سونی: محدودیت در عرضه PS5 تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو پلی استیشن Playstation روی کنسول PS5
گفته می‌شود تقاضای زیاد برای تهیه‌ی PS5 به محدودیت در عرضه‌ی کنسول نسل نهمی سونی منجر شده است و احتمالا این محدودیت تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.
تبلیغات

چندی پیش، سونی و مایکروسافت کنسول‌های نسل‌نهمی خود را راهی بازارهای جهانی کردند تا علاقه‌مندان به صنعت گیم را وارد دنیای نسل‌ جدید خود کند. بااین‌حال، از همان ابتدا مشکلات بسیاری همچون بازار‌سیاه و عرضه‌ی محدود برای تهیه هر دو کنسول وجود داشت. اکنون، مدتی است که بحران تولید تراشه نیز مزید بر علت شده و گریبان اکثر صنایع را گرفته است. قطعا کنسول‌های نسل‌نهمی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

طبق اظهارات مدیر‌مالی سونی که به‌دنبال گزارش درآمد اخیر شرکت منتشر شد، غول ژاپنی انتظار ندارد وضعیت عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ در آینده‌ی نزدیک بهبود یابد. هیروکی توتوکی گفته سخت است سونی بتواند تقاضای پلی استیشن ۵ را برآورده کند و احتمالا این وضعیت همچنان تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. توتوکی در‌این‌باره می‌گوید:

فکر نمی‌کنم امسال از تقاضا کاسته شود و حتی اگر سال آینده تعداد بیشتری PS5 تولید کنیم، عرضه‌ی ما نمی‌تواند تقاضا را برآورده کند. بیش از صدمیلیون دستگاه از PS4 فروخته‌ایم و باتوجه‌به سهم بازار و شهرتمان، تصور نمی‌کنم تقاضا به‌راحتی کاهش یابد.

طبق چشم‌انداز نقشه‌‌ی راه سونی، این شرکت قصد داشت پس از فروش ۷٫۸ میلیون کنسول بازی پلی‌استیشن 5 تا بازه‌ی زمانی منتهی به ۱۱ فروردین ۱۴۰۰، حداقل ۱۴٫۸ میلیون کنسول پلی استیشن 5 را در سال مالی آغاز‌شده در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ تولید کند. گفتنی است این شرکت در اولین سال مالی‌اش پس از عرضه‌ی PS4 بالغ‌بر ۱۴٫۸ میلیون کنسول را بفروشد؛ اما در آن مقطع، محدودیت شدید در عرضه را تجربه نکرد که نشان می‌دهد تقاضای اولیه برای PS5 به‌طور چشمگیری بیشتر است.

دیدگاه‌های توتوکی درباره‌ی گزارش‌های قبلی سونی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. در گذشته، رئیس بخش پلی‌استیشن اظهار کرد که عرضه‌ی PS5 در سال ۲۰۲۱ هر ماه بهتر خواهد شد. جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سرگرمی‌های تعاملی سونی، فوریه‌ی ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۹) به فایننشال تایمز اعلام کرد که سرعت پیشرفت در زنجیره تأمین تا نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ به‌طور درخورتوجهی افزایش خواهد یافت.

به‌طورکلی، این احتمال وجود دارد که عرضه‌ی PS5 در برخی مواقع بهبود یابد؛ اما توتوکی به‌دلیل تقاضای روزافزون و برخی مشکلات لجستیکی انتظار ندارد این شرکت حتی درصورت افزایش ظرفیت تولید بتواند تقاضا را در کوتاه‌مدت تأمین کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات