اپلیکیشن ایکس باکس برای تلویزیون هوشمند احتمالا در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمال دارد در سال ۲۰۲۱ اپلیکیشن ایکس باکس برای تلویزیون‌ هوشمند منتشر شود؛ اپلیکیشنی که می‌تواند بازی‌های سرویس ایکس کلاد را روی تلویزیون‌ استریم کند.
تبلیغات

این احتمال وجود دارد که برای بازی کردن نیاز به کنسول و سخت‌افزار خاصی نداشته باشید. سرویس‌های اجرای بازی به‌صورت ابری همین ایده را دنبال می‌کنند و مایکروسافت هم با سرویس ایکس کلاد دقیقا در همین حوزه فعالیت می‌کند. سرویس ایکس کلاد می‌تواند بازی‌های ایکس باکس را به‌صورت ابری روی گوشی‌های اندرویدی اجرا کند.

حالا قدم بعدی عرضه این سرویس برای تلویزیون هوشمند خواهد بود؛ اپلیکیشنی مانند نتفلیکس روی تلویزیون‌های هوشمند که به‌واسطه اینترنت می‌تواند بازی‌ها را استریم کند. به‌تازگی فیل اسپنسر (رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت) در گفت‌وگو با ورج اعلام کرد که بعید نیست در طول سال آینده میلادی اپلیکیشن ایکس باکس راهی تلویزیون‌ هوشمند شود. اسپنسر به این موضوع اشاره کرد که کسی برای عرضه چنین اپلیکیشنی جلوی آن‌ها را نگرفته است و احتمال دارد این اتفاق در طول ۱۲ ماه آینده رخ بدهد.

اسپنسر ماه گذشته هم به این موضوع اشاره کرده بود که به ‌احتمال زیاد دانگل ایکس کلاد برای تلویزیون‌ و دستگاه‌های مختلف عرضه می‌شود. ایده استریم بازی‌ روی دستگاه‌های مختلف می‌تواند در قالب دانگل یا حتی اپلیکیشن اجرا شود؛ اتفاقی که شاید در سال ۲۰۲۱ رخ بدهد. مایکروسافت در حال‌ حاضر روی عرضه ایکس کلاد برای iOS کار می‌کند و قصد دارد این سرویس‌ را به صورتی طراحی کند که ازطریق مرورگر اینترنتی، تلویزیون‌ یا هر پلتفرم پخش دیگری دردسترس کاربران قرار بگیرد.

براساس شایعات، مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ روی ایکس باکسی برای استریم بازی‌ها کار می‌کرد که این پروژه کنسل شد. حالا مایکروسافت دوست دارد سرویس استریم بازی خود را روی پلتفرم‌های بیشتری گسترش دهد.

درحالی‌که مایکروسافت به توسعه سرویس ایکس کلاد فکر می‌کند، قصد ندارد حوزه ساخت کنسول بازی را رها کند. اسپنسر به این موضوع اشاره کرد که ایکس باکس سری ایکس آخرین سخت‌افزار آن‌ها نخواهد بود و در آینده می‌توان شاهد دستگاه‌های هیبریدی بود که می‌توانند بازی‌ها را به‌صورت لوکال و ابری اجرا کنند. درواقع بازی‌ کردن به پلتفرمی هیبریدی تبدیل خواهد شد که بازیکنان روی هر دستگاهی می‌توانند به بازی خود دسترسی داشته باشند.

هیبریدی شدن به این معنا خواهد بود که به‌ احتمال زیاد سرویس ایکس کلاد برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس عرضه می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود بازیکنان بدون دانلود کامل بازی بتوانند به‌سرعت وارد آن شوند. حتی می‌توانند بخشی از بازی را به‌صورت ابری تجربه کنند و اگر بازی را دوست داشتند آن را بخرند.

مایکروسافت قصد دارد سرویس ایکس کلاد را برای سرویس فیسبوک گیمینگ هم عرضه کند؛ پس در آینده شاهد تغییرات زیادی روی ایکس کلاد خواهیم بود. بااین‌حال هنوز اطلاعات زیادی از اپلیکیشن ایکس باکس برای تلویزیون هوشمند نداریم. مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۲۰ همکاری با سامسونگ را شروع کرد تا بتواند سرویس ایکس کلاد را روی گوشی‌ سامسونگ شرکت توسعه دهد. همچنین این شرکت قصد دارد سخت‌افزار سرورهای ایکس‌کلاد را در سال ۲۰۲۱ به سخت‌افزار ایکس باکس سری ایکس ارتقا دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات