چین زمان بازی آنلاین افراد زیر ۱۸ سال را محدودتر کرد

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق سیاست جدید چین، افراد زیر ۱۸ سال تنها می‌توانند ۳ ساعت در هفته به انجام بازی‌ آنلاین مشغول باشند.
تبلیغات

اگر والدینی در چین هستید که در دور کردن فرزند خود از بازی‌های آنلاین با مشکل مواجه شده‌اید، سیاست جدید این کشور می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند. بر اساس گزارشی که از چین منتشر شده است، افراد زیر ۱۸ سال با محدودیت‌های شدید زمانی در انجام بازی‌های آنلاین روبه‌رو هستند.

بر اساس نشریه وابسته به ایالت شین هوا، خردسالان و نوجوان‌ها فقط می‌توانند جمعه‌ها، شنبه‌ها، یکشنبه‌ها‌ و تعطیلات بین ساعت ۲۰ تا ۲۱ شب بازی‌ آنلاین انجام بدهند. این اطلاعیه از سوی اداره مطبوعات و انتشارات ملی چین برای کاهش اعتیاد نسل جوان به بازی‌ آنلاین منتشر شده است. نکته قابل توجه سیاست جدید چین این است که والدین وظیفه ندارند فرزندان خود را از بازی‌های آنلاین مورد علاقه خود دور کنند؛ بلکه ارائه‌دهندگان بازی‌ آنلاین مانند تنسنت و NetEase باید جزئیات ثبت‌ نام واقعی را از کاربران خود درخواست کنند تا به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر داشته باشند.

به گزارش Android authority، این سیاست‌ جدید بر اساس محدودیت‌هایی که از در نوامبر ۲۰۱۹ در چین وجود دارد و طبق آن حداکثر زمان بازی آنلاین ۹۰ دقیقه در روز و سه ساعت در تعطیلات است، ایجاد شده و همگی مجبور به پیروی از آن هستند. تنها چند ماه قبل، سازمان بهداشت جهانی «اختلال بازی» را به‌عنوان یک وضعیت سلامتی قابل تشخیص طبقه‌بندی کرد.

آخرین اقدام چین احتمالاً برای شرکت‌های بزرگ آنلاین این کشور ناامیدکننده خواهد بود. در اوایل ماه جاری، تنسنت اعلام کرد که کودکان زیر ۱۲ سال را از خرید درون‌‌برنامه‌ای منع می‌کند. همچنین این شرکت برای افراد زیر ۱۸ سالی که عنوان اصلی تنسنت با نام Honour of Kings را بازی می‌کردند، محدودیت زمانی در نظر گرفت.

نظر شما همراهان زومیت در مورد محدود کردن دسترسی کودکان به بازی‌ها چیست؟ به نظر شما آیا این شیوه در بهبود وضعیت سلامتی روانی آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات