مدیر بازاریابی مدیاتک: تعادل قدرت و مصرف انرژی پردازنده، کلید پیروزی است

یک‌شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده دایمنسیتی 9200 مدیاتک در بین دو انگشت
مدیر بازاریابی مدیاتک می‌گوید این شرکت همچنان به پردازنده‌های 4G اهمیت زیادی می‌دهد و همزمان در تلاش است تعادل مناسبی بین قدرت و انرژی برقرار کند.
تبلیغات

مدیاتک که در سال‌های نه‌چندان دور صرفاً پردازنده‌ی پایین‌رده‌ی کلاس موبایل تولید می‌کرد، امروزه یکی از چهره‌های سرشناس صنعت تراشه است. این شرکت تایوانی افزون‌بر گوشی‌های هوشمند، برای تجهیزات ارتباطی و تلویزیون و سیستم‌های ناوبری نیز تراشه طراحی می‌کند. مدیاتک شرکتی فب‌لِس است، به این معنی که خط تولید اختصاصی ندارد و وظیفه‌ی تولید تراشه‌هایش را به شرکت‌هایی مثل TSMC واگذار می‌کند. مدیاتک در حال حاضر برترین تولیدکننده‌ی پردازنده‌های موبایلی از لحاظ سهم بازار است.

فینبار موی‌نیهان، مدیر بازاریابی مدیاتک، در مصاحبه‌با Android Authority می‌گوید شرکت تایوانی در «دورانی هیجان‌انگیز» به سر می‌برد چون با پردازنده‌هایی نظیر Dimensity 9200 توانسته است خودش را به سطح بالای بازار برساند. این دومین سال متوالی است که مدیاتک پردازنده‌ی پرچمدار می‌سازد. در حال حاضر دستگاه‌های متنوع و پر تعدادی به تراشه‌ی مدیاتک مجهزند.

اولین نسل از پردازنده‌های پرچمدار مدیاتک بیشتر در بازار چین مورد استقبال قرار گرفت، اما تراشه‌ی Dimensity 9200 در گوشی‌های رده‌بالایی که روانه‌ی بازارهای جهانی می‌شوند استفاده خواهد شد. ویوو X90 پرو اولین گوشی دنیا است که از Dimensity 9200 استفاده می‌کند. فینبار موی‌نیهان می‌گوید پردازنده‌ی Dimensity 9200 «عملکرد شگفت‌انگیز» به گوشی‌های هوشمند تزریق می‌کند و در عین حال مصرف انرژی پایینی دارد.

مدیر بازاریابی مدیاتک می‌گوید این شرکت همواره به دنبال تولید تراشه‌هایی است که بین قدرت پردازشی و مصرف انرژی تعادل برقرار کنند. او می‌گوید مدیاتک با Dimensity 9000 تا حدی به این هدف دست پیدا کرد و از طریق Dimensity 9200 توانست تعادل قدرت و مصرف انرژی را بهبود دهد. به گفته موی‌نیهان در سال جاری میلادی همچنان دستگاه‌های جدیدی خواهیم دید که از پردازنده‌ی Dimensity 9000 استفاده می‌کنند. مدیاتک امسال برای حضور پررنگ‌تر در بازارهای جهانی مثل هند و اروپا برنامه‌ریزی کرده است.

مدیر بازاریابی مدیاتک می‌گوید حضور در بازار ایالات متحده یک‌سری دشواری‌ها دارد، خصوصا به این دلیل که بازار آمریکا را چند برند تحت سلطه گرفته‌اند. در همین راستا مدیاتک برای ورود جدی به بازار آمریکا به زمان بیشتری نیازمند است. احتمالا امسال شاهد حضور محدود مدیاتک در بازار آمریکا خواهیم بود. به گفته‌ی مدیاتک، Dimensity 9200 به‌دلیل پشتیبانی از شبکه‌ی 5G موج میلی‌متری، از لحاظ فنی مشکلی برای حضور در بازار آمریکا ندارد.

مدیاتک در ابتدا روی نسخه‌ی sub-6GHz شبکه‌ی 5G تمرکز کرد، اما در گذر زمان متوجه شد که باید از نسخه‌ی موج میلی‌متری نیز پشتیبانی کند. مدیر بازاریابی این برند می‌گوید مدیاتک از همین حالا در حال آماده شدن برای پشتیبانی از شبکه‌ی 6G است. مدیاتک در حوزه‌ی ارتباطات ماهواره‌ای نیز فعال است. گوشی جدید Motorola Defy از فناوری مدیاتک برای ارتباط ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

مدیاتک به‌این‌زودی‌ها تولید تراشه‌های سری Helio و تراشه‌های 4G را متوقف نمی‌کند. بر اساس گفته‌ی موی‌نیهان، کمتر از ۵۰ درصد گوشی‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۲۲ به شبکه‌ی 5G مجهز بودند. در سال ۲۰۲۳ سهم این گو‌شی‌ها به حدودا ۵۵ درصد می‌رسد. او می‌گوید 4G همچنان بازار بسیار مهمی برای مدیاتک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات