فیل اسپنسر: ایکس کلاد به رایانه شخصی و کنسول‌ها نیز خواهد آمد

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت، در پاسخ به پرسش کاربران تأیید کرد که سرویس ایکس کلاد برای رایانه شخصی و کنسول‌های خانگی نیز عرضه می‌شود.
تبلیغات

سرویس ایکس کلاد، درواقع خدماتی در جهت استریم بازی‌ها برای پلتفرم موبایل است که درحال‌حاضر کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های مبتنی بر اندروید به آن دسترسی دارند. با استفاده از سرویس ایکس کلاد، کاربران می‌توانند از آرشیوی متنوع از بازی‌ها، عناوین دلخواه خود را انتخاب کرده و به‌صورت استریم از تجربه آن‌ها لذت ببرند.

موفقیت سرویس ایکس کلاد به‌صورتی بوده است که برخی از کاربران خواستار عرضه آن برای رایانه شخصی و کنسول‌های خانگی شده‌اند. فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس نیز در پاسخ به خواسته‌ی کاربران گفته که چنین اتفاقی در آینده رخ خواهد داد.

توییت فیل اسپنسر در مورد ایکس کلاد

اسپنسر که از مقام‌های بلندپایه مایکروسافت به شمار می‌رود در پاسخ به توییت کاربری مبنی بر اینکه «آیا سرویس ایکس کلاد را روی پلتفرم‌های دیگر ازجمله رایانه شخصی و کنسول‌های خواهیم دید یا خیر؟» گفت که چنین اقدامی در آینده صورت خواهد گرفت. مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت توضیح داد: «ما فهرستی بلندبالا از ویژگی‌های جالب تهیه کرده‌ایم که در آینده به سرویس ایکس کلاد اضافه خواهند شد. بااین‌حال، ما می‌خواهیم دارندگان کنسول‌ها و گیمرهای رایانه شخصی نیز به امکانات و ویژگی‌های سرویس ایکس کلاد دسترسی داشته باشند. ایکس کلاد یکی از ویژگی‌های خوب و جذاب سرویس گیم پس است.»

درحال‌حاضر دارندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی بر اندروید امکان دسترسی به سرویس ایکس کلاد را دارند؛ اما چنین ویژگی دراختیار کاربران iOS به دلیل سیاست‌های اپ استور قرار ندارد. اپل چندی پیش اعلام کرد به دلیل اینکه امکان خرید درون‌برنامه‌ای در بازی‌های موجود در آرشیو سرویس ایکس کلاد وجود دارد، مایکروسافت باید هر بازی را به‌صورت مستقل به اپ استور اضافه کند. درواقع هدف اپل از چنین اقدامی کسب کارمزد ۳۰ درصدی از خریدهای درون‌برنامه‌ای بازی‌ها مانند پول درون بازی، بسته‌های الحاقی و موارد دیگر است.

مقاله‌های مرتبط:

    باید صبر کرد و دید که رابطه دو ابرشرکت اپل و مایکروسافت در آینده به چه صورت پیش خواهد رفت و آیا ایکس کلاد به iOS اضافه خواهد شد یا خیر.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات