملکرد این پردازنده‌ها در بخش هوش مصنوعی خواهد شد؛ جایی‌که درحال‌حاضر نسبت به رقیب خود یعنی Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام عقب‌تر است.

به گزارش گیزموچاینا، تراشه‌ی پرچم‌دار Dimensity 9200 یکی از اولین سیستم-روی-چیپ‌هایی است که از پردازنده‌های گرافیکی مبتنی‌بر هوش مصنوعی انویدیا بهره خواهد برد تا بدین‌ترتیب بتواند با قدرت بیشتر با تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام رقابت کند. اگر مدیاتک بتواند عملکرد سیستم-روی-چیپ پرچم‌دار آینده‌ی خود را حتی به‌طور جزئی نسبت‌ به راهکارهای کوالکام بهبود دهد، بخشی از سهم گوشی‌های پرچم‌دار را به خود اختصاص خواهد داد و تعداد بیشتری از نام‌های معتبر صنعت گوشی‌های هوشمند به استفاده از تراشه‌های این شرکت روی خواهند آورد.

ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی انویدیا با تراشه‌های پرچم‌دار مدیاتک می‌تواند به نفع مصرف‌کنندگان باشد زیرا قدرت عملکرد مشابه هسته‌های تنسور پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX را به دنیای گوشی‌های هوشمند خواهد آورد. این اقدام همچنین می‌تواند قابلیت‌های هوش مصنوعی مشابهی را برای گوشی‌ها به‌ ارمغان بیاورد و باعث پیشرفت‌های چشمگیر شود.

به‌طور کلی این خبر برای انویدیا و مدیاتک هیجان‌انگیز است زیرا پتانسیل کافی را برای ایجاد تحولی بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند دارد. به‌هرحال باید دید آیا شایعات مرتبط با این همکاری واقعیت دارند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات